De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen is de inrichting van een parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 62 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 14 maart 2024 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap verwijderd ter hoogte van huisnummer 86 wegens verhuis van de houder van de parkeerkaart voor personen met een handicap.
Bij collegebesluit van 15 februari 2024 werd een actieplan gekaderd dat opgenomen werd in het jaarplan van het Mobiliteitsbedrijf in samenspraak met het kabinet om fietsroutes te screenen op paaltjes.
De nadruk ligt op het wegnemen van overbodige paaltjes. Er worden enkel nog paaltjes geplaatst waar ze essentieel zijn om autoverkeer te weren. Tevens worden bepaalde paaltjes vernieuwd zodat ze IPOD-conform zijn. Paaltjes die centraal staan op het fietspad worden beter zichtbaar en veiliger door ze te vervangen met een reflecterende flexibele paal.
Daarnaast worden de routes eveneens gescreend op toegankelijkheid voor de speedpedelecs. De onderborden bij beperkt eenrichtingsverkeer worden hierbij aangepast voor fietsers & speedpedelecs. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt eenrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen worden niet gelijk gesteld omdat zij door de combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa dan fietsen een potentieel gevaar vormen voor fietsers en een grotere impact hebben bij een ongeval met fietsers.
Bij collegebesluit van 15 april 2021 werden als nieuwe maatregelen getroffen: ten eerste het omdraaien van het parkeerverbod, aangeduid met de verkeersborden E1 dat opgesteld staat van huisnummer 32 tot huisnummer 50, in de andere rijrichting. Het straatsegment gelegen tussen huisnummer 32 en huisnummer 50 kent tweerichtingsverkeer. Langs de rijbanen met verkeer in beide richtingen mogen de verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren slechts gericht worden naar de bestuurders die rijden aan de kant waar ze zijn geplaatst. Ten tweede wordt het beginbord E1 opgeschoven van huisnummer 32 naar huisnummer 36, omdat het beginbord niet zichtbaar is voor verkeer komende vanuit de zijstraat (ook Koningsdonkstraat). Ten derde worden er gele onderbroken strepen voorzien ter hoogte van huisnummer 34-36 om de zone die niet opgevangen kan worden door het verkeerbord E1 te voorzien van een parkeerverbod. Ten vierde wordt het eindbord C1 (eenrichtingsverkeer) verwijderd, omdat er geen verkeersbord C1 meer mag geplaatst worden op het einde van het wegvak of weggedeelte met verboden richting.
Bij collegebesluit van 18 februari 2021 werd de voorrang opgeheven ten aanzien van de woonerven in de Koningsdonkstraat, ingevolge de invoering van zone 30 in Gentbrugge-zuid. Het betreft woonerven ter hoogte van nrs 75-89 en nrs 91-107. Voor woonerven die zich binnen de zone 30 bevinden is het uitgangspunt dat deze worden opgenomen in de voorrang van rechtsregeling.
Bij collegebesluit van 27 februari 2020 werd de inrichting van een parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 32 goedgekeurd, vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 20 juni 2019 werd de signalisatie aangepast in het kader van een heraanleg.
Bij collegebesluit van 23 november 2017 werd de bestaande toestand geregulariseerd en en er werden twee nieuwe maatregelen ingevoerd, met name het voorzien van een parkeerhaak en het voorzien van een gele onderbroken streep ter hoogte van huisnummer 16 om de toegang tot de inrij van de eigendom te vrijwaren.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Koningsdonkstraat, goedgekeurd in zitting van 14 maart 2024, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.