Terug
Gepubliceerd op 25/06/2024

2024_RMW_00068 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van actieve en passieve tilliften (+ onderhoud en toebehoren) in de verschillende woonzorgcentra (3 percelen) - SLS/2024/035 - ID5624 - Bestek - Vaststelling

raad voor maatschappelijk welzijn
ma 24/06/2024 - 19:00 gemeenteraadszaal
Datum beslissing: ma 24/06/2024 - 19:04
Goedgekeurd

Samenstelling

Wie is verantwoordelijk voor deze materie?

Hafsa El-Bazioui

Aanwezig

Christophe Peeters, voorzitter; Mathias De Clercq, burgemeester; Filip Watteeuw, schepen; Sofie Bracke, schepen; Tine Heyse, schepen; Astrid De Bruycker, schepen; Sami Souguir, schepen; Bram Van Braeckevelt, schepen; Isabelle Heyndrickx, schepen; Hafsa El-Bazioui, schepen; Evita Willaert, schepen; Rudy Coddens, schepen; Johan Deckmyn; Karin Temmerman; Gabi De Boever; Zeneb Bensafia, ondervoorzitter; Anne Schiettekatte; Stephanie D'Hose; Sven Taeldeman; Jef Van Pee; Mehmet Sadik Karanfil; Gert Robert; Karlijn Deene; Carl De Decker; Mieke Bouve; Cengiz Cetinkaya; Anneleen Van Bossuyt; Tom De Meester; Bert Misplon; Anita De Winter; Joris Vandenbroucke; Manuel Mugica Gonzalez; Patricia De Beule; Yüksel Kalaz; Stijn De Roo; Sonja Welvaert; Christiaan Van Bignoot; Caroline Persyn; Ronny Rysermans; Nicolas Vanden Eynden; Alana Herman; Els Roegiers; Emilie Peeters; Jeroen Van Lysebettens; Nikolaas Schuiten; Mieke Hullebroeck, algemeen directeur

Afwezig

Sara Matthieu; Veli Yüksel; Karla Persyn; Fourat Ben Chikha; Mattias De Vuyst; Helga Stevens; Martine Verhoeve; Anton Vandaele; Liesbet Vertriest, waarnemend adjunct-algemeendirecteur

Secretaris

Mieke Hullebroeck, algemeen directeur

Voorzitter

Christophe Peeters, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2024_RMW_00068 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van actieve en passieve tilliften (+ onderhoud en toebehoren) in de verschillende woonzorgcentra (3 percelen) - SLS/2024/035 - ID5624 - Bestek - Vaststelling

Aanwezig

Christophe Peeters, Mathias De Clercq, Filip Watteeuw, Sofie Bracke, Tine Heyse, Astrid De Bruycker, Sami Souguir, Bram Van Braeckevelt, Isabelle Heyndrickx, Hafsa El-Bazioui, Evita Willaert, Rudy Coddens, Johan Deckmyn, Karin Temmerman, Gabi De Boever, Zeneb Bensafia, Anne Schiettekatte, Stephanie D'Hose, Sven Taeldeman, Jef Van Pee, Mehmet Sadik Karanfil, Gert Robert, Karlijn Deene, Carl De Decker, Mieke Bouve, Cengiz Cetinkaya, Anneleen Van Bossuyt, Tom De Meester, Bert Misplon, Anita De Winter, Joris Vandenbroucke, Manuel Mugica Gonzalez, Patricia De Beule, Yüksel Kalaz, Stijn De Roo, Sonja Welvaert, Christiaan Van Bignoot, Caroline Persyn, Ronny Rysermans, Nicolas Vanden Eynden, Alana Herman, Els Roegiers, Emilie Peeters, Jeroen Van Lysebettens, Nikolaas Schuiten, Mieke Hullebroeck
Stemmen voor 45
Johan Deckmyn, Gabi De Boever, Sami Souguir, Tine Heyse, Filip Watteeuw, Karin Temmerman, Mathias De Clercq, Sofie Bracke, Bram Van Braeckevelt, Rudy Coddens, Sven Taeldeman, Mehmet Sadik Karanfil, Stephanie D'Hose, Zeneb Bensafia, Karlijn Deene, Jef Van Pee, Gert Robert, Anne Schiettekatte, Astrid De Bruycker, Mieke Bouve, Cengiz Cetinkaya, Carl De Decker, Nicolas Vanden Eynden, Els Roegiers, Evita Willaert, Ronny Rysermans, Patricia De Beule, Tom De Meester, Stijn De Roo, Anita De Winter, Yüksel Kalaz, Bert Misplon, Caroline Persyn, Christiaan Van Bignoot, Anneleen Van Bossuyt, Joris Vandenbroucke, Sonja Welvaert, Manuel Mugica Gonzalez, Alana Herman, Nikolaas Schuiten, Hafsa El-Bazioui, Isabelle Heyndrickx, Jeroen Van Lysebettens, Emilie Peeters, Christophe Peeters
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2024_RMW_00068 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van actieve en passieve tilliften (+ onderhoud en toebehoren) in de verschillende woonzorgcentra (3 percelen) - SLS/2024/035 - ID5624 - Bestek - Vaststelling 2024_RMW_00068 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van actieve en passieve tilliften (+ onderhoud en toebehoren) in de verschillende woonzorgcentra (3 percelen) - SLS/2024/035 - ID5624 - Bestek - Vaststelling

Motivering

Regelgeving waaruit blijkt dat het orgaan bevoegd is

  • Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 78, 10°.


Op basis van welke regels (rechtsgronden) wordt deze beslissing genomen?

  • De Wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016.

Wat gaat aan deze beslissing vooraf?

Op 24 januari 2019 keurde het college van burgemeester en schepenen de gunning van de Raamovereenkomst voor aankoop van badttilliften, actieve - passieve tilliften en opstahulpmiddel in de Woonzorgcentra - FM2018/175 goed.

Op 1 december 2022 keurde het vast bureau de wijziging van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor aankoop van badttilliften, actieve - passieve tilliften en opstahulpmiddel in de Woonzorgcentra - FM2018/175, meer bepaald van het verlengen van de uitvoeringstermijn tot 5 februari 2024 aan dezelfde voorwaarden, goed.

Om de continuïteit te verzekeren stelde de administratie het bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van actieve en passieve tilliften (+ onderhoud en toebehoren) in de verschillende woonzorgcentra - SLS/2024/035 - ID5624, op. De selectieleidraad en het bijzonder bestek werden door de raad voor maatschappelijk welzijn goedgekeurd op respectievelijk 24/10/2023 en 29/01/2024.

Bij de beoordeling van de offertes werd vastgesteld dat er voor de percelen 2, 3 en 4 geen regelmatige offertes werden ingediend. Bijgevolg werd de procedure voor deze percelen stopgezet, en dient er een nieuwe procedure te worden opgestart.

Waarom wordt deze beslissing genomen?

Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van actieve en passieve tilliften (+ onderhoud en toebehoren) in de verschillende woonzorgcentra (3 percelen) - SLS/2024/035 - ID5624, opgemaakt.

  • Perceel 1 “Levering en onderhoud van actieve tilliften en toebehoren (o.a. tilbanden)”
  • Perceel 2 “Levering en onderhoud van passieve kolomtilliften en toebehoren (o.a. tilbanden)”
  • Perceel 3 “Levering en onderhoud van passieve boogtilliften en toebehoren (o.a. tilbanden)”


Procedure: vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.
Wijze van prijsbepaling: opdracht tegen prijslijst.
Uitvoeringstermijn: 48 maanden.
Gunningscriteria: 

  • Kwaliteit van het aangeboden toestel en toebehoren 35 punten
  • Prijs 40 punten
  • Kwaliteit van de dienst na verkoop 15 punten
  • Kwaliteit van de aangeboden ondersteuning en opleiding van de gebruikers en het technische personeel 10 punten


Gezien de eerste procedure diende te worden stopgezet, wordt er gevraagd om het bestek vervroegd te mogen publiceren zodat de overbruggingsperiode tot het nieuwe contract zoveel mogelijk wordt beperkt.

Overzicht van de uitgaven

De bedragen in deze tabel zijn incl. btw

Dienst* OCMW Gent - Woonzorgcentra 
Budgetplaats W1*
Categorie*
2024 10.833,00 € 
2025 65.000,00 € 
2026 65.000,00 € 
2027 65.000,00 €  
202854.167,00 €
Totaal 260.000,00 € 



Perceel 1: 

  • De geraamde waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 190.000,00 incl. btw
  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 190.000,00 incl. btw

Perceel 2: 

  • De geraamde waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 60.000,00 incl. btw
  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 62.410,00 incl. btw

Perceel 3: 

  • De geraamde waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 10.000,00 incl. btw
  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € € 15.000,00 incl. btw

Voorgestelde uitgaven

€ 260.000,00

Verwachte ontvangsten

€ 0,00

Activiteit

AC34946 Professionaliseren van de aankooporganisatie

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van actieve en passieve tilliften (+ onderhoud en toebehoren) in de verschillende woonzorgcentra (3 percelen) - SLS/2024/035 - ID5624.

Procedure: vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

Wijze van prijsbepaling: opdracht tegen prijslijst.

Uitvoeringstermijn: 48 maanden.

Gunningscriteria: 

  • Kwaliteit van het aangeboden toestel en toebehoren 35 punten
  • Prijs 40 punten
  • Kwaliteit van de dienst na verkoop 15 punten
  • Kwaliteit van de aangeboden ondersteuning en opleiding van de gebruikers en het technische personeel 10 punten.

Bijlagen

  • Bestek
  • Bijlage B.1 Inventaris_Perceel 1
  • Bijlage B.2 Inventaris_Perceel 2
  • Bijlage B.3 Inventaris_Perceel 3
  • Bijlage E.1 Perceel 1
  • Bijlage E.2 Perceel 2
  • Bijlage E.3 Perceel 3
  • Bijlage H.1 Document “VEREISTEN INZAKE VEILIGHEID EN GEZONDHEID”- Perceel 1
  • Bijlage H.2 Document “VEREISTEN INZAKE VEILIGHEID EN GEZONDHEID”- Perceel 2
  • Bijlage H.3 Document “VEREISTEN INZAKE VEILIGHEID EN GEZONDHEID”- Perceel 3