De gemeente- en OCMW-raad hebben een gemeenschappelijk arbeidsreglement goedgekeurd dat geldt voor het stads- en OCMW-personeel dat onder het toepassingsgebied valt van de rechtspositieregeling Stad en OCMW Gent. Alle mogelijke uurroosters zijn opgenomen in een gemeenschappelijke bijlage van het arbeidsreglement of, indien dienstspecifiek in een dienstspecifieke bijlage van het departement, waarin de arbeidstijdregeling voorzien is.
We wensen onderstaande aanpassingen in de dienstspecifieke bijlage van het Departement Facility Management met betrekking tot de Dienst Aankoop en Logistiek voor de afdeling Services te laten goedkeuren:
- wijziging "specifieke roosters" voor de afdeling Services waarbinnen de onderhouds -en servicemedewerkers (m/v/x) overgaan van een vaste uurregeling naar een specifiek glijdende uurregeling (pagina 4 t.e.m. pagina 6) Deze roosters gaan van kracht met ingang van 1 januari 2023.
- aanvullende afspraak "permanentie" voor de afdeling Services (pagina 10)
- toevoegen afspraken "dragen van werkkledij" (pagina 11)
- aanvulling telefonische bereikbaarheid afdeling Services (pagina 11)
- conformeren afspraken "jaarlijkse vakantie" aan de huidige verlofregeling en toevoeging glijtijd (pagina 12 t.e.m. pagina 13)
- optrekken van mogelijkheid maandelijkse overdracht compensatieverlof van 38u naar 91u 12 min (pagina 14)
- integreren van de werkplekken afdeling Services in de dienstspecifieke bijlage (pagina 21 t.e.m. pagina 25)
- toevoegen van de voor de afdeling Services geldende specifieke voltijdse en deeltijdse uurroosters van toepassing vanaf 1 januari 2023
- actualisering van de eerste hulpverleners (pagina 14)
Op 14 juni verleenden de vakorganisaties een unaniem positief advies bij bovenstaande toevoegingen en aanpassingen.
Wijzigt de dienstspecifieke bijlage bij het arbeidsreglement van het Departement Facility Management voor de dienst Aankoop en Logistiek - afdeling Services als volgt:
- wijziging "specifieke roosters" voor de afdeling Services waarbinnen de onderhouds -en servicemedewerkers (m/v/x) overgaan van een vaste uurregeling naar een specifiek glijdende uurregeling (pagina 4 t.e.m. pagina 6) Deze roosters gaan van kracht met ingang van 1 januari 2023.
- aanvullende afspraak "permanentie" voor de afdeling Services (pagina 10)
- toevoegen afspraken "dragen van werkkledij" (pagina 11)
- aanvulling telefonische bereikbaarheid afdeling Services (pagina 11)
- conformeren afspraken "jaarlijkse vakantie" aan de huidige verlofregeling en toevoeging glijtijd (pagina 12 t.e.m. pagina 13)
- optrekken van mogelijkheid maandelijkse overdracht compensatieverlof van 38u naar 91u 12 min (pagina 14)
- integreren van de werkplekken afdeling Services in de dienstspecifieke bijlage (pagina 21 t.e.m. pagina 25)
- toevoegen van de voor de afdeling Services geldende specifieke voltijdse en deeltijdse uurroosters van toepassing vanaf 1 januari 2023
- actualisering van de eerste hulpverleners (pagina 14)