Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 78
De financieel beheerder heeft de boekhouding van het dienstjaar 2019 afgesloten.
Door de invoering van de beleids- en beheerscyclus is de jaarrekening meer een inhoudelijk document geworden.
Waar het Departement Financiën de opmaak van de financiële nota verzorgd heeft, coördineerde de dienst Strategische Coördinatie de inhoudelijke evaluatie van de strategische doelstellingen en de opmaak van het schema van de doelstellingenrealisatie.
De bespreking van de doelstellingenrealisatie werd besproken in het Managementteam van 2 april 2020. Het voorontwerp van de jaarrekening werd besproken in het Managementteam van 19 mei 2020.
Overeenkomstig artikel 41 en 260 van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt de gemeenteraad jaarlijks, in de loop van het 1ste semester van het financieel boekjaar dat volgt op het financieel boekjaar waarop de rekening betrekking heeft, de jaarrekening vast.
De jaarrekening 2019 omvat volgende officiële documenten:
Volgende documenten maken officieel geen deel uit van de jaarrekening, maar werden toegevoegd als bijkomende toelichting bij de doelstellingenrealisatie:
Stelt de jaarrekening 2019 (beleidsnota en financiële nota) vast.
Stelt de toelichting bij de jaarrekening 2019 (toelichting bij de financiële nota van de jaarrekening en bij de samenvatting van de algemene rekeningen) vast.