Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 56.
Het Decreet betreffende de omgevingsvergunning van 25 april 2014, artikel 15.
Het Decreet betreffende de omgevingsvergunning van 25 april 2014, artikels 5 en 6.
Het college van burgemeester en schepenen weigert de aanvraag.
WAT GAAT AAN DEZE BESLISSING VOORAF?
Les filles de vanille CommV met als contactadres Hoogstraat 18E, 9220 Hamme en Mevrouw Sirin Zahed met als contactadres Hoogstraat 18E, 9220 Hamme hebben een aanvraag (OMV_2023158273) ingediend bij het college van burgemeester en schepenen op 4 december 2023.
De aanvraag omgevingsvergunning met stedenbouwkundige handelingen handelt over:
• Onderwerp: het verbouwen van een woning met handelsruimte
• Adres: Gentstraat 226, 9041 Gent
• Kadastrale gegevens: afdeling 17 sectie B nr. 351/2 K
Het resultaat van het ontvankelijkheids- en volledigheidsonderzoek werd verzonden op 22 december 2023.
De aanvraag volgde de gewone procedure.
Volgend verslag werd uitgebracht door de gemeentelijk omgevingsambtenaar op 6 maart 2024.
OMSCHRIJVING AANVRAAG
1. BESCHRIJVING VAN DE OMGEVING, DE PLAATS EN HET PROJECT
De aanvraag situeert zich langs de Gentstraat in Oostakker. Langs dit stuk van de Gentstraat komen voornamelijk rijwoningen voor. Het perceel in kwestie is op vandaag bebouwd met een gesloten eengezinswoning (2 bouwlagen en een dak). De woning betreft een te beschermen eengezinswoning. Gelijkvloers bevindt zich een nevenfunctie (handelsruimte).
Beschrijving van de aangevraagde stedenbouwkundige handelingen
De aanvraag betreft het verbouwen van de woning met handelsruimte. De gelijkvloerse aanbouw zal worden gesloopt en vervangen door een nieuwe, gevelbrede aanbouw. Daarnaast wordt ook ter hoogte van de eerste verdieping een woonuitbreiding voorzien. De totale bouwdiepte na verbouwing (incl. hoofdvolume) bedraagt 18 m gelijkvloers en 9,68 m op verdieping. Binnen deze bouwdiepte wordt op de verdieping, aansluitend op de leefruimte, een dakterras voorzien met zichtscherm (hoogte: 1,90 m). Voorbij dit dakterras wordt het plat dak aangelegd als groendak (dakrandhoogte: 8,89 m gemeten vanaf nulpas). Het voorste dakvlak zal aansluiten op het hellend voordak van de linker buur (kroonlijsthoogte: 6,24 m en nokhoogte: 10,42 m gemeten vanaf nulpas). Door het schuine verloop van de perceelsgrenzen, wordt achteraan op dit dak aangesloten met een plat dak. Tot slot zal de woning geïsoleerd worden (14 cm uitsprong t.o.v. de rooilijn).
Het gelijkvloers van de woning wordt volledig ingezet voor het toekomstige kapsalon. Centraal wordt een patio voorzien om voldoende daglicht toe te laten in de kapperszaak. Op de eerste verdieping bevinden zich de leefruimtes. In de dakverdieping zullen twee slaapkamers, een badkamer en een dakterras ingericht worden. Zowel de woning als de kapperszaak hebben een eigen inkom.
De gevels van de woning worden afgewerkt met gebroken witte gevelbepleistering. Ter hoogte van het gelijkvloers wordt langs de voorgevel donkergrijze gevelbeplating voorzien als accent.
Het nieuwe buitenschrijnwerk zal donkergrijs schrijnwerk betreffen. Het dak wordt voorzien in donkergrijze pannen.
2. HISTORIEK
Volgende vergunningen, meldingen en/of weigeringen zijn bekend:
Stedenbouwkundige vergunningen
BEOORDELING AANVRAAG
3. EXTERNE ADVIEZEN
Volgend extern advies is gegeven en integraal raadpleegbaar op het Omgevingsloket:
Gunstig advies van Brandweerzone Centrum afgeleverd op 11 januari 2024 onder ref.
072052-001/NVDV/2024:
Besluit:
GUNSTIG mits het naleven van de opgelegde voorwaarden.
4. TOETSING AAN WETTELIJKE EN REGLEMENTAIRE VOORSCHRIFTEN
4.1. Ruimtelijke uitvoeringsplannen – plannen van aanleg
GEWESTELIJK RUP
Het project ligt in het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan 'Afbakening grootstedelijk gebied Gent' (definitief vastgesteld door de Vlaamse Regering op 16 december 2005), maar niet in een gebied waarvoor er stedenbouwkundige voorschriften zijn bepaald.
BPA
Het project ligt in het bijzonder plan van aanleg CENTRUM 1, goedgekeurd op 6 februari 1986, en is bestemd als zone voor gesloten bebouwing, zone voor koeren en tuinen en zone voor wegen.
De aanvraag is niet in overeenstemming met de voorschriften, deze wijkt af de volgende punten:
Bestemming
De nevenbestemming is deze waarvoor minder dan 30% van een constructie of aangelegenheid is bestemd.
> De nevenfunctie zal ca. 51,4 % van de vloeroppervlakte innemen.
Dakvorm
Zadeldak met nok evenwijdig aan de voorgevelbouwlijn, éénzelfde helling per bouwblok.
Voor een gebouw met meerdere bouwlagen mag het bijgebouw steeds voorzien worden van een plat dak
> Het hoofdvolume van de woning wordt van een hellend dak voorzien, de woonuitbreiding op de verdiepingen wordt van een plat dak voorzien.
Overeenkomstig artikel 4.4.1 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening kan beperkt afgeweken worden van de stedenbouwkundige voorschriften van een bijzonder plan van aanleg, wat betreft de perceelsafmetingen, de afmetingen en de inplanting van de constructies, de dakvorm en de gebruikte materialen.
In voorliggend geval kan een afwijking worden toegestaan voor het platte dak, maar kan geen afwijking worden toegestaan met betrekking tot de bestemming;
Na de werken zal de hoofdfunctie van het pand wijzigen naar dienstverlening (51,4 %). Het wonen zal ondergeschikt worden (48,6%). Hiermee kan niet akkoord worden gegaan, aangezien de woning een te beschermen eengezinswoning betreft (zie 4.3 algemeen bouwreglement).
Er kan afgeweken worden op de 30 % voor nevenbestemmingen die het BPA voorschrijft, echter de hoofdbestemming van het pand moet ‘wonen’ blijven. Een nevenfunctie kan als deze minder dan 50 % van de netto vloeroppervlakte van het woongebouw beslaat.
4.2. Vergunde verkavelingen
De aanvraag is niet gelegen in een goedgekeurde, niet vervallen verkaveling.
4.3. Verordeningen
Algemeen Bouwreglement
De aanvraag werd getoetst aan de bepalingen van het algemeen bouwreglement, de stedenbouwkundige verordening van de Stad Gent, goedgekeurd door de deputatie bij besluit van 16 september 2004 en meest recent gewijzigd bij gemeenteraadsbesluit van 24 april 2023, van kracht sinds 23 juni 2023.
Het ontwerp is niet in overeenstemming met dit algemeen bouwreglement, er wordt afgeweken op het volgende artikel:
Art. 4.4 – Verbod op de functiewijziging bij te beschermen eengezinswoningen;
De hoofdfunctie van een te beschermen eengezinswoning is wonen. Het is verboden deze hoofdfunctie te wijzigen naar een andere hoofdfunctie, met uitzondering van de functie gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen.
In voorliggend geval zal na de werken niet langer ‘wonen’ de hoofdfunctie zijn, maar wel ‘dienstverlening’. Dit is in strijd met bovenstaand artikel dat de woonfunctie wil beschermen van de te beschermen eengezinswoningen. Het wijzigen van de hoofdfunctie is volledig verboden.
Een nevenfunctie in een te beschermen eengezinswoning is wel mogelijk. Deze nevenfunctie beslaat altijd minder dan 50% van de netto vloeroppervlakte van het woongebouw. Bijgevolg kan de kapperszaak wel vergund worden, als nevenfunctie, wanneer deze minder dan 50% van de netto-vloeroppervlakte van het woongebouw beslaat. Wonen moet de hoofdfunctie blijven.
Gewestelijke verordening hemelwater
De aanvraag werd getoetst aan de gewestelijke hemelwaterverordening 2023 (Besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023): zie waterparagraaf.
4.4. Uitgeruste weg
Het bouwperceel is gelegen aan een voldoende uitgeruste gemeenteweg.
5. WATERPARAGRAAF
5.1. Ligging project
Het project ligt in een afstroomgebied in beheer van Provincie Oost-Vlaanderen. Het project ligt niet in de nabije omgeving van de waterloop.
Volgens de kaarten bij het Watertoetsbesluit is het project:
- niet gelegen in een overstromingsgevoelig gebied voor zeeoverstroming.
- niet gelegen in een gebied gevoelig voor overstromingen vanuit een waterloop (fluviaal).
- gelegen in een gebied gevoelig voor overstromingen door intense neerslag (pluviaal). De overstromingskans is middelgroot (gebied waar er jaarlijks meer dan 1% kans is op overstroming).
- gelegen in een gebied gevoelig voor overstromingen door intense neerslag (pluviaal). De overstromingskans is klein (gebied waar er jaarlijks 0,1 tot 1 % kans is op overstroming).
- niet gelegen in een signaalgebied.
Het perceel is momenteel bebouwd.
5.2. Verenigbaarheid van het project met het watersysteem
Droogte
Het hemelwater dat neervalt moet op eigen terrein maximaal vastgehouden worden en niet afgevoerd. Om hier concreet uitvoering aan te geven werd het project aan de gewestelijke stedenbouwkundige verordening en het algemeen bouwreglement van de stad Gent inzake hemelwater getoetst.
HEMELWATERPUT
Met voorliggende aanvraag wordt de bestaande woning uitgebreid met een gelijkvloers aanbouwvolume.. Hierdoor is de aanleg van een hemelwaterput verplicht.
De horizontale dakoppervlakte die in rekening moet gebracht worden bedraagt ca. 104,60 m². Hierdoor moet een hemelwaterput voorzien worden met een minimale inhoud van 7500 liter.
De hemelwaterput wordt uitgerust met een pompinstallatie die voorziet in het hergebruik van het opgevangen hemelwater voor toiletspoeling, poetswater, wasmachine en gebruik buiten.
De aanleg van de ondergrondse constructie mag er geenszins voor zorgen dat er een permanente drainage optreedt met lagere grondwaterstanden tot gevolg. Een dergelijke permanente drainage is immers in strijd met de doelstellingen van het decreet integraal waterbeleid waarin is opgenomen dat verdroging moet voorkomen worden, beperkt of ongedaan gemaakt. De ondergrondse constructie dient dan ook uitgevoerd te worden als volledig waterdichte kuip en zonder kunstmatig drainagesysteem.
Een grondwaterbemaling kan noodzakelijk zijn voor de bouwkundige werken of de aanleg van de openbare nutsvoorzieningen. Bij bemaling moet volgens Vlarem minstens een melding van de activiteit gebeuren. Ze kan evenwel vergunningsplichtig zijn en zelfs merplichtig naargelang de ligging, de diepte van de grondwaterverlaging en het opgepompte debiet. De akte of vergunning moet verleend zijn door de bevoegde instantie vooraleer de bemalingswerken kunnen gestart worden.
In een aanvraagdossier voor een vergunning of melding moeten steeds de effecten naar de omgeving onderzocht worden, op basis van de gemodelleerde debieten en het bemalingsconcept, en moet steeds vermeld worden op welke manier zal omgegaan worden met het opgepompte bemalingswater (toepassing van de bemalingscascade). De bemalingsinstallatie dient geplaatst te worden door een erkend boorbedrijf.
INFILTRATIEVOORZIENING
Het perceel is groter dan 120 m², waardoor er verplicht een infiltratievoorziening aangelegd moet worden. De overloop van de hemelwaterput is aangesloten op een voldoende ruim gedimensioneerde bovengrondse infiltratievoorziening.
GROENDAK
Er wordt een nieuw plat dak aangelegd. Dit dak is deels geschikt om als groendak aan te leggen.
Het algemeen nuttig hergebruik (ANG) wordt berekend op 1673 liter. De dakoppervlakte die kan instaan voor opvang en hergebruik van hemelwater bedraagt (ANG/50) bedraagt 74 m².
Het nuttig gebruik wordt eerst toegekend aan de schuine daken en bij een verbouwing ook de bestaande platte daken van een gebouw en pas nadien aan de nieuwe daken met een hellingsgraad tot 15 graden.
De horizontale dakoppervlakte bedraagt meer dan de dakoppervlakte die kan instaan voor opvang en hergebruik van hemelwater, dit impliceert dat een deel van het plat dak als groendak moet aangelegd worden. Het deel dat als groendak moet aangelegd worden moet een oppervlakte hebben van ca. 52,40 m². Hieraan wordt voldaan want er wordt 53,40 m² als groendak aangelegd.
Structuurkwaliteit en ruimte voor waterlopen
Het project heeft hierop geen betekenisvolle impact.
Overstromingen
Volgens de pluviale overstromingskaart bestaat er een middelgrote overstromingskans ter hoogte van de wegenis. Indien de voorwaarden uit de gewestelijke verordening en het algemeen bouwreglement inzake hemelwater correct toegepast worden, wordt geen effect op het overstromingsregime verwacht.
Om impact op het overstromingsregime te vermijden dienen de voorwaarden uit de gewestelijke verordening en het algemeen bouwreglement van de stad Gent inzake hemelwater strikt toegepast te worden.
Ernstiger overstromingen dan in het verleden zijn niet uit te sluiten en er kan geen sluitende garantie gegeven worden dat er zich op het perceel in de toekomst geen wateroverlast meer zal voordoen.
Waterkwaliteit
Het project heeft hierop geen betekenisvolle impact.
5.3. Conclusie
Er kan besloten worden dat voorliggende aanvraag mits toepassing van bovenstaande maatregelen de watertoets doorstaat.
6. PROJECT-M.E.R.-SCREENING
De aanvraag heeft geen milieueffectrapport of project-MER-screening nodig.
7. OPENBAAR ONDERZOEK
Het openbaar onderzoek werd gehouden van 3 januari 2024 tot 1 februari 2024.
Gedurende dit openbaar onderzoek werden geen bezwaren ingediend.
8. OMGEVINGSTOETS
Beoordeling van de goede ruimtelijke ordening
Voorliggende aanvraag heeft tot doel het vervangen van de bestaande aanbouw door een nieuwe aanbouw, het verbouwen van de woning en het inrichten van een kapperszaak. Nagenoeg de volledige gelijkvloerse bouwlaag inclusief de nieuwe aanbouw wordt ingenomen door de kapperszaak. Hierdoor zal ‘wonen’ niet langer de hoofdfunctie van het pand zijn maar wel ‘dienstverlening’. Hier kan stedenbouwkundig niet akkoord mee worden gegaan. Dit is in strijd met artikel 4.4 van het algemeen bouwreglement dat functiewijzigingen verbiedt bij te beschermen eengezinswoningen. Het pand in kwestie betreft in de bestaande toestand een te beschermen eengezinswoning. Bijgevolg moet ‘wonen’ de hoofdfunctie blijven en kan enkel een ondergeschikte nevenfunctie worden toegestaan. In een nieuwe aanvraag moet hier rekening mee worden gehouden. Een nevenfunctie in een te beschermen eengezinswoning beslaat altijd minder dan 50% van de netto vloeroppervlakte van het woongebouw.
Hoewel het inrichten van nagenoeg de volledige gelijkvloerse bouwlaag als kapperszaak niet voor vergunning in aanmerking komt, zijn de nieuwe volumes wel ruimtelijk aanvaardbaar. De geplande gelijkvloerse bouwdiepte van 18 m staat in verhouding tot de diepte van het perceel. Daarnaast is ook de bouwdiepte ter hoogte van de verdiepingen van max. 10 m inclusief dakterrassen ruimtelijk aanvaardbaar. De hoogtes van de nieuwe aanbouwen vallen tevens binnen de gangbare normen waardoor de impact op de aanpalenden voldoende beperkt is.
Tot slot kan akkoord worden gegaan met het plaatsen van uitspringende gevelisolatie ten opzichte van de rooilijn met een dikte van 14 cm (isolatie inclusief afwerking, waarvan de isolatie zelf een dikte van minstens 10 cm heeft). De gevelafwerking, zo ook de gevelbeplating ter hoogte van het gelijkvloers, mag maximaal een dikte van 4 cm hebben.
Enkel isolatie mag voorbij de huidige rooilijn geplaatst worden, constructieve elementen nl. ramen, deuren en vuilnisbak mogen dit niet.
Met deze zaken dient rekening gehouden te worden in een nieuwe aanvraag.
Omwille van voormelde redenen kan de aanvraag vanuit het oogpunt van de goede ruimtelijke ordening niet worden aanvaard. De aanvraag is in strijd met artikel 4.4 van het algemeen bouwreglement.
CONCLUSIE
Ongunstig. De aanvraag is op basis van de bezorgde informatie niet in overeenstemming met de wettelijke bepalingen (strijdigheid met artikel 4.4 van het algemeen bouwreglement) en niet verenigbaar geacht met de goede ruimtelijke ordening (behoud van woonfunctie als hoofdfunctie).
WAAROM WORDT DEZE BESLISSING GENOMEN?
Het college van burgemeester en schepenen moet over de ingediende omgevingsvergunningsaanvraag een beslissing nemen.
Het college van burgemeester en schepenen sluit zich aan bij bovenstaand verslag van de gemeentelijk omgevingsambtenaar en neemt het tot haar eigen motivatie.
Bekendmaking
De beslissing wordt bekendgemaakt conform Titel 3, Hoofdstuk 9, Afdeling 3 van het Omgevingsvergunningsbesluit.
Beroepsmogelijkheden – uittreksel uit het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
Artikel 52. De Vlaamse Regering is bevoegd in laatste administratieve aanleg voor beroepen tegen uitdrukkelijke of stilzwijgende beslissingen van de deputatie in eerste administratieve aanleg.
De deputatie is voor haar ambtsgebied bevoegd in laatste administratieve aanleg voor beroepen tegen uitdrukkelijke of stilzwijgende beslissingen van het college van burgemeester en schepenen in eerste administratieve aanleg.
Artikel 53. Het beroep kan worden ingesteld door:
1° de vergunningsaanvrager, de vergunninghouder of de exploitant;
2° het betrokken publiek;
3° de leidend ambtenaar van de adviesinstanties of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde als de adviesinstantie tijdig advies heeft verstrekt of als aan hem ten onrechte niet om advies werd verzocht;
4° het college van burgemeester en schepenen als het tijdig advies heeft verstrekt of als het ten onrechte niet om advies werd verzocht;
5° de leidend ambtenaar van het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde;
6° de leidend ambtenaar van het Departement Ruimtelijke Ordening, Woonbeleid en Onroerend Erfgoed of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde.
Artikel 54. Het beroep wordt op straffe van onontvankelijkheid ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat:
1° de dag na de datum van de betekening van de bestreden beslissing voor die personen of instanties aan wie de beslissing betekend wordt;
2° de dag na het verstrijken van de beslissingstermijn als de omgevingsvergunning in eerste administratieve aanleg stilzwijgend geweigerd wordt;
3° de dag na de eerste dag van de aanplakking van de bestreden beslissing in de overige gevallen.
Artikel 55. Het beroep schorst de uitvoering van de bestreden beslissing tot de dag na de datum van de betekening van de beslissing in laatste administratieve aanleg.
In afwijking van het eerste lid werkt het beroep niet schorsend ten aanzien van:
1° de vergunning voor de verdere exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit waarvoor ten minste twaalf maanden voor de einddatum van de omgevingsvergunning een vergunningsaanvraag is ingediend;
2° de vergunning voor de exploitatie na een proefperiode als vermeld in artikel 69;
3° de vergunning voor de exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit die vergunningsplichtig is geworden door aanvulling of wijziging van de indelingslijst.
Artikel 56. Het beroep wordt op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending ingesteld bij de bevoegde overheid, vermeld in artikel 52.
Degene die het beroep instelt, bezorgt op straffe van onontvankelijkheid gelijktijdig en per beveiligde zending een afschrift van het beroepschrift aan:
1° de vergunningsaanvrager behalve als hij zelf het beroep instelt;
2° de deputatie als die in eerste administratieve aanleg de beslissing heeft genomen;
3° het college van burgemeester en schepenen behalve als het zelf het beroep instelt.
De Vlaamse Regering bepaalt de bewijsstukken die bij het beroep moeten worden gevoegd opdat het op ontvankelijke wijze wordt ingesteld.
Artikel 57. De bevoegde overheid, vermeld in artikel 52, of de door haar gemachtigde ambtenaar onderzoekt het beroep op zijn ontvankelijkheid en volledigheid.
Als niet alle stukken als vermeld in artikel 56, derde lid, bij het beroep zijn gevoegd, kan de bevoegde overheid of de door haar gemachtigde ambtenaar de beroepsindiener per beveiligde zending vragen om binnen een termijn van veertien dagen die ingaat de dag na de verzending van het vervolledigingsverzoek, de ontbrekende gegevens of documenten aan het beroep toe te voegen.
Als de beroepsindiener nalaat de ontbrekende gegevens of documenten binnen de termijn, vermeld in het tweede lid, aan het beroep toe te voegen, wordt het beroep als onvolledig beschouwd.
Beroepsmogelijkheden – regeling van het besluit van de Vlaamse Regering decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
Het beroepschrift bevat op straffe van onontvankelijkheid:
1° de naam, de hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° de identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° als het beroep wordt ingesteld door een lid van het betrokken publiek:
een omschrijving van de gevolgen die hij ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de redenen waarom het beroep wordt ingesteld.
Het beroepsdossier bevat de volgende bewijsstukken:
1° in voorkomend geval, een bewijs van betaling van de dossiertaks;
2° de overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° in voorkomend geval, een inventaris van de overtuigingsstukken, vermeld in punt 2°.
Als de bewijsstukken, vermeld in het tweede lid, ontbreken, kan hieraan verholpen worden overeenkomstig artikel 57, tweede lid, van het decreet van 25 april 2014.
Het beroepsdossier wordt ingediend met een analoge of een digitale zending.
Het bevoegde bestuur kan bij de beroepsindiener, de vergunningsaanvrager of de overheid die in eerste administratieve aanleg bevoegd is, alle beschikbare informatie en documenten opvragen die nuttig zijn voor het dossier.
De beroepsindiener geeft, op straffe van verval, uitdrukkelijk in zijn beroepschrift aan of hij gehoord wil worden.
Als de vergunningsaanvrager gehoord wil worden, brengt hij het bevoegde bestuur daarvan uitdrukkelijk op de hoogte met een beveiligde zending uiterlijk vijftien dagen nadat hij een afschrift van het beroepschrift als vermeld in artikel 56 van het decreet van 25 april 2014, heeft ontvangen, op voorwaarde dat hij niet de beroepsindiener is.
Mededeling
Deze gegevens kunnen worden opgeslagen in een of meer bestanden. Die bestanden kunnen zich bevinden bij de gemeente, waar u de aanvraag hebt ingediend, bij de provincie, en ook bij de Vlaamse administratie, bevoegd voor de omgevingsvergunning. Ze worden gebruikt voor de behandeling van uw dossier. Ze kunnen ook gebruikt worden voor het opmaken van statistieken en voor wetenschappelijke doeleinden. U hebt het recht om uw gegevens in deze bestanden in te kijken en zo nodig de verbetering ervan aan te vragen.
Het college van burgemeester en schepenen weigert de omgevingsvergunning voor het verbouwen van een woning met handelsruimte aan Les filles de vanille commv (O.N.:1000955272) en mevrouw Sirin Zahed gelegen te Gentstraat 226, 9041 Gent.