De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen is de inrichting van een parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 96 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 14 september 2023 werden volgende maatregelen getroffen: ten eerste het wijzigen van het verkeersbord B1 naar een verkeersbord B5 op de zijarm van de Heernislaan ter hoogte van huisnummers 56-61 tot huisnummer 71. Dit op vraag van het Agentschap Wegen en Verkeer, omwille van de beperkte zichtbaarheid dienen bestuurders eerst te stoppen alvorens voorrang te kunnen verlenen. Ten tweede het wijzigen van het verkeersbord B1 en bijhorende wegmarkering (haaietanden) naar een verkeersbord B5 met bijhorende wegmarkering (stopstreep). Dit op vraag van het Agentschap Wegen en Verkeer, omwille van de beperkte zichtbaarheid dienen bestuurders eerst te stoppen alvorens voorrang te kunnen verlenen. Ten derde wordt het artikel met betrekking tot het verkeersbord D1 aangepast dat men verplicht is de middenberm langs rechts voorbij te rijden in plaats van langs links. Op deze manier stemt het reglement overeen met de situatie op het terrein. Ten vierde wordt de parkeerplaats voor leveringen, gelegen ter hoogte van huisnummers 39-39A en 40-40A, gesignaleerd als een parkeerplaats waar de parkeerschijf moet gebruikt worden. De maximumduur bedraagt 30 minuten. Op 28/08/2023 werd het akkoord verkregen van het Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen, District Gent, voor deze verkeersmaatregelen.
Bij collegebesluit van 15 september 2022 werden 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen ingericht ter hoogte van huisnummer 1 tot en met huisnummer 3-3D gezien hier een publieke laadpaal vergund werd en geplaatst zal worden in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Op 05/09/2022 werd het akkoord verkregen van het Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen, District Gent, voor deze verkeersmaatregel.
Bij collegebesluit van 19 september 2019 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht ter hoogte van huisnummer 23-24 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 30 november 2017 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht ter hoogte van huisnummer 15 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 9 maart 2017 werd de bestaande geregulariseerd en op de zijarm van de Heernislaan werd, ter hoogte van huisnummers 40-40A tot huisnummer 55 en van huisnummers 56-61 tot huisnummer 71, een verkeersbord D1b geplaatst. Deze maatregel wordt genomen in kader van het verbeteren van de doorstroming van het verkeer op de R40 (Stadsring).
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gewestweg Heernislaan, goedgekeurd in zitting van 14 september 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.