De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen, is de inrichting van twee voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen ter hoogte van huisnummers 17-19 in het kader van het inrichten van 500 bijkomende autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 31 augustus 2023 werden, in het kader van de heraanleg van de cluster Nekkersputstraat, de volgende nieuwe maatregelen getroffen: ten eerste worden de onderborden gewijzigd bij het beperkt eenrichtingsverkeer C1 en F19 van respectievelijk M2 en M4 naar M11 en M17. Speed pedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt eenrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen verlenen we geen uitzondering, omdat het mobiliteitsbeleid van Gent vooral actieve vervoerswijzen stimuleert. Bovendien vormen bromfietsen klasse B door hun combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa een potentieel gevaar voor andere weggebruikers en hebben ze een grotere impact bij een ongeval.
Ten tweede wordt een bijkomende oversteekplaats voor voetgangers voorzien ten noorden van het kruispunt met de Druifstraat. De oversteekplaats ten noorden van het kruispunt met de Gaaipersstraat verschuift naar de zuidelijke zijde van dit kruispunt.
Ten derde wordt artikel 10 geschrapt omdat verkeersplateaus niet langer AR-plichtig zijn.
Bij collegebesluit van 19 mei 2022 werd de parkeerplaats voor personen met een handicap tegenover huisnummer 4 verwijderd wegens overlijden van de houder van de parkeerkaart voor personen met een handicap.
Bij collegebesluit van 13 januari 2022 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummer 73 in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen, zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 5 maart 2020 werd de parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummers 20-22 verwijderd, wegens verhuis van de houder van de parkeerkaart voor personen met een handicap en werd een parkeerplaats voor personen met een handicap tegenover huisnummer 116 ingericht, vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 21 november 2019 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap tegenover huisnummer 6 ingericht vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 9 april 2018 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht ter hoogte van de overkant van huisnummer 20-22 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 15 maart 2018 werd de parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 9 verwijderd wegens overlijden van de houder van de parkeerkaart voor personen met een handicap en werden voorbehouden parkeerplaatsen voor bewoners ingericht.
Bij collegebesluit van 7 september 2017 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werden er geen nieuwe verkeersmaatregelen ingevoerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Boomstraat, goedgekeurd in zitting van 31 augustus 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.