De nieuwe maatregelen die bij dit besluit worden getroffen, zijn ten eerste het niet meer voorbehouden van de noordelijke schuine parkeerplaats voor autodeelvoertuigen ter hoogte van huisnummers 1-35 en ten tweede het voorbehouden voor bewonersparkeren van diezelfde parkeerplaats, samen met de 2 aansluitend ten zuiden ervan (ook ter hoogte van huisnummers 1-35), ter compensatie van het opheffen van de 3 parkeerplaatsen voorbehouden voor bewoners in de Lange Violettestraat ter hoogte van huisnummers 297-321 en 323.
Bij collegebesluit van 26 oktober 2023 werd op vraag van de brandweer een anti-parkeermaatregel voorzien om vlot in- en uit de inrij van de studentenhuisvesting XIOR te kunnen rijden, met name aan weerszijden van de inrij een verdrijvingsvlak ter hoogte van huisnummer 89. Deze verdrijvingsvlakken werden in het verleden door de brandweer al gevraagd aan de projectontwikkelaar van deze verkaveling maar werden nooit uitgevoerd.
Bij collegebesluit van 20 oktober 2022 werden 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen ingericht ter hoogte van huisnummer 69R gezien hier een publieke laadpaal vergund werd en geplaatst zal worden in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Bij collegebesluit van 1 september 2022 werden volgende maateregelen getroffen: het verplaatsen van een parkeerplaats voor personen met een handicap van huisnummers 2-8 naar huisnummers 4-32, omdat na de heraanleg de ruimte te klein is geworden om te fungeren als een volwaardige parkeerplaats. In de plaats wordt een verdrijvingsvlak voorzien ter hoogte van huisnummers 2-8, om te vermijden dat men nog parkeert op deze kleine ruimte.
Bij collegebesluit van 30 juni 2022 werd op vraag van een burger een anti-parkeermaatregel voorzien om vlot in- en uit de inrij te kunnen rijden, met name een verdrijvingsvlak ter hoogte van huisnummers 71 en 73.
Bij collegebesluit van 6 januari 2022 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummer 1-35 in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie. Daarnaast werd de belijning van de parkeerplaatsen ter hoogte van huisnummers 1-35 tot 37-39 geregulariseerd in dit aanvullend reglement. De belijning van de schuine parkeerplaatsen is reeds aanwezig op terrein, en werden nu beter gepositioneerd in functie van de inrij op vraag van de politie om foutparkeren tegen te gaan.
Bij collegebesluit van 15 juli 2021 werden in kader van een heraanleg volgende nieuwe maatregelen getroffen: de verhoogde inrichting ter hoogte van het kruispunt met de Sint-Lievenspoortstraat wordt verwijderd. De oversteekplaats voor voetgangers gelegen ter hoogte van huisnummers 69-69E wordt verplaatst naar huisnummers 67-67A. Er wordt voorrangssignalisatie voorzien ter hoogte van het kruispunt met de Clarissenstraat. De Clarissenstraat - Brusselsepoortstraat (waar de tramsporen liggen) wordt de voorrangsweg.
Bij collegebesluit van 19 september 2019 werd de fietsenstalling van huisnummers 38-38A naar huisnummers 42-46 verplaatst.
Bij collegebesluit van 16 augustus 2018 werd de bestaande toestand geregulariseerd en als nieuwe maatregel werd een parkeerhaak aangebracht ter hoogte van huisnummer 48 en huisnummers 50-54, dit ter vrijwaring van de toegang tot de garage ter hoogte van huisnummer 48.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Brusselsepoortstraat, goedgekeurd in zitting van 26 oktober 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.