De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen, is ten eerste de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummer 35-36 gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Ten tweede worden twee bestaande voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen gewijzigd naar twee voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische deelwagens ter hoogte van huisnummer 253. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens en garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De voorbehouden autodeelplaatsen zullen gebruikt worden door elektrische deelwagens van een erkende autodeelorganisatie.
Ten derde wordt een bestaande voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische deelwagens naar een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummer 253 en 249-252B. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Bij collegebesluit van 23 november 2023 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht ter hoogte van huisnummer 74 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 2 maart 2023 werden er drie van de voorbehouden haakse parkeerplaatsen voor autodelen ter hoogte van huisnummer 254 ingericht in het kader van het inrichten van 500 bijkomende autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 15 september 2022 werd een extra voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummer 253, dit in kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 7 juli 2022 werd beslist tot enerzijds het toevoegen aan dit reglement van de wegmarkeringen die de afgebakende parkeerplaatsen aanduiden op de parking tussen de hoofdweg, de Zuidparklaan en de Okapistraat. Deze signalisatie is reeds aanwezig op het terrein, maar ontbreekt in dit reglement. Anderzijds worden ook de borden C1 en F19 ter hoogte van de inrit van de hoofdweg naar de parking opgenomen in dit reglement? De borden zijn ook aanwezig op het terrein, maar ontbreken in het reglement. De bestaande onderborden bij het eenrichtingsverkeer C1 en F19 worden hierbij gewijzigd van (M2/M4) naar respectievelijk M11/M17. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt éénrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen verlenen we geen uitzondering, omdat het mobiliteitsbeleid van Gent vooral actieve vervoerswijzen stimuleert. Bovendien vormen bromfietsen klasse B door hun combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa een potentieel gevaar voor andere weggebruikers en hebben ze een grotere impact bij een ongeval.
Bij collegebesluit van 19 augustus 2021 werden volgende maatregelen getroffen: enerzijds de inrichting van een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische voertuigen en een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ter hoogte van huisnummers 253 en 249-252B gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Door het inrichten van een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens, zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De voorbehouden autodeelplaats zal gebruikt worden door elektrische deelwagens van een erkende autodeelorganisatie. Anderzijds werd er nog een tweede voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummer 253, dit ook in kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 23 april 2020 werd de bestaande toestand geregulariseerd, dit nav het plaatsen van een fietsenstalling met signalisatie, in Gustaaf Callierlaan ter hoogte van huisnummers 17-34 en 275-290.
Bij collegebesluit van 29 maart 2018 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werd een afslagverbod geplaatst t.h.v. het kruispunt met de Olifantstraat. Dit verbod is niet van toepassing op fietsers.
Bij collegebesluit van 15 september 2016 werden de bestaande bewonersplaatsen geregulariseerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Gustaaf Callierlaan, goedgekeurd in zitting van 23 november 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.