De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen, is de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische deelwagens ter hoogte van huisnummers 10 en 12, gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens en garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De voorbehouden autodeelplaatsen zullen gebruikt worden door elektrische deelwagens van een erkende autodeelorganisatie.
Ook wordt het artikel betreffende het verkeersplateau verwijderd uit het reglement, omdat dit niet langer AR-plichtig is.
Bij collegebesluit van 17 maart 2022 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van de overzijde van huisnummers 10 en 12, in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 10 december 2020 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht aan de overzijde van huisnummer 10 in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan 2020, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 april 2016. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie. Uit een evaluatie van het omdraaien van de rijrichting in de Oude-Abdijstraat, dus van het Drongenplein naar de Antoon Catriestraat, blijkt dat het aantal vastgestelde onreglementaire terugkeerbewegingen op het kruispunt met de Antoon Catriestraat en de Adolf Petitstraat, gemaakt door bestuurders van personenwagens die uit de Antoon Catriestraat komen, niet van die grootte-orde blijkt te zijn dat er zich een acuut veiligheidsrisico stelt. Daarom wordt beslist om deze rijrichting zo te behouden.
Bij collegebesluit van 12 december 2019 werden bromfietsers toegelaten in de tegenovergestelde richting in de Oude-Abdijstraat.
Bij collegebesluit van 31 oktober 2019 werden volgende maatregelen getroffen: het omdraaien van de rijrichting in de Oude-Abdijstraat, dus van het Drongenplein naar de Antoon Catriestraat, en als gevolg hiervan het omdraaien van de verkeersborden E9e en respectievelijke onderborden in de andere rijrichting, naar aanleiding van de uitdrukkelijke vraag van de handelaars om de rijrichting in de Oude-Abdijstraat om te draaien.
Bij collegebesluit van 27 september 2018 werden onderborden voorzien met daarop de parkeerschijf bij de bestaande verkeersborden E9e ter hoogte van de huisnummers 6-8.
Bij collegebesluit van 29 maart 2018 werd het reglement genomen naar aanleiding van de heraanleg van Drongenplein. Na de heraanleg werd er eenrichtingsverkeer ingevoerd in de Oude Abdijstraat, met uitzondering voor fietsers en bussen. Er werd een verhoogde inrichting voorzien ter hoogte van het kruispunt met de Antoon Catriestraat en de Adolf Petitstraat.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Oude-Abdijstraat, goedgekeurd in zitting van 17 maart 2022, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.