Geachte schepen
Binnenkort is het Open Huis Winkele zo’n 6 maanden open sinds de verhuis.
Ik was zelf ook reeds klant als burger op deze site, en werd ook door andere burgers aangesproken met enkele vragen en suggesties.
Sommige burgers hebben vragen over het ontbreken van een wachtruimte, en zouden graag meer privacy zien wanneer ze met de medewerkers in gesprek gaan.
Oudere mensen lieten me ook weten dat ze niet goed op de hoogte waren van het systeem om via GentInfo een afspraak te maken.
Ik had graag antwoord gekregen op volgende vragen:
Toen het mobiele dienstencentrum verdween, heb ik me ertoe geëngageerd de dienstverlening van dienst Burgerzaken in de kanaaldorpen te blijven verzekeren. U weet dat ik het principe van nabije dienstverlening hoog in het vaandel draag. Ik ben zeer blij dat we erin geslaagd zijn een plek te vinden in het Open huis Winkele. Een plek die gekend is in de buurt en waar mensen hun weg naartoe vinden. Sinds de opening hebben wij reeds 93 bezoekers mogen ontvangen.
Het is wel zo dat het Open Huis geen loketruimte is. Het is een polyvalente zaal waar we samen met andere organisaties en diensten gebruik van maken. We hebben ons georganiseerd met het oog op de producten die we daar behandelen. Dat zijn vooral identiteitskaarten en adreswijzigingen. Tijdens onze openingsuren zijn ook amper tot geen andere mensen aanwezig, tenzij een volgende klant.
Indien iemand meer privacy wil, kan die persoon altijd bellen naar dienst Burgerzaken en vragen om een afspraak met wat meer privacy. Die kunnen we dan houden in het DC van Oostakker of in ons stadskantoor, waar aparte spreekruimtes zijn.
Wat betreft de bekendheid van het reservatiesysteem via Gentinfo, zullen we de suggestie doen om dit opnieuw te verwerken in een artikel.