De nieuwe maatregelen die bij dit besluit getroffen worden, zijn: ten eerste het verwijderen van het parkeerverbod aangeduid met gele onderbroken strepen ter hoogte van huisnummer 29 tot en met huisnummer 31. Naar aanleiding van meldingen van bewoners werd deze signalisatie van naderbij bekeken en blijkt dat het parkeerverbod niet langer noodzakelijk is om de toegankelijkheid te vrijwaren, aangezien de garageboxen en de aangebouwde fietsenberging uit de vergunning gesloten werden. De wegmarkeringen kunnen bijgevolg verwijderd worden als kostenbesparende maatregel. De tweede maatregel is uitsluitend een correctie van het reglement. De parkeerhaak die aanwezig is op terrein ter hoogte van huisnummers 47-49 is verkeerdelijk opgenomen onder het artikel met betrekking tot de denkbeeldige rijbaan. De parkeerhaak wordt opgenomen in het artikel met betrekking tot de parkeerbelijning.
Bij collegebesluit van 15 februari 2024 werd een maatregel getroffen in kader van een actieplan, dat opgenomen werd in het jaarplan van het Mobiliteitsbedrijf in samenspraak met het kabinet, om fietsroutes te screenen op paaltjes. De nadruk ligt op het wegnemen van overbodige paaltjes. Er worden enkel nog paaltjes geplaatst waar ze essentieel zijn om autoverkeer te weren. Tevens worden bepaalde paaltjes vernieuwd zodat ze IPOD-conform zijn. Paaltjes die centraal staan op het fietspad worden beter zichtbaar en veiliger door ze te vervangen met een reflecterende flexibele paal. Daarnaast werden de routes eveneens gescreend op toegankelijkheid voor de speedpedelecs. De onderborden bij beperkt eenrichtingsverkeer worden hierbij aangepast voor fietsers & speedpedelecs. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt eenrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen worden niet gelijk gesteld omdat zij door de combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa dan fietsen een potentieel gevaar vormen voor fietsers en een grotere impact hebben bij een ongeval met fietsers.
Bij collegebesluit van 14 januari 2021 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummers 33-35 in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan 2020, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 april 2016. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 25 februari 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werden geen nieuwe verkeersmaatregelen ingevoerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Antoon van Dyckstraat , goedgekeurd in zitting van 15 februari 2024, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.