De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen is een parkeerverbod aangegegeven door een bord E1 met onderbord Xc voor 12meter ter hoogte van huisnummer 150 tot en met huisnummer 142 langs de kant van de pare huisnummers en dit om de groendienst betere toegang tot hun inrit in huisnummer 143 mogelijk te maken voor hun voertuigen, ook met aanhangwagen.
Bij collegebesluit van 25 februari 2021 werd het ook voor speedpedelecs toegestaan om in tegenrichting te rijden. Speedpedelecs en bromfietsen klasse A worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt eenrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M12 en M18, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen klasse B worden niet gelijk gesteld omdat zij door de combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa dan fietsen een potentieel gevaar vormen voor fietsers en een grotere impact hebben bij een ongeval met fietsers.
Bij collegebesluit van 19 januari 2017 werd in kader van het Circulatieplan Binnenstad Gent, goedgekeurd door de gemeenteraad op 22 februari 2016, eenrichtingsverkeer ingevoerd op de Krijgsgasthuisstraat tussen de Wintertuinstraat en de Koolkapperstraat. Dit om sluipverkeer in het woonerf van de Koolkapperstraat te vermijden.
Bij collegebesluit van 15 september 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd en de voorbehouden bewonersplaatsen werden bepaald, volgens het parkeerplan 2020 van Stad Gent.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Krijgsgasthuisstraat, goedgekeurd in zitting van 25 februari 2021, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.