Terug
Gepubliceerd op 23/04/2024

2024_GR_00386 - Administratief en logistiek kader - Vacantverklaring van 2 betrekkingen van Consulent (niveau B) bij de Dienst Informatie, Analyse en Kennisbeheer - dringende, externe contractuele werving voor de duur van 1 jaar - Goedkeuring

gemeenteraad
ma 22/04/2024 - 19:00 gemeenteraadszaal
Datum beslissing: ma 22/04/2024 - 19:09
Goedgekeurd

Samenstelling

Wie is verantwoordelijk voor deze materie?

Mathias De Clercq

Aanwezig

Christophe Peeters, voorzitter; Mathias De Clercq, burgemeester; Filip Watteeuw, schepen; Sofie Bracke, schepen; Tine Heyse, schepen; Astrid De Bruycker, schepen; Sami Souguir, schepen; Isabelle Heyndrickx, schepen; Hafsa El-Bazioui, schepen; Evita Willaert, schepen; Rudy Coddens, schepen; Johan Deckmyn; Gabi De Boever; Zeneb Bensafia, ondervoorzitter; Anne Schiettekatte; Stephanie D'Hose; Veli Yüksel; Sven Taeldeman; Jef Van Pee; Mehmet Sadik Karanfil; Gert Robert; Carl De Decker; Karlijn Deene; Mieke Bouve; Cengiz Cetinkaya; Anneleen Van Bossuyt; Tom De Meester; Bert Misplon; Fourat Ben Chikha; Joris Vandenbroucke; Manuel Mugica Gonzalez; Patricia De Beule; Yüksel Kalaz; Stijn De Roo; Christiaan Van Bignoot; Caroline Persyn; Ronny Rysermans; Alana Herman; Els Roegiers; Emilie Peeters; Helga Stevens; Jeroen Van Lysebettens; Anton Vandaele; Nikolaas Schuiten; Mieke Hullebroeck, algemeen directeur; Liesbet Vertriest, waarnemend adjunct-algemeendirecteur

Afwezig

Bram Van Braeckevelt, schepen; Karin Temmerman; Sara Matthieu; Karla Persyn; Anita De Winter; Mattias De Vuyst; Sonja Welvaert; Nicolas Vanden Eynden; Martine Verhoeve

Secretaris

Mieke Hullebroeck, algemeen directeur

Voorzitter

Christophe Peeters, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2024_GR_00386 - Administratief en logistiek kader - Vacantverklaring van 2 betrekkingen van Consulent (niveau B) bij de Dienst Informatie, Analyse en Kennisbeheer - dringende, externe contractuele werving voor de duur van 1 jaar - Goedkeuring

Aanwezig

Christophe Peeters, Mathias De Clercq, Filip Watteeuw, Sofie Bracke, Tine Heyse, Astrid De Bruycker, Sami Souguir, Isabelle Heyndrickx, Hafsa El-Bazioui, Evita Willaert, Rudy Coddens, Johan Deckmyn, Gabi De Boever, Zeneb Bensafia, Anne Schiettekatte, Stephanie D'Hose, Veli Yüksel, Sven Taeldeman, Jef Van Pee, Mehmet Sadik Karanfil, Gert Robert, Carl De Decker, Karlijn Deene, Mieke Bouve, Cengiz Cetinkaya, Anneleen Van Bossuyt, Tom De Meester, Bert Misplon, Fourat Ben Chikha, Joris Vandenbroucke, Manuel Mugica Gonzalez, Patricia De Beule, Yüksel Kalaz, Stijn De Roo, Christiaan Van Bignoot, Caroline Persyn, Ronny Rysermans, Alana Herman, Els Roegiers, Emilie Peeters, Helga Stevens, Jeroen Van Lysebettens, Anton Vandaele, Nikolaas Schuiten, Mieke Hullebroeck, Liesbet Vertriest
Stemmen voor 44
Johan Deckmyn, Gabi De Boever, Sami Souguir, Helga Stevens, Tine Heyse, Filip Watteeuw, Mathias De Clercq, Sofie Bracke, Rudy Coddens, Sven Taeldeman, Mehmet Sadik Karanfil, Stephanie D'Hose, Zeneb Bensafia, Karlijn Deene, Jef Van Pee, Gert Robert, Veli Yüksel, Anne Schiettekatte, Astrid De Bruycker, Mieke Bouve, Cengiz Cetinkaya, Carl De Decker, Els Roegiers, Evita Willaert, Ronny Rysermans, Anton Vandaele, Patricia De Beule, Tom De Meester, Stijn De Roo, Yüksel Kalaz, Bert Misplon, Caroline Persyn, Christiaan Van Bignoot, Anneleen Van Bossuyt, Joris Vandenbroucke, Manuel Mugica Gonzalez, Alana Herman, Nikolaas Schuiten, Hafsa El-Bazioui, Fourat Ben Chikha, Isabelle Heyndrickx, Jeroen Van Lysebettens, Emilie Peeters, Christophe Peeters
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2024_GR_00386 - Administratief en logistiek kader - Vacantverklaring van 2 betrekkingen van Consulent (niveau B) bij de Dienst Informatie, Analyse en Kennisbeheer - dringende, externe contractuele werving voor de duur van 1 jaar - Goedkeuring 2024_GR_00386 - Administratief en logistiek kader - Vacantverklaring van 2 betrekkingen van Consulent (niveau B) bij de Dienst Informatie, Analyse en Kennisbeheer - dringende, externe contractuele werving voor de duur van 1 jaar - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving waaruit blijkt dat het orgaan bevoegd is

  • Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus (WGP), artikel 56, eerste lid.

Op basis van welke regels (rechtsgronden) wordt deze beslissing genomen?

  • Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, in het bijzonder artikelen 56, eerste lid, 118, laatste lid, en 121;
  • Wet van 26 april 2002 houdende de essentiële elementen van het statuut van de personeelsleden van de politiediensten en houdende diverse andere bepalingen met betrekking tot de politiediensten, in het bijzonder titel II, hoofdstuk IV;
  • Koninklijk Besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten (RPPol), in het bijzonder artikel IV.I.37, tweede en derde lid;
  • Gemeenteraadsbesluit van 26 april 2021 houdende de personeelsformatie van de Politiezone Gent en de weging en indeling in klassen van de functies van het niveau A van de Politiezone Gent;
  • Gemeenteraadsbesluit van 28 maart 2022 tot wijziging van de personeelsformatie van de Politiezone Gent; 
  • Gemeenteraadsbesluit van 30 januari 2023 tot wijziging van de personeelsformatie van de Politiezone Gent;
  • Gemeenteraadsbesluit van 27 maart 2023 houdende de aangepaste personeelsformatie van de Politiezone Gent;
  • Gemeenteraadsbesluit van 29 januari 2024 houdende de aangepaste personeelsformatie van de Politiezone Gent.

Wat gaat aan deze beslissing vooraf?

De Dienst Informatie, Analyse en Kennisbeheer is het informatie- en kenniskruispunt van onze zone. Informatie vormt de essentiële basis van onze werking. Een goede informatiehuishouding is derhalve onontbeerlijk voor goed politiewerk en het nemen van de gepaste beslissingen en maatregelen.

Om de continuïteit van de Dienst Informatie, Analyse en Kennisbeheer en dus de optimale werking ervan te garanderen, is het zeer belangrijk om de personeelsaantallen binnen die dienst op peil te houden en dus de personeelsuitstroom zo snel mogelijk te ondervangen.

Gezien de uitstroom van 2 medewerkers ingevolge een herplaatsing en een ontslag, wil de korpsleiding twee betrekkingen vacant verklaren van consulent (niveau B) in het administratief en logistiek kader, meer bepaald voor de functie van teamleider bij de Dienst Informatie, Analyse en Kennisbeheer.

Waarom wordt deze beslissing genomen?

Politiezone Gent wenst deze betrekkingen via dringende, externe contractuele werving te begeven. In het raam van een dringende, externe contractuele werving wordt de geschikte kandidaten een contract van één jaar aangeboden. Nadat de functies contractueel zijn ingevuld, dienen deze te worden opengesteld in een navolgende mobiliteitscyclus.

Overzicht van de uitgaven

De raming van de jaarlijkse brutoloonkost gebeurt op basis van de begrotingstool van SSGPI (Sociaal Secretariaat van de Geïntegreerde Politie):

aantal en graad

Jaarlijkse bruto loonkost

2 consulenten (niveau B)

€ 128.550,94 (= 2 x € 64.275,47) 

Voorgestelde uitgaven

€ 128.550,94

Verwachte ontvangsten

€ 0,00

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Keurt goed de vacantverklaring via externe, contractuele werving om dringende redenen van 2 betrekkingen van consulent (niveau B) bij de Dienst Informatie, Analyse en Kennisbeheer binnen het administratief en logistiek kader van Politiezone Gent. Hierbij wordt een arbeidsovereenkomst met een duurtijd van 1 jaar aangeboden.