Terug
Gepubliceerd op 11/06/2024

2024_GR_00577 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor de levering van EHBO materiaal (2 percelen) - SLS/2023/067 - ID5510 - Bestek - Vaststelling

commissie milieu, werk, personeel en FM (MPF)
di 18/06/2024 - 19:00 Gemeenteraadszaal

Samenstelling

Wie is verantwoordelijk voor deze materie?

Hafsa El-Bazioui
2024_GR_00577 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor de levering van EHBO materiaal (2 percelen) - SLS/2023/067 - ID5510 - Bestek - Vaststelling 2024_GR_00577 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor de levering van EHBO materiaal (2 percelen) - SLS/2023/067 - ID5510 - Bestek - Vaststelling

Motivering

Regelgeving waaruit blijkt dat het orgaan bevoegd is

  • Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 41, 10°;
  • De beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 juni 2021 houdende goedkeuring overheidsopdrachten - Generieke machtiging aan Stad Gent voor optreden als aanbestedende overheid en aankoopcentrale voor diverse opdrachten.

Op basis van welke regels (rechtsgronden) wordt deze beslissing genomen?

  • De Wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016.

Wat gaat aan deze beslissing vooraf?

Het college van burgemeester en schepenen) heeft in zitting van 5 maart 2020 het bestek voor de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor de aankoop en levering van EHBO-materiaal - SLS/2019/082-ID4807, vastgesteld.

Op 30 april 2020 heeft het college van burgemeester en schepenen voormelde opdracht gegund aan Covarmed Farma bvba, Doenaertstraat 11 te 8510 Marke, welke opdracht vervolgens werd gesloten bij betekening op 11 mei 2020.

De opdracht werd aangevangen op 11 mei 2020.

Op 11 april 2024 keurde het college van burgemeester en schepenen de beslissing tot wijziging van bovenvermelde opdracht goed. Hierdoor werd de looptijd van de raamovereenkomst verlengd tot uiterlijk 30 november 2024 of tot aanvang van de nieuwe raamovereenkomst.

De raad voor maatschappelijk welzijn heeft in zitting van 21 juni 2021 de Stad Gent gemachtigd om wat betreft zijn aandeel in diverse opdrachten op te treden als aanbestedende overheid en aankoopcentrale.

Het OCMW Gent wenst voor haar aandeel in deze opdracht beroep te doen op de Stad Gent welke laatste optreedt als aankoopcentrale. Hierdoor is het OCMW Gent vrijgesteld van de verplichting zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.
Op die manier kan het OCMW Gent binnen de opdracht rechtstreeks bestellingen afnemen bij de gekozen leverancier.



Waarom wordt deze beslissing genomen?

Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor de levering van EHBO materiaal - SLS/2023/067 - ID5510, opgemaakt:

  • Perceel 1: Basispakket EHBO-koffers
  • Perceel 2: Cataloog op maat

Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: opdracht tegen prijslijst.
Looptijd: 48 maanden.
Gunningscriteria:

  • Perceel 1:
    • Prijs: 45 punten
    • Kwaliteit van de aangeboden artikelen op de inventaris: 40 punten
    • Kwaliteit van de dienstverlening: 15 punten
  • Perceel 2:
    • Prijs: 65 punten
    • Kwaliteit en uitgebreidheid van de aangeboden artikelen in de cataloog op maat: 20 punten
    • Kwaliteit van de dienstverlening: 15 punten


Aangezien de vakantieperiode (juli-augustus) slechts een 6-tal dagen na de gemeenteraad start, wordt toestemming gevraagd om het bestek vervroegd te publiceren, zijnde na goedkeuring op het college van burgemeester en schepenen. De opening van de offertes wordt evenwel na de datum van de gemeenteraad voorzien.


Het geraamd aandeel voor het OCMW bedraagt 18.150 euro, inclusief btw.

Overzicht van de uitgaven

De bedragen in deze tabel zijn incl. btw

Dienst* Stad Gent  OCMW Gent Politiezone Gent
Brandweerzone Centrum
Thuispunt Gent
Budgetplaats XXXXXXXXX  XXXXXXXXX   XXXXXXXXX  
XXXXXXXXX
XXXXXXXXX
Categorie* E E
E
E
2024 3.025,00 EUR 378,00 EUR 6.110,5 EUR263,00 EUR378,00 EUR
2025 36.300,00 EUR 4.537,5 EUR 73.326,00 EUR3.146,00 EUR
4.537,50 EUR
2026 36.300,00 EUR 4.537,5 EUR 73.326,00 EUR3.146,00 EUR
4.537,50 EUR
2027 36.300,00 EUR 4.537,5 EUR 73.326,00 EUR3.146,00 EUR
4.537,50 EUR
202833.275,00 EUR
4159,5 EUR
67.215,50 EUR
2.883,00 EUR
4.159,50 EUR
Totaal 145.200,00 EUR 18.150,00 EUR 293.304,00 EUR12.584,00 EUR18.150,00 EUR


perceel 1:

  • De geraamde waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 78.553,00 incl. btw
  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 117.830,00 incl. btw

perceel 2:

  • De geraamde waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 408.835,00 incl. btw
  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 613.252,00 incl. btw

Voorgestelde uitgaven

€ 487.388,00

Verwachte ontvangsten

€ 0,00

Activiteit

AC34946 Professionaliseren van de aankooporganisatie

Besluit

Artikel 1

Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor de levering van EHBO materiaal - SLS/2023/067 - ID5510.

Procedure: openbare procedure.

Wijze van prijsbepaling: opdracht tegen prijslijst.

Uitvoeringstermijn: 48 maanden.

Gunningscriteria: 

  • Perceel 1:
    • Prijs: 45 punten
    • Kwaliteit van de aangeboden artikelen op de inventaris: 40 punten
    • Kwaliteit van de dienstverlening: 15 punten
  • Perceel 2:
    • Prijs: 65 punten
    • Kwaliteit en uitgebreidheid van de aangeboden artikelen in de cataloog op maat: 20 punten
    • Kwaliteit van de dienstverlening: 15 punten

Bijlagen

  • Bestek
  • Inventaris