De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen is de inrichting van een parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 20 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 4 januari 2024 werden er 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummer 62 ingericht gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Bij collegebesluit van 4 mei 2023 werden volgende verkeersmaatregelen getroffen: ten eerste werden de onderborden bij het eenrichtingsverkeer C1 en F19 gewijzigd van M2 en M4 naar respectievelijk M11 en M17. Speedpedelecs werden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt éénrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen verlenen we geen uitzondering, omdat het mobiliteitsbeleid van Gent vooral actieve vervoerswijzen stimuleert. Bovendien vormen bromfietsen klasse B door hun combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa een potentieel gevaar voor andere weggebruikers en hebben ze een grotere impact bij een ongeval. Ten tweede wordt ten gevolge van het in de voorrang brengen van de de as Theresianenstraat-Holstraat-Schouwvegersstraat als primaire stedelijke fietsroute voor oost-westverplaatsingen langsheen diverse schoolomgevingen en andere maatschappelijke functies een voorrangsregeling met een stopbord en stopmarkering ingesteld ter hoogte van huisnummers 20-44 en 83-87. Wegens de slechte zichtbaarheid op deze takken op de voorrangsas moeten de bestuurders stoppen. Ten derde wordt de gepaste manier van het signaleren van het parkeerverbod tussen de Hoogstraat en huisnummer 2 rekening houdende met de rijrichtingen ingesteld. Ten vierde wordt de uitzonderingsregel onder het gebod om naar links te rijde aangepast binnen de redenering van de eerste verkeersmaatregel. Ten vijfde wordt de overbodige signalisatie bij de fietsenstalling op het voetpad ter hoogte van huisnummer 66 verwijderd.
Bij collegebesluit van 20 januari 2022 werd een oversteekplaats voor voetgangers ter hoogte van het kruispunt met het Casinoplein ingesteld. Deze oversteekplaats werd reeds voorzien in functie van de insnoering van het kruispunt Holstraat, Casinoplein en Galgenberg, maar werd niet toegevoegd aan dit reglement. Het betrof een correctie.
Bij collegebesluit van 10 juni 2021 werden volgende maatregelen getroffen: het invoeren van een parkeerverbod door middel van verkeersborden E1 tussen huisnummer 74 en het kruispunt met het Casinoplein. Het trottoir werd er dikwijls overreden door zwaarder verkeer als gevolg van een té smalle doorgang, met schade aan de wegenis tot gevolg. Het eindbord van de voorbehouden bewonersplaatsen ter hoogte van huisnummer 74 werd verwijderd, aangezien het beginbord E1 (parkeerverbod) de parkeerreglementering van het bewonersparkeren opheft. De gele onderbroken strepen ter hoogte van de huisnummers 78-78A en 80 en ter hoogte van de huisnummers 84-84A werden verwijderd, aangezien deze vervat zijn in de verkeersborden E1. De parkeerhaak ter hoogte van huisnummer 80 werd verwijderd, aangezien parkeren niet langer toegestaan is. Tenslotte werd nog een verdrijvingsvlak voorzien net voor de uitstulping ter hoogte van huisnummer 98, om de weggebruikers hier op attent te maken.
Bij collegebesluit van 6 mei 2021 werd tweerichtingsverkeer ingevoerd voor fietsers, bromfietsers klasse A en bestuurders van speed pedelecs, in het gedeelte tussen Casinoplein en Brandstraat, in het kader van de insnoering van het kruispunt Casinoplein x Holstraat.
Bij collegebesluit van 19 januari 2017 werd, in het kader van het Circulatieplan Binnenstad Gent, goedgekeurd door de gemeenteraad op 22 februari 2016, tweerichtingsverkeer voor fietsers ingevoerd op de Holstraat, gedeelte begrepen tussen de Theresianenstraat en de Hoogstraat.
Bij collegebesluit van 10 november 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werd
om de doorstroming voor het openbaar vervoer te verbeteren de signalisatie op de voorrangsas Brugsepoortstraat-Hoogstraat-Poel-Sint-Michielsstraat verduidelijkt. Daarmee samenhangend wordt ook de signalisatie op de zijstraten van deze as verduidelijkt.
Bij collegebesluit van 15 september werden de bestaande bewonersplaatsen geregulariseerd. De voorbehouden bewonersplaatsen werden bepaald, volgens het parkeerplan 2020 van Stad Gent.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Holstraat, goedgekeurd in zitting van 4 januari 2024, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.