Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 56.
Het Decreet betreffende de omgevingsvergunning van 25 april 2014, artikel 15.
Het Decreet betreffende de omgevingsvergunning van 25 april 2014, artikels 5 en 6.
Het college van burgemeester en schepenen weigert de aanvraag.
WAT GAAT AAN DEZE BESLISSING VOORAF?
MORVAN NV met als contactadres Booiebos 21, 9031 Gent heeft een aanvraag (OMV_2023167996) ingediend bij het college van burgemeester en schepenen op 16 december 2023.
De aanvraag omgevingsvergunning met stedenbouwkundige handelingen handelt over:
• Onderwerp: de functiewijziging van een meergezinswoning naar hotel (9 kamers/suites)
• Adres: Koningin Maria Hendrikaplein 12-23, 9000 Gent
• Kadastrale gegevens: afdeling 9 sectie I nrs. 711Z5 en 711Y5
Het resultaat van het ontvankelijkheids- en volledigheidsonderzoek werd verzonden op 16 januari 2024.
De aanvraag volgde de vereenvoudigde procedure.
Volgend verslag werd uitgebracht door de gemeentelijk omgevingsambtenaar op 7 maart 2024.
OMSCHRIJVING AANVRAAG
1. BESCHRIJVING VAN DE OMGEVING, DE PLAATS EN HET PROJECT
Beschrijving van de aangevraagde stedenbouwkundige handelingen
Het betreffende pand is gelegen aan het Koningin Maria-Hendrikaplein in een stationsomgeving die gekenmerkt wordt door één- en meergezinswoningen, horeca en diensten.
Het pand in kwestie bevindt zich op een perceel van 7,1m breed, 30,1m diep en bestaat uit vijf bouwlagen met een plat dak.
Op het gelijkvloers bevindt zich een horecazaak die geen deel uitmaakt van deze vergunning. De bovenverdiepingen zijn conform een stedenbouwkundige vergunning 2011/159 (zie historiek) onderverdeeld in 3 appartementen en 6 kamers, bereikbaar via trap of lift middels een aparte ingang op het gelijkvloers. Op de eerste verdieping bevindt er zich een gemeenschappelijke ruimte met een kitchenette, sanitair en een sauna.
Op 19 juli 2018 werd een tijdelijke vergunning (OMV_2018048244) afgeleverd voor de functiewijziging van de bovenliggende verdiepingen met meergezinswoning naar een hotel met 3 suites en 6 hotelkamers. Het eigendom werd in zijn geheel verhuurd aan het naastgelegen hotel Castel, uitgebaat door bvba Bhusal. De kamers werden op middellange en lange termijn verhuurd en/of bewoond door de uitbaters. Voor de omvorming van deze meergezinswoning naar hotel waren géén bouwkundige ingrepen noodzakelijk, noch aanpassingswerken. Ook de toegang tot het gebouw bleef behouden via de afzonderlijke ingang rechtstreeks uitgevend op het Maria-Hendrikaplein.
Deze stedenbouwkundige vergunning werd aangevraagd voor een periode van 60 maanden
(5 jaar) om deze nieuwe functie uit te testen. Na 4 jaar zou de uitbating worden geëvalueerd teneinde tijdig een nieuwe vergunning aan te kunnen vragen.
Deze tijdelijke vergunning werd verleend met de voorwaarde dat het pand na 5 jaar terug moest omgevormd worden naar wonen (conform de oorspronkelijke toestand). Indien men het hotel wou behouden, moest men na 5 jaar een definitieve vergunning aanvragen (volgens de wetgeving die op het moment van de nieuwe aanvraag van kracht is).
Voorliggende aanvraag betreft een nieuwe aanvraag voor het tijdelijk verderzetten van de horecafunctie. De omgevingsvergunning wordt aangevraagd voor een periode van 60 maanden (5 jaar). Na 4 jaar zal de uitbating opnieuw geëvalueerd worden teneinde een nieuwe vergunning aan te kunnen vragen. De aanvraag is identiek aan voorgaande aanvraag dd. 19/07/2018. Men wenst de vergunde meergezinswoning tijdelijk te herbestemmen tot een hotel met 3 suites en 6 hotelkamers. De uitbating zal gebeuren door het naastgelegen hotel Castel, uitgebaat door bvba Bhusal.
2. HISTORIEK
Volgende vergunningen, meldingen en/of weigeringen zijn bekend:
Omgevingsvergunningen
* Op 19/07/2018 werd een voorwaardelijke vergunning afgeleverd voor de functiewijziging van een meergezinswoning naar een hotel (9kamers/suites) (OMV_2018048244).
Stedenbouwkundige vergunningen
* Op 02/12/1963 werd een weigering afgeleverd voor het verbouwen en uitbreiden van hotel avia. (Litt. K-29-63)
* Op 28/03/1964 werd een vergunning afgeleverd voor het verbouwen en uitbreiden van het hotel "avia". (Litt. K-9-64)
* Op 22/08/2002 werd een vergunning afgeleverd voor de verbouwing van een door brand geteisterde meergezinswoning tot een horecazaak en 8 woongelegenheden. (2001/829)
* Op 08/11/2012 werd een vergunning afgeleverd voor het verbouwen van een meergezinswoning (8 wooneenheden) en 4 burelen naar een meergezinswoning met 3 appartementen en 6 kamers. (2011/159)
BEOORDELING AANVRAAG
3. EXTERNE ADVIEZEN
Volgende externe adviezen zijn gegeven:
Voorwaardelijk gunstig advies van Omgevingsloket Wyre afgeleverd op 24 januari 2024:
Netuitbreiding nodig:
Onze studiedienst stelde vast dat er een netuitbreiding nodig is om dit project aansluitbaar te maken.
De kosten van deze uitbreiding zijn ten laste van de aanvrager. Het technisch ontwerp en de offerte kan de aanvrager verkrijgen bij: Wyre => Coax Build Support Liersesteenweg 4 2800 Mechelen 015/33.20.90, cbs@wyre.be.
Gelieve deze aanvraag minstens 4 maanden voor oplevering van het gebouw in te dienen.
Bij afbraak van gebouwen waarop kabels zijn bevestigd is het belangrijk om minstens 8 weken voor de start van de werken Telenet via 015/66.66.66 op de hoogte te brengen.
Deze vaststelling omvat niet de aftak- en aansluitkosten van de abonnee. Deze worden later met de gekozen provider verrekend.
https://www.wyre.be/nl/netaanleg
Geen bezwaar advies van Proximus afgeleverd op 16 februari 2024:
Proximus voorziet geen uitbreidingen voor de aansluiting van dit project.
Aanvragen tot aansluiting op het Proximus netwerk kunnen door de aanvrager gericht worden naar onze klantendienst via het nummer 0800 22 800. In functie van de beschikbare capaciteit van onze infrastructuur op dat moment, bekijken we de mogelijkheden om een aansluiting te voorzien.
Voorwaardelijk gunstig advies van Fluvius afgeleverd op 24 januari 2024 onder ref. 5000058026:
Indien er geen vermogenswijzigingen zijn is er voor Fluvius geen aanpassing noodzakelijk.
Op onze website vindt u de gedetailleerde reglementen voor elektriciteit en aardgas in verkavelingen, appartementen en wooncomplexen. U dient hieraan te voldoen.
Hou voor de timing van uw project rekening met het feit dat wij – na ontvangst van de verkavelings-vergunning – maximum 30 werkdagen nodig hebben om onze offerte op te maken. Bovendien loopt er ook nog een termijn tussen de ontvangst van uw akkoord op de offerte en de effectieve uitvoering van de werken – onder voorbehoud van de tijd nodig om eventuele vergunningen, wegenistoelatingen, ... te verkrijgen.
Bovenstaande informatie geven we mee onder voorbehoud van latere wijzigingen.
Wij raden u aan om ons zo spoedig mogelijk te contacteren. Vermeld daarbij altijd duidelijk het referentienummer van uw project:5000058026. Zo kunnen we uw dossier vlot opvolgen.
Voorwaardelijk gunstig advies van Farys afgeleverd op 15 februari 2024 onder ref. AD-24-126
Drinkwater
M.b.t. de sloping/verbouwing van het bestaande pand moet indien nodig door of i.o.v. Farys vooreerst de meter(s) worden afgesloten en de drinkwateraftakking(en) worden opgebroken vooraleer over te gaan tot de slopingswerken. Deze kosten vallen ten laste van de aanvrager.
Verder hebben wij geen bezwaren en/of opmerkingen voor de functiewijziging van een meergezinswoning naar hotel (9 kamers/suites). Ons advies is gunstig.
Riolering
Met ingang van 1 januari 2024 (= indieningsdatum omgevingsvergunningsaanvraag) behandelt Farys – Netinfra Z enkel adviesvragen die voldoen aan één van volgende criteria:
* bouwdossiers en verkavelingsdossiers met toekomstig openbaar domein;
* bouwdossiers en verkavelingsdossiers met een aanzienlijke hydraulische impact op openbaar domein (= vanaf een verharde oppervlakte groter dan 1000 m²).
Aangezien het voorliggende dossier niet voldoet aan deze criteria, kan door de stad op basis van de inhoud van het standaardadvies dat aan de stad werd overgemaakt advies verleend worden.
Gunstig advies van Brandweerzone Centrum afgeleverd op 8 februari 2024 onder ref. 035455-008adviesBA/DA/2024:
BESLUIT: VOORWAARDELIJK GUNSTIG, mits te voldoen aan de hiervoor vermelde maatregelen
en reglementeringen en rekening houdend met de hiervoor vermelde afwijking (die geldig blijft
ondanks de laatste aangepaste versie van het logiesdecreet.
Geen tijdig advies van Onroerend Erfgoed. De adviesvraag is verstuurd op 23 januari 2024. Op 7 maart 2024 is nog géén advies ontvangen. Omdat de decretaal omschreven adviestermijn verstreken is, kan aan de adviesvereiste voorbij gegaan worden.
4. TOETSING AAN WETTELIJKE EN REGLEMENTAIRE VOORSCHRIFTEN
4.1. Ruimtelijke uitvoeringsplannen – plannen van aanleg
Het project ligt in woongebied met cultureel, historische en/of esthetische waarde volgens het gewestplan 'Gentse en Kanaalzone' (goedgekeurd op 14 september 1977).
De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven.
Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving.
De gebieden en plaatsen van culturele, historische en/of esthetische waarde. In deze gebieden wordt de wijziging van de bestaande toestand onderworpen aan bijzondere voorwaarden, gegrond op de wenselijkheid van het behoud. Het project ligt in het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan 'Afbakening grootstedelijk gebied Gent' (definitief vastgesteld door de Vlaamse Regering op 16 december 2005), maar niet in een gebied waarvoor er stedenbouwkundige voorschriften zijn bepaald.
De aanvraag is in overeenstemming met de voorschriften.
4.2. Vergunde verkavelingen
De aanvraag is niet gelegen in een goedgekeurde, niet vervallen verkaveling.
4.3. Verordeningen
Algemeen Bouwreglement
De aanvraag werd getoetst aan de bepalingen van het Algemeen Bouwreglement, de stedenbouwkundige verordening van de Stad Gent, goedgekeurd door de deputatie bij besluit van 16 september 2004 en meest recent gewijzigd bij gemeenteraadsbesluit van 24 april 2023, van kracht sinds 23 juni 2023.
Het ontwerp is in overeenstemming met dit algemeen bouwreglement.
Gewestelijke verordening hemelwater
De aanvraag werd getoetst aan de gewestelijke hemelwaterverordening 2023. (Besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023)
Zie waterparagraaf.
Gewestelijke verordening toegankelijkheid
De aanvraag werd getoetst aan de bepalingen van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid.
Indien de aanvraag handelingen aan een gebouw omvat die bestemd zijn voor toeristische verblijfsaccommodatie met meer dan 10 accommodaties is de verordening cfr. artikel 5 van toepassing op:
- De nieuw te bouwen, te herbouwen, te verbouwen of uit te breiden gemeenschappelijke delen, met inbegrip van de toegangsdeuren tot elke accommodatie.
- Minstens 4% van elke accommodatievorm waaraan handelingen worden uitgevoerd, met een minimum van 1, berekend op het totaal aantal accommodaties van die vorm na de handelingen, moet eveneens voldoen aan de bepalingen van artikel 22 tot en met 26 en van artikel 30 tot en met 32.
Indien het betreffende pand in een eventuele nieuwe aanvraag zou samengevoegd worden met het aanpalende hotel Castel is bovenstaande verordening van toepassing.
Gewestelijke verordening voetgangersverkeer
De aanvraag werd getoetst aan de bepalingen van het besluit van de Vlaamse Regering van 29 april 1997 houdende vaststelling van een algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
Het ontwerp is in overeenstemming met deze verordening.
4.4. Uitgeruste weg
Het bouwperceel is gelegen aan een voldoende uitgeruste gemeenteweg.
5. WATERPARAGRAAF
5.1. Ligging project
Het project ligt in een afstroomgebied in beheer van De Vlaamse Waterweg nv - Afd Regio West. Het project ligt niet in de nabije omgeving van de waterloop.
Volgens de kaarten bij het Watertoetsbesluit is het project:
- niet gelegen in een overstromingsgevoelig gebied voor zeeoverstroming.
- niet gelegen in een gebied gevoelig voor overstromingen vanuit een waterloop (fluviaal).
- gelegen in een gebied gevoelig voor overstromingen door intense neerslag (pluviaal). De overstromingskans is klein onder klimaatverandering.
- niet gelegen in een signaalgebied.
Het perceel is momenteel bebouwd.
5.2. Verenigbaarheid van het project met het watersysteem
Droogte
Het hemelwater dat neervalt moet op eigen terrein maximaal vastgehouden worden en niet afgevoerd. Om hier concreet uitvoering aan te geven dient het project aan de gewestelijke stedenbouwkundige verordening en het algemeen bouwreglement van de stad Gent inzake hemelwater afgetoetst te worden. Voorliggende aanvraag bevat echter geen rioleringsplan.
Structuurkwaliteit en ruimte voor waterlopen
Het project heeft hierop geen betekenisvolle impact.
Overstromingen
Het projectgebied is volgens de watertoetskaarten niet overstromingsgevoelig. Er wordt geen effect op het overstromingsregime verwacht.
Waterkwaliteit
Het project heeft hierop geen betekenisvolle impact.
5.3. Conclusie
Een eventuele volgende aanvraag dient een rioleringsplan te bevatten ifv aftoetsing aan de gewestelijke stedenbouwkundige verordening en algemeen bouwreglement van de stad Gent.
6. PROJECT-M.E.R.-SCREENING
De aanvraag heeft geen milieueffectrapport of project-MER-screening nodig.
7. BEKENDMAKING
De aanvraag volgt de vereenvoudigde procedure en moest dus niet aan een openbaar onderzoek worden onderworpen.
8. OMGEVINGSTOETS
Beoordeling van de goede ruimtelijke ordening
Het pand is gelegen in de directe omgeving van het station Gent-Sint-Pieters, onderdeel van het toeristisch kunstenkwartier, waar er een behoefte aan en marktcapaciteit voor extra overnachtingscapaciteit is. De locatie is bijgevolg zeker geschikt.
Voorliggende aanvraag impliceert het hernieuwen van een tijdelijke aanvraag van 5 jaar voor een nieuwe tijdelijke termijn van 5 jaar. Het voorstel om opnieuw een tijdelijke inrichting te realiseren is niet aanvaardbaar. In voorgaande tijdelijke vergunning (OMV_2018048244) werd als voorwaarde opgenomen dat men na de initiële 5 jaar een definitieve vergunning moest aanvragen om de hotelfunctie te behouden. Het systematische verlengen van tijdelijke vergunning leidt immers tot een permanent karakter en dient bijgevolg ook op die manier aangevraagd te worden.
Daarnaast werd op 11 april 2019 de visienota ‘informele logies en een vakantiewoningenstop’ goedgekeurd door het college. Deze visienota stelt dat omvorming naar verblijfsaccommodatie enkel mogelijk is als ‘formeel logies’ (kleinschalig hotel, hostel, B&B). Door zijn specifieke kenmerken garandeert een formeel logies immers de nodige verblijfskwaliteit én sociale controle naar de ruimere omgeving toe (i.f.v. klachten en overlast):
1/ functies die eigen zijn aan een hotel, hostel of B&B zoals een gemeenschappelijke verblijfsruimte, een ontbijtruimte, recreatieve ruimtes …
2/ een onthaalruimte met bijhorend beheer en/of de aanwezigheid van een uitbater.
In voorliggend voorstel wordt voor de specifieke kenmerken van een hotel zoals onthaalruimte en ontbijtruimte verwezen naar het aanpalende hotel Castel. Deze ruimtes sluiten echter niet rechtstreeks aan bij het pand van de aanvraag. Om het betreffende pand als hotel te kunnen beschouwen dient het pand over een eigen onthaalruimte, ontbijtruimte,… te beschikken of dient er een rechtstreekse verbinding (interne deuropeningen) met het aanpalende pand gerealiseerd te worden zodat voldoende verblijfskwaliteit van het hotel gegarandeerd kan worden.
Bijkomend wordt er in een eventuele nieuwe aanvraag ook een degelijk uitgewerkt mobiliteitsdossier gevraagd om ook dit aspect te kunnen beoordelen.
CONCLUSIE
Ongunstig,
WAAROM WORDT DEZE BESLISSING GENOMEN?
Het college van burgemeester en schepenen moet over de ingediende omgevingsvergunningsaanvraag een beslissing nemen.
Het college van burgemeester en schepenen sluit zich aan bij bovenstaand verslag van de gemeentelijk omgevingsambtenaar en neemt het tot haar eigen motivatie.
Bekendmaking
De beslissing wordt bekendgemaakt conform Titel 3, Hoofdstuk 9, Afdeling 3 van het Omgevingsvergunningsbesluit.
Beroepsmogelijkheden – uittreksel uit het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
Artikel 52. De Vlaamse Regering is bevoegd in laatste administratieve aanleg voor beroepen tegen uitdrukkelijke of stilzwijgende beslissingen van de deputatie in eerste administratieve aanleg.
De deputatie is voor haar ambtsgebied bevoegd in laatste administratieve aanleg voor beroepen tegen uitdrukkelijke of stilzwijgende beslissingen van het college van burgemeester en schepenen in eerste administratieve aanleg.
Artikel 53. Het beroep kan worden ingesteld door:
1° de vergunningsaanvrager, de vergunninghouder of de exploitant;
2° het betrokken publiek;
3° de leidend ambtenaar van de adviesinstanties of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde als de adviesinstantie tijdig advies heeft verstrekt of als aan hem ten onrechte niet om advies werd verzocht;
4° het college van burgemeester en schepenen als het tijdig advies heeft verstrekt of als het ten onrechte niet om advies werd verzocht;
5° de leidend ambtenaar van het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde;
6° de leidend ambtenaar van het Departement Ruimtelijke Ordening, Woonbeleid en Onroerend Erfgoed of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde.
Artikel 54. Het beroep wordt op straffe van onontvankelijkheid ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat:
1° de dag na de datum van de betekening van de bestreden beslissing voor die personen of instanties aan wie de beslissing betekend wordt;
2° de dag na het verstrijken van de beslissingstermijn als de omgevingsvergunning in eerste administratieve aanleg stilzwijgend geweigerd wordt;
3° de dag na de eerste dag van de aanplakking van de bestreden beslissing in de overige gevallen.
Artikel 55. Het beroep schorst de uitvoering van de bestreden beslissing tot de dag na de datum van de betekening van de beslissing in laatste administratieve aanleg.
In afwijking van het eerste lid werkt het beroep niet schorsend ten aanzien van:
1° de vergunning voor de verdere exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit waarvoor ten minste twaalf maanden voor de einddatum van de omgevingsvergunning een vergunningsaanvraag is ingediend;
2° de vergunning voor de exploitatie na een proefperiode als vermeld in artikel 69;
3° de vergunning voor de exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit die vergunningsplichtig is geworden door aanvulling of wijziging van de indelingslijst.
Artikel 56. Het beroep wordt op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending ingesteld bij de bevoegde overheid, vermeld in artikel 52.
Degene die het beroep instelt, bezorgt op straffe van onontvankelijkheid gelijktijdig en per beveiligde zending een afschrift van het beroepschrift aan:
1° de vergunningsaanvrager behalve als hij zelf het beroep instelt;
2° de deputatie als die in eerste administratieve aanleg de beslissing heeft genomen;
3° het college van burgemeester en schepenen behalve als het zelf het beroep instelt.
De Vlaamse Regering bepaalt de bewijsstukken die bij het beroep moeten worden gevoegd opdat het op ontvankelijke wijze wordt ingesteld.
Artikel 57. De bevoegde overheid, vermeld in artikel 52, of de door haar gemachtigde ambtenaar onderzoekt het beroep op zijn ontvankelijkheid en volledigheid.
Als niet alle stukken als vermeld in artikel 56, derde lid, bij het beroep zijn gevoegd, kan de bevoegde overheid of de door haar gemachtigde ambtenaar de beroepsindiener per beveiligde zending vragen om binnen een termijn van veertien dagen die ingaat de dag na de verzending van het vervolledigingsverzoek, de ontbrekende gegevens of documenten aan het beroep toe te voegen.
Als de beroepsindiener nalaat de ontbrekende gegevens of documenten binnen de termijn, vermeld in het tweede lid, aan het beroep toe te voegen, wordt het beroep als onvolledig beschouwd.
Beroepsmogelijkheden – regeling van het besluit van de Vlaamse Regering decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
Het beroepschrift bevat op straffe van onontvankelijkheid:
1° de naam, de hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° de identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° als het beroep wordt ingesteld door een lid van het betrokken publiek:
een omschrijving van de gevolgen die hij ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de redenen waarom het beroep wordt ingesteld.
Het beroepsdossier bevat de volgende bewijsstukken:
1° in voorkomend geval, een bewijs van betaling van de dossiertaks;
2° de overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° in voorkomend geval, een inventaris van de overtuigingsstukken, vermeld in punt 2°.
Als de bewijsstukken, vermeld in het tweede lid, ontbreken, kan hieraan verholpen worden overeenkomstig artikel 57, tweede lid, van het decreet van 25 april 2014.
Het beroepsdossier wordt ingediend met een analoge of een digitale zending.
Het bevoegde bestuur kan bij de beroepsindiener, de vergunningsaanvrager of de overheid die in eerste administratieve aanleg bevoegd is, alle beschikbare informatie en documenten opvragen die nuttig zijn voor het dossier.
De beroepsindiener geeft, op straffe van verval, uitdrukkelijk in zijn beroepschrift aan of hij gehoord wil worden.
Als de vergunningsaanvrager gehoord wil worden, brengt hij het bevoegde bestuur daarvan uitdrukkelijk op de hoogte met een beveiligde zending uiterlijk vijftien dagen nadat hij een afschrift van het beroepschrift als vermeld in artikel 56 van het decreet van 25 april 2014, heeft ontvangen, op voorwaarde dat hij niet de beroepsindiener is.
Mededeling
Deze gegevens kunnen worden opgeslagen in een of meer bestanden. Die bestanden kunnen zich bevinden bij de gemeente, waar u de aanvraag hebt ingediend, bij de provincie, en ook bij de Vlaamse administratie, bevoegd voor de omgevingsvergunning. Ze worden gebruikt voor de behandeling van uw dossier. Ze kunnen ook gebruikt worden voor het opmaken van statistieken en voor wetenschappelijke doeleinden. U hebt het recht om uw gegevens in deze bestanden in te kijken en zo nodig de verbetering ervan aan te vragen.
Het college van burgemeester en schepenen weigert de omgevingsvergunning voor de functiewijziging van een meergezinswoning naar hotel (9 kamers/suites) aan MORVAN nv (O.N.:0428212042) gelegen te Koningin Maria Hendrikaplein 12-23, 9000 Gent.