Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 40 § 1 en artikel 432, eerste lid.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 432, derde lid en artikel 454;
De statuten van IGS Westlede.
De opdrachthoudende vereniging IGS Westlede heeft op 4 april 2024 een digitale oproeping gestuurd met de agenda voor de algemene vergadering die plaatsvindt op dinsdag 11 juni 2024 om 19u00. Op 5 april 2024 werd een gecorrigeerde agenda overgemaakt. De algemene vergadering gaat digitaal en fysiek door op de hoofdzetel gelegen te 9080 Lochristi, Smalle Heerweg 60.
De agenda van de algemene vergadering luidt als volgt:.
2. Goedkeuring jaarrekening en jaarverslag 2023;
3. Verslag commissaris-revisor;
4. Goedkeuring werkingsverslag 2023;
5. Goedkeuring remuneratieverslag 2023;
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris-revisor;
7. Varia;
Voor elke algemene vergadering moet het mandaat van de vertegenwoordiger van Stad Gent worden vastgesteld.
Keurt goed, de dagorde en de punten op de dagorde van de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging IGS Westlede die fysiek doorgaat op dinsdag 11 juni 2024 om 19u met name:
2. Goedkeuring jaarrekening en jaarverslag 2023;
3. Verslag commissaris-revisor;
4. Goedkeuring werkingsverslag 2023;
5. Goedkeuring remuneratieverslag 2023;
6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris-revisor;
7. Varia;
Keurt goed, het mandaat van de vertegenwoordiger van Stad Gent die deelneemt aan de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging IGS Westlede die plaatsvindt op dinsdag 11 juni 2024 om 19u00 om:
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te geven aan IGS Westlede, ter attentie van de heer Sven De Backer, directeur, Smalle Heerweg 60 te 9080 Lochristi.
EVA vzw Wijk-werken nodigt haar leden uit voor de algemene vergadering die plaatsvindt op 11 juni 2024, vanaf 18u. Deze vergadering zal digitaal verlopen via Microsoft teams.
De agendapunten zijn
Voor elke algemene vergadering moet het mandaat van de vertegenwoordigers van de Stad Gent worden goedgekeurd, meer bepaald:
om aan alle beraadslagingen en stemmingen deel te nemen, alle voorstellen met betrekking tot de agenda goed te keuren, alle akten, stukken notulen, aanwezigheidslijsten te ondertekenen en in het algemeen, het nodige te doen; om deel te nemen aan elke latere algemene vergadering met dezelfde dagorde in geval de eerste algemene vergadering niet rechtsgeldig zou kunnen beraadslagen.
Neemt kennis van de dagorde en elke van de afzonderlijke punten van de dagorde van de algemene vergadering van EVA vzw Wijk-werken op 11 juni 2024 om 18.00u, via MS teams:
Het mandaat aan de vertegenwoordigers van de Stad Gent die zullen deelnemen aan de algemene vergadering van EVA Wijk-werken vzw die plaatsvindt op 11 juni 2024 om 18.00u via MS teams,
- er aan alle beraadslagingen en stemmingen deel te nemen, alle voorstellen met betrekking tot de agenda goed te keuren, alle akten, stukken notulen, aanwezigheidslijsten te ondertekenen en in het algemeen, het nodige te doen;
- deel te nemen aan elke latere vergadering met dezelfde dagorde in geval de eerste algemene vergadering niet rechtsgeldig zou kunnen beraadslagen.
Neemt kennis van de rapportering over het 1ste kwartaal van 2024 m.b.t. overheidsopdrachten van dagelijks bestuur, zoals gevoegd in bijlage.
Sinds 1 januari 2020 coördineert de Dienst Werk en Activering van de Stad Gent met Europese middelen de projectwerking ‘Mobiel Arbeidsteam’. In dit project vormt de Stad Gent samen met het OCMW Gent en verschillende vzw’s een partnerschap waarbij samen een laagdrempelige dienstverlening voor werkzoekenden wordt aangeboden.
In zitting van 20 januari 2020 heeft de gemeenteraad hiertoe goedkeuring verleend aan het sluiten van de projectovereenkomst tussen het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap, Departement WSE, afdeling ESF en Duurzaam ondernemen en de Stad Gent, alsook aan het sluiten van de partnerovereenkomst tussen de Stad Gent, het OCMW Gent en de vzw’s die in de periode 2020 - 2023 meewerkten aan dit project, met name vzw Groep INTRO, vzw De Sloep, vzw Job & Co (Compaan), vzw CAW Oost-Vlaanderen, vzw JES, vzw JONG, vzw Weerwerk en vzw TOPunt Gent (De Stap).
Vanaf 1 januari 2024 kent het partnerschap Jobteam een nieuwe samenstelling en een hernieuwde werking, en dit voor de periode 2024 - 2029.
Hiertoe heeft de gemeenteraad in zitting van februari 2024 een nieuwe partnerovereenkomst tussen de Stad Gent, het OCMW Gent en de vzw’s, met name vzw Groep INTRO, vzw Job & Co (Compaan), vzw CAW Oost-Vlaanderen, vzw JES, vzw Voluit, vzw Amal en VDAB goedgekeurd.
Zowel personeelsleden van de Dienst Werk en Activering van de Stad Gent en het OCMW Gent, als personeel van deze vzw’s (niet van vzw Amal en VDAB), zijn in uitvoering van het project van Jobteam samen aan het werk op twee locaties die eigendom zijn van de Stad Gent. Het gaat om Kattenberg 2 te 9000 Gent als centrale locatie en Doornakkerstraat 52 te 9040 Gent als decentrale locatie.
Voor Kattenberg 2 te 9000 Gent als centrale locatie heeft de gemeenteraad in zitting van februari 2024 een nieuwe huurovereenkomst tussen de Stad Gent en de vzw's, met name vzw Groep INTRO, vzw Job & Co (Compaan), vzw CAW Oost-Vlaanderen, vzw JES en vzw Voluit, goedgekeurd.
De locatie, gelegen te 9040 Gent - Sint-Amandsberg, Doornakkerstraat 52, werd tot eind 2023 als kantoor gebruikt door de Dienst Ontmoeten en Verbinden. Voor de uitvoering van het project van Jobteam wordt deze locatie nu een tweede uitvalsbasis van Jobteam voor een team van 12 medewerkers, waarvan 7 medewerkers van de Stad Gent en het OCMW Gent die de locatie als vaste werkplek zullen gebruiken en 5 medewerkers van de vzw’s, ( vzw Groep INTRO, vzw Job & Co (Compaan), vzw CAW Oost-Vlaanderen, vzw JES en vzw Voluit), die deze locatie eerder als een co-workingspace gebruiken.
Bergruimte 1, bergruimte 3 en de patio van Doornakkerstraat 52 worden verder door de Dienst Ontmoeten en Verbinden gebruikt. De stockageruimte van deze locatie wordt gedeeld gebruikt met Let’s Save Food. Met Let’s Save Food zal een aparte overeenkomst voor dit gebruik gesloten worden. Deze ruimten maken geen deel uit van de huurovereenkomst voor Jobteam.
Momenteel loopt er een onderzoek naar een mogelijke toekomstige invulling als welzijnscluster van de gebouwen, gelegen te 9040 Gent - Sint-Amandsberg, Doornakkerstraat 52-54.
In overleg met de Dienst Werk en Activering van de Stad Gent wenst de Dienst Vastgoed een huurovereenkomst tussen de Stad Gent en de vzw's, met name vzw Groep INTRO, vzw Job & Co (Compaan), vzw CAW Oost-Vlaanderen, vzw JES en vzw Voluit, af te sluiten.
Deze overeenkomst heeft tot doel het gebruik van de locatie Doornakkerstraat 52 en de daarbij horende faciliteiten voor de 5 medewerkers van deze vzw’s contractueel vast te leggen.
De geschatte totale vergoeding voor dit goed bedraagt 30.830,00 euro per jaar. Het aandeel van de jaarlijkse totale vergoeding voor het gebruik van het goed voor deze 5 gebruikers wordt vastgesteld op 12.845,83 EUR, of 5/12 van de jaarlijkse totale vergoeding. Er wordt 100% huursubsidie toegekend ter waarde van de gederfde huurontvangsten, binnen de bevoegdheid van de Dienst Werk en Activering.
Door middel van dit besluit wordt gevraagd om de toekenning van een nominatieve subsidie ter waarde van de gederfde huurontvangsten goed te keuren voor een bedrag van 12.845,83 euro per jaar aan de gebruikers, vzw Groep INTRO, vzw Job & Co (Compaan), vzw CAW Oost-Vlaanderen, vzw JES en vzw Voluit, voor het gebruik van het stadseigendom, gelegen te 9040 Gent - Sint-Amandsberg, Doornakkerstraat 52, en de daarbij horende faciliteiten, en dit onder de volgende voorwaarden:
Tot slot wordt door middel van dit besluit gevraagd om het sluiten van de huurovereenkomst met de gebruikers, vzw Groep INTRO, vzw Job & Co (Compaan), vzw CAW Oost-Vlaanderen, vzw JES en vzw Voluit, goed te keuren, voor het gebruik van het stadseigendom, gelegen te 9000 Gent, Doornakkerstraat 52, en de daarbij horende faciliteiten, voor de duur van drie jaar van 1 maart 2024 tot en met 28 februari 2027, en onder opschortende voorwaarde van de goedkeuring door de gemeenteraad van het verstrekken van een nominatieve subsidie aan deze gebruikers.
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | Werk en Activering |
Budgetplaats | 352160000 |
Categorie* | E subs. |
Subsidiecode | XHU.HUU |
2024 | 10.704,86 |
2025 | 12.845,83 |
2026 | 12.845,83 |
2027 | 2.140,97 |
Totaal | 38.537,49 |
De geschatte totale vergoeding voor dit goed bedraagt 30.830,00 euro per jaar. Het aandeel van de jaarlijkse totale vergoeding voor het gebruik van het goed voor de 5 medewerkers van de vzw's wordt vastgesteld op 12.845,83 euro per jaar, of 5/12 van de jaarlijkse totale vergoeding. Deze wordt 100% door de Dienst Werk en Activering gesubsidieerd. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd, eerstvolgend op 1 maart 2025.
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | Vastgoed |
Budgetplaats | 347250003 |
Categorie* | E subs. |
Subsidiecode | XHU.HUU |
2024 | 10.704,86 |
2025 | 12.845,83 |
2026 | 12.845,83 |
2027 | 2.140,97 |
Totaal | 38.537,49 |
De geschatte totale vergoeding voor dit goed bedraagt 30.830,00 euro per jaar. Het aandeel van de jaarlijkse totale vergoeding voor het gebruik van het goed voor de 5 medewerkers van de vzw's wordt vastgesteld op 12.845,83 euro per jaar, of 5/12 van de jaarlijkse totale vergoeding. Deze wordt 100% door de Dienst Werk en Activering gesubsidieerd. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd, eerstvolgend op 1 maart 2025.
Keurt goed de toekenning van een nominatieve subsidie ter waarde van de gederfde huurinkomsten voor het bedrag van 12.845,83 euro per jaar en tijdens de duur van de huurovereenkomst van 1 maart 2024 tot en met 28 februari 2027 aan de gebruikers, vzw Groep INTRO, vzw Job & Co (Compaan), vzw CAW Oost-Vlaanderen, vzw JES en vzw Voluit, voor het gebruik van het stadseigendom, gelegen te 9040 Gent - Sint-Amandsberg, Doornakkerstraat 52, en de daarbij horende faciliteiten, en dit onder de volgende voorwaarden:
Op 20 december 2011 heeft de gemeenteraad goedkeuring verleend aan de PPS - overeenkomst tussen de Stad Gent, Tondelier Development nv, Aclagro nv, Breevast nv en Koramic Real Estate nv, teneinde de Gasmetersite te ontwikkelen. Deze overeenkomst werd gesloten voor de duurtijd nodig voor de realisatie van het project Tondelier.
Op 22 oktober 2012 heeft de gemeenteraad goedkeuring verleend aan de opstalovereenkomst tussen de Stad Gent en Tondelier Development nv, overeenkomstig de boven vermelde PPS - Overeenkomst, met de verplichting het Tondelier - project te realiseren. De verlenging van deze opstalovereenkomst werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 januari 2022.
Het Tondelier - project impliceert de realisatie van een kwaliteitsvolle woonwijk, zijnde de realisatie en uitgifte van private gebouwen (marktconforme eenheden, budgeteenheden, sociale eenheden) en de bouw en inrichting van publieke ruimte en publieke gebouwen in het projectgebied.
Voor alle entiteiten die verkocht worden binnen het Tondelier - project is de Stad Gent verkopende partij van de grondaandelen en Tondelier Development nv (of haar rechtverkrijgenden) verkoper van de opstallen, gezien de gesloten PPS - overeenkomst waarin tevens afspraken inzake prijsvorming bepaald werden.
De Stad Gent krijgt 200 EUR/m² (vastgesteld op 1 januari 2010 en te indexeren ingevolge de PPS - overeenkomst Tondelier) voor het grondaandeel dat bij de woningen/appartementen hoort, en 100 EUR/m² (idem vaststelling en indexatie) voor het grondaandeel dat bij de parkeerplaatsen/terrassen/tuinen hoort.
In de PPS - overeenkomst werd bepaald dat binnen het totaal te creëren woonaanbod er minstens 20% budgeteenheden dienden gerealiseerd te worden, te verdelen onder de verschillende ontwikkelingsfases van het project. De opzet was budgetkoopeenheden te realiseren die toegewezen werden aan het juiste doelpubliek.
Op basis van het bestuursakkoord 2019 - 2024 'Ambitie en durf voor Gent' heeft het college van burgemeester en schepenen echter de omschakeling van budgetkoopeenheden naar budgethuureenheden aangekondigd in projecten met de ambitie om minimaal 200 bijkomende budgethuureenheden te voorzien, een ambitie die verder geconcretiseerd werd in het beleidsplan Wonen goedgekeurd in de gemeenteraad van 2 maart 2021.
Op 22 juni 2021 heeft de gemeenteraad goedkeuring verleend aan de omschakeling van budgetkoopeenheden naar budgethuureenheden in het project Tondelier, waarbij een bijakte aan de PPS - overeenkomst goedgekeurd werd.
Het voorwerp van deze bijakte impliceert de realisatie/het bouwen van budgethuureenheden door Tondelier Development nv, het aankopen van de corresponderende grondaandelen en het verhuren aan de verhuurpartner/HuurIngent volgens gemaakte afspraken. Het is toegelaten de budgethuureenheden over te dragen aan een derde waarbij deze derde in alle rechten en plichten treedt van Tondelier Development nv.
In fase 5 werden 3 budgetwoningen voorzien waarbij de grondaandelen van loten 115, 117 en 120 verkocht worden in functie van budgetverhuur.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd goedkeuring te verlenen aan de verkoopovereenkomst inzake de grondaandelen budgethuurwoningen loten 115, 117 en 120 uit fase 5 van het Tondelierproject, waarbij de Stad Gent 143.054,65 EUR (47.057,45 + 47.057,45 + 48.939,75) ontvangt voor de grondaandelen.
Tevens wordt gevraagd de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie te ontslaan van enige ambtshalve inschrijving te nemen bij het overschrijven van de aktes in zijn registers.
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | COR |
Budgetplaats | 401320001 |
Categorie* | I |
2024 | 143.054,65 |
Keurt goed, in het kader van de het PPS - project Herontwikkeling Gasmetersite Tondelier, de verkoop van de grondaandelen budgethuurwoningen, loten 115, 117 en 120 uit fase 5, waarbij de Stad Gent 143.054,65 EUR ontvangt voor de grondaandelen, zoals geformuleerd in de bij dit besluit gevoegde ontwerpakte.
Ontslaat de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie ervan enige ambtshalve inschrijving te nemen bij het overschrijven van de aktes in zijn registers.
De Stad heeft sinds 23 oktober 2017 een erfpachtovereenkomst met het Psychiatrisch Centrum Gent - Sleidinge (PCGS), Fratersplein 9, 9000 Gent, voor gebouwen gelegen in het Vogelenzangpark 10-17, Gent. De erfpachtovereenkomst geldt voor de periode 01/07/2019 tot 31/10/2047.
Gezien de erfpachtovereenkomst enkel betrekking had tot het gebouw en de footprint van het gebouw, heeft de Stad op 24/06/2019 een domeinconcessie goedgekeurd om het ingesloten stuk groen, grenzend aan het gebouw en de muren op de perceelgrens - deel uitmakend van het Vogelenzangpark en deel van het openbaar domein - in concessie te geven aan PCGS. De domeinconcessie geldt eveneens voor de periode 01/07/2019 tot 31/10/2047.
Tussen de gebouwen Vogelenzangpark nr 9 (dierendispensarium) en Vogelenzangpark nr. 10 (deel van het zorgcentrum Villa Voortman), ligt een pergola en een groene zone van het Vogelenzangpark. Deze groene zone ligt zeer verscholen en er is sprake van aanhoudende overlast. Vandaar werd de mogelijkheid bekeken om deze zone af te sluiten en in gebruik te geven aan PCGS als fietsenstalling en bijkomende buitenruimte/tuin.
Onderhavige bijakte heeft tot doel de oppervlakte van de concessieovereenkomst van 24/06/2019 uit te breiden, door de pergola alsook het bijhorend stuk groen, grenzend aan het zorgcentrum Villa Voortman en de muren op de perceelgrens, in concessie te geven aan PCGS, en dit aan dezelfde voorwaarden als de concessieovereenkomst van 2019.
Het betreft een deel van een perceel grond met een oppervlakte van + 100m² (zie plan in bijlage) waar de Stad reeds een afsluiting rondom heeft geplaatst. De concessiehouder staat in voor het onderhoud van de afsluiting.
De Stad staat in voor het onderhoud van het ingesloten stuk, inclusief beplanting van de pergola en andere beplanting of bomen in deze zone. De concessiehouder staat zelf in voor het plaatsen van een fietsenstalling binnen de afgebakende zone, en is verantwoordelijk voor de inrichtingswerken ervan.
Aan de Gemeenteraad wordt gevraagd goedkeuring te verlenen aan het sluiten van een bijakte nr. 1 aan de concessieovereenkomst van 24 juni 2019 betreffende een deel van het stadseigendom gelegen te Vogelenzangpark 10-17 te Gent.
Op 10 maart 2022 heeft het college van Burgemeester en Schepenen de omgevingsvergunning voor het bouwen van 3 aaneengeschakelde woningen met oprit afgeleverd aan 'Bouw Francis Bostoen NV'.
In Voormelde vergunning werd volgende last opgenomen, krachtens dewelke het voorschreven goed kosteloos moet worden overgedragen aan de Stad Gent:
"Het vrijgekomen strookje private grond langs de Luchterenkerkweg moet kosteloos worden overgedragen aan de Stad Gent om in te lijven bij het openbaar domein".
De Stad verwerft het voormelde goed om er de bestemming van wegenis aan te geven en dit aldus te affecteren naar het openbaar domein.
Op basis van deze verklaring zal aan de administratie van het kadaster verzocht worden aan dit goed geen kadastraal nummer meer te geven.
De bedoeling van deze raamovereenkomst is het leveren, plaatsen en onderhouden van toegangsbeheer installaties: sloten, badges, lezers, controllers en dit met duidelijk beschreven SLA's (service level agreements). Deze SLA's zijn beschreven op onderhoudsniveau, installatieniveau en interventieniveau. Ze houden in de eerste plaats rekening met de veiligheid van burger, personeel en bezoekers van de Groep Gent.
Met deze raamovereenkomst wordt het mogelijk gemaakt om op een efficiënte en kosteneffectieve manier een snelle uitrol mogelijk te maken van een toegangsbeheersysteem voor nieuwe gebouwen, renovaties en uitbreidingen op bestaande installaties.
Deze raamovereenkomst is een vervolg op het bestaande toegangscontrole beheersysteem, in het verleden opgesteld in samenspraak met District09 - Stad Gent en OCMW Gent. Dit omdat er wordt gestreefd naar 1 globaal systeem voor Groep Gent.
Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van Werken: Raamovereenkomst voor depannages, herstellings- en renovatiewerken aan installaties voor toegangsbeheer behorende tot het patrimonium van Stad Gent - Diverse gebouwen - FAG/2023/023/KDM/EXP-INV/5522, opgemaakt.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: Opdracht met gemengde prijsvaststelling.
Uitvoeringstermijn: 72 maanden.
Gunningscriteria: 1. Prijs: 80 punten 2. Werking aannemer: 20 punten
Indien we met de bekendmaking wachten tot na de gemeenteraad van mei lopen we het risico dat onverwachte gebeurtenissen de gunning en aanvang van de nieuwe raamovereenkomst verlaten. Dit is niet helemaal ondenkbaar omdat deze stappen dan vallen tijdens het bouwverlof en vakantieperiode. Om de goede werking van het toegangsbeheer te garanderen en het risico op ongewenste indringers te vermijden dienen we de continuïteit van het toegangsbeheer te vrijwaren om zodoende de veiligheid van onze gebouwen en medewerkers te verzekeren. Door de bekendmaking op te starten kort na de goedkeuring van het college kunnen we ook iets meer tijd gunnen aan de kandidaten zodat de kwaliteit van de offertes toeneemt.
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | FM Themagebouwen (btw 21%) | FM Themagebouwen (btw 21%) |
Budgetplaats | 3470100WE | 3412400VA |
Categorie* | E | I |
Subsidiecode | nvt | nvt |
2024 | 20.000 | 75.000 |
2025 | 50.000 | 150.000 |
2026 | 50.000 | 150.000 |
2027 | 50.000 | 150.000 |
2028 | 50.000 | 150.000 |
2029 | 50.000 | 150.000 |
2030 | 30.000 | 100.000 |
Totaal | 300.000 | 925.000 |
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | Politie (btw 21%) | Politie (btw 21%) | HVZC - Brandweer (btw 21%) |
Budgetplaats | 33000/724-60 | 33000/125-06 | |
Categorie* | E | I | E / I |
Subsidiecode | nvt | nvt | nvt |
2024 | 15.000 | 50.000 | 0 |
2025 | 25.000 | 50.000 | 0 |
2026 | 25.000 | 0 | 0 |
2027 | 25.000 | 0 | 0 |
2028 | 25.000 | 0 | 0 |
2029 | 25.000 | 0 | 0 |
2030 | 25.000 | 100.000 | 0 |
Totaal | 165.000 | 200.000 | 0 |
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | FM Onderwijs (btw 21) | FM Onderwijs(btw 21) | FM Onderwijs (btw 6%) | FM Onderwijs (btw 6%) |
Budgetplaats | 352000003 | 3512300VA | 352000003 | 3512300VA |
Categorie* | E | i | E | I |
Subsidiecode | nvt | nvt | nvt | nvt |
2024 | 12.100 | 12.100 | 10.600 | 53.000 |
2025 | 30.250 | 30.250 | 21.200 | 106.000 |
2026 | 36.300 | 30.250 | 31.800 | 132.500 |
2027 | 36.300 | 30.250 | 37.100 | 159.000 |
2028 | 42.350 | 30.250 | 37.100 | 185.500 |
2029 | 42.350 |
30.250 | 42.400 | 185.500 |
2030 | 42.350 | 30.250 | 42.400 | 106.000 |
Totaal | 242.000 | 193.600 | 222.600 | 927.500 |
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | FM Welzijn (btw 21%) | FM Welzijn (btw 21%) |
Budgetplaats | diverse rekeningen | diverse rekeningen |
Categorie* | E | I |
Subsidiecode | nvt | nvt |
2024 | 18.750 | 112.500 |
2025 | 75.000 | 150.000 |
2026 | 75.000 | 150.000 |
2027 | 75.000 | 150.000 |
2028 | 75.000 | 150.000 |
2029 | 75.000 | 150.000 |
2030 | 56.250 | 37.500 |
Totaal | 450.000 | 900.000 |
Niet van toepassing
Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van Werken: Raamovereenkomst voor depannages, herstellings- en renovatiewerken aan installaties voor toegangsbeheer behorende tot het patrimonium van Stad Gent - Diverse gebouwen - FAG/2023/023/KDM/EXP-INV/5522.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: Opdracht met gemengde prijsvaststelling.
Uitvoeringstermijn: 72 maanden.
Gunningscriteria: 1. Prijs: 80 punten 2. Werking aannemer: 20 punten
De overheidsopdracht voor permanentie door een externe dienstverlener in het kader van openbare veiligheid, loopt af eind dit jaar. Een nieuwe aanbesteding dringt zich op.
De uit te voeren dienst betreft enerzijds het doen van vaststellingen in het kader van de openbare veiligheid en anderzijds het verlenen van advies aan de burgemeester bij het uitvaardigen van burgemeestersbevelen ter vrijwaring van de openbare veiligheid, dan wel het zelf namens de burgemeester mondeling bevelen van maatregelen ter vrijwaring van de openbare veiligheid. In voorkomend geval, ook het opstarten en opvolgen van ambtshalve werken voor de uitvoering van deze bevelen. Deze dienstverlening dient te gebeuren zowel tijdens de werkuren, buiten de werkuren, alsook tijdens de weekends en feestdagen, met andere woorden gedurende elk mogelijk moment van het jaar. De eigenlijke interventies gebeuren op afroep in de loop van deze periode.
Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van diensten - permanentie openbare veiligheid binnen en buiten de diensturen - DTWBM/2024/02, opgemaakt.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: gemengde opdracht.
Uitvoeringstermijn: 1 jaar met de mogelijkheid om drie keer met 1 jaar te verlengen.
Gunningscriteria: gemengde opdracht.
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | Toezicht Wonen, Bouwen en Milieu | ||
Budgetplaats | 3421400OV | ||
Categorie* | E | ||
Subsidiecode | Niet_Relevant | ||
2024 | 151250 | ||
2025 | 151250 | ||
2026 | 151250 | ||
2027 | 151250 | ||
Later | |||
Totaal | 605000 |
Indien een raamovereenkomst (opgesplitst per perceel indien meerdere percelen):
Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van diensten - permanentie openbare veiligheid binnen en buiten de diensturen - DTWBM/2024/02.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: gemengde opdracht.
Uitvoeringstermijn: 1 jaar met de mogelijkheid om drie keer met 1 jaar te verlengen.
Gunningscriteria: gemengde opdracht.
Op 30 mei 2023 keurde de gemeenteraad de Gentse visie op landbouw in en rond Gent goed.
De doelstellingen van het Interreg project DivGrass sluiten goed aan bij de doelstellingen van de Gentse landbouwvisie. Kruidenrijk grasland vergroot immers de biodiversiteit en de klimaatbestendigheid van graslanden, wat aansluit bij beleidsdoelstelling 4 (aanmoedigen van natuurinclusieve landbouw) en beleidsdoelstelling 5 (stimuleren dat landbouw weerbaarder is voor klimaatverandering en zelf een positieve bijdrage levert aan het klimaat). De manier van werken in het project bevat bovendien verschillende linken met de instrumenten die vooropgesteld worden om de Gentse landbouwvisie te realiseren: het inspireren en begeleiden van landbouwers, stimuleren van samenwerking en leerproces tussen landbouwers onderling en met andere actoren, onderzoek en monitoring, samenwerking met externe organisaties.
Op Gents grondgebied is melkveehouderij een belangrijke landbouwtak, zowel in landgebruik als in aantal actieve landbouwbedrijven. Er is dus heel wat potentieel voor toepassing van het project op Gents grondgebied en op die manier bij te dragen aan de realisatie van de Gentse landbouwvisie.
Hiertoe werd de subsidieovereenkomst Cofinanciering van het Europese project DivGrass over kruidenrijk grasland op melkveebedrijven met vzw Boerennatuur Vlaanderen (Diestsevest 40, 3000 Leuven) opgemaakt voor de periode 2024-2027, waarbij een subsidie wordt toegekend van 30.000 euro, verdeeld over 14.900,17 euro in 2024 en 15.099,83 euro in 2025.
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | Dienst Economie |
Budgetplaats | AC35406 |
Categorie* | |
Subsidiecode | |
2024 | 13 410,15 |
2025 | 15 079,87 |
2026 | 1 509,98 |
Later | |
Totaal | 30 000 |