Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het reglement 'Belasting op de pompen' te verlengen voor de periode 2022-2025, met ingang van 1 januari 2022.
North Sea Port kreeg van zijn acht publieke aandeelhouders de opdracht een strategisch plan op te maken met als horizon 2025, gebaseerd op de aandeelhoudersstrategie, door de Gemeenteraad goedgekeurd op 15 december 2020.
Het havenbedrijf legt nu aan de aandeelhouders dat strategisch plan voor en vraag een mandaat van de provincie Zeeland, de gemeenten Vlissingen, Borsele en Terneuzen als Nederlandse aandeelhouders en de stad Gent, de provincie Oost-Vlaanderen, de gemeenten Evergem en Zelzate als Vlaamse aandeelhouders. Op 8 juli ging North Sea Port hiervoor met de Gentse aandeelhouder in gesprek op een themacommissie. Consultaties met de andere publieke aandeelhouders zijn lopende, waarna het plan in een bijzondere aandeelhouderscommissie halfweg oktober definitief vastgesteld zal worden.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de subsidieovereenkomsten met Stebo vzw en Global bvba voor de uitvoering van het project "The Box Gent voor werkingsjaren 2021-2025 goed te keuren. Met deze overeenkomsten wil de Stad Gent het succesvolle concept van The Box Gent continueren om zo ook in tijden na corona volop kansen te geven aan ondernemers om hun concept te beproeven.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd goedkeuring te verlenen aan de subsidieovereenkomst met Scale-Ups.eu nv, Clemenceaustraat 177/A, 2860 Sint-Katelijne-Waver, voor de organisatie van The Big Score 2021 van 30 november tot en met 2 december 2021 waarbij een subsidie van van 40 000 EUR, inclusief btw, wordt toegekend.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de rooilijn voor de Nieuwe weg tussen Nieuwscheldestraat en Nederzwijnaarde voorlopig vast te stellen.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het stadsaandeel in het ontwerp van werken - Bouw van een nieuwe fietsbrug F42 over Noordervak - Ringvaart te Gent - Evergem, goed te keuren, met als procedure de openbare procedure.
De werken worden geraamd op 5.348.675,07 euro excl. btw (5.308.182,16 vast deel en 40.492,91 euro voorwaardelijk deel), waarvan 494.398,00 euro + 103.823,58 euro (21% btw) = 598.221,58 euro ten laste van de Stad (594.250,18 euro vast deel en 3.971,41 euro voorwaardelijk deel).
(kenmerk: TDWCOL2021/146 - ARW-20-021)
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de subsidieovereenkomst met TMVW voor het voorzien van publieke laadinfrastructuur voor wagens op de parkings van de Gentse sportaccommodaties goed te keuren.
Het project omvat de realisatie van 79 normaalladers en 32 snelladers op de parkings van de Gentse sportaccommodaties tegen uiterlijk 01/10/2022.
Via de voorliggende subsidieovereenkomst wordt aan TMVW een subsidie toegekend van 1.013.630 euro. De betaling is gespreid over de jaren 2021 en 2022.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het volgende goed te keuren:
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd vast te stellen de Oproep voor een Concessie van openbare dienst met als voorwerp het leveren, installeren, onderhouden en exploiteren van normale Laadinfrastructuur voor Elektrische Voertuigen in de Stedelijke Parkeergarages van stad Gent.
Tevens wordt gevraagd de voorwaarden van de concessie goed te keuren.
Het college van burgemeester en schepenen verleent toestemming om de procedure van bekendmaking op te starten onmiddellijk na goedkeuring van het dossier door het college, met opening offertes evenwel na de datum van de gemeenteraad.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van de rapportering over de periode 15 mei 2021 t.e.m. 20 augustus 2021 van de door het college van burgemeester en schepenen vastgestelde aanvullende reglementen op het wegverkeer op de gewest- en gemeentewegen die zich op het grondgebied van de stad Gent bevinden.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de samenwerkingsovereenkomst met de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn, Motstraat 20, 2800 Mechelen, goed te keuren betreffende de uitrol van de pilootcorridor van het KAR-systeem voor trams en tramlijnen in de stad Gent en toetreding tot de aankoopcentrale.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het 'Reglement voor toegang tot autovrije gebieden en doorrijdvergunningen' op te heffen m.i.v. 15 november 2021, onverminderd de bepalingen van artikel 24, en een nieuw reglement met bijhorend plan goed te keuren, met inwerkingtreding op 15 november 2021.