De nieuwe maatregel die bij dit besluit getroffen wordt, is uitsluitend een correctie van dit reglement. De verdrijvingsvlakken ter hoogte van huisnummer 361-363 en ter hoogte van huisnummer 768 worden toegevoegd aan dit reglement. Op terrein zijn deze verdrijvingsvlakken aanwezig. Op deze manier stemt het reglement overeen met de bestaande toestand op terrein.
Bij collegebesluit van 7 december 2024 werden 4 parkeerplaatsen met parkeersensoren ingericht door middel van het verkeersbord E9a met onderbord 'max 30 min van 7u tot 19u' en onderbord Xc. Het betreft 2 parkeerplaatsen ter hoogte van huisnummers 340A-344 t.e.m. huisnummer 348 en 2 parkeerplaatsen ter hoogte van huisnummers 390-392A t.e.m. huisnummers 396-396A in het kader van de uitrol van het proefproject Shop & Go in uitvoering van het Parkeerplan, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 november 2014. Ter hoogte van de ‘shop & go zone’ werd een infobord voorzien waarop de modaliteiten van de betreffende parkeerplaatsen opgenomen werden. Volgens het Parkeerplan omvat het nieuwe parkeerbeleid: ‘Streef naar een betere benutting van het beschikbare parkeeraanbod’, dit via ‘Onderzoek naar geautomatiseerde handhaving: Nieuwe trends in geautomatiseerde handhaving (bijvoorbeeld parkeersensoren, kentekenparkeren, …) worden van nabij opgevolgd. De Stad zal starten met een proefproject waarbij parkeersensoren worden gebruikt op laad- en loszones. Deze parkeersensoren monitoren de effectieve parkeerduur waardoor men de handhaving op een efficiënte en gerichte manier kan bijsturen’. Deze parkeerplaatsen staan ten dienste van bezoekers die snel iets willen brengen of ophalen. Ze worden op specifieke plaatsen aangelegd om in deze korte parkeerbehoefte te voorzien, waarmee volgende effecten beoogd worden: verhogen van de parkeerrotatie, verhogen van de parkeerkans, verhogen van de gastvrijheid, voorkomen van 'overstays' (parkeergedrag beïnvloeden), ‘overstays’ efficiënter monitoren en handhaven. Op 6 juli 2023 werd het akkoord verkregen van het Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen District Gent voor deze verkeersmaatregel.
Bij collegebesluit van 9 november 2023 werden 2 parkeerplaatsen voorbehouden voor autodelen ingericht aan de overzijde van huisnummers 325 en 327. Deze plaatsen compenseerden het verdwijnen van 2 autodeelplaatsen in de Achterstraat ten gevolge van een nieuwe verkaveling.
Bij collegebesluit van 13 april 2023 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht ter hoogte van huisnummers 590-592 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 9 december 2021 werd enerzijds de situatie van het deel tussen de Lijnmolenstraat en de Georges Wibierdreef geregulariseerd en anderzijds een verdrijvingsvlak aangebracht ter hoogte huisnummer 768 (Lokaal Diensten Centrum Wibier). Deze maatregel werd getroffen om de zichtbaarheid te verhogen bij het uitrijden van het Lokaal Diensten Centrum op het aankomend verkeer. Op 14 juli 2021 werd het akkoord verkregen van het Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen District Gent voor deze verkeersmaatregel.
Bij collegebesluit van 18 maart 2021 werd een Rechtdoor door Rood ingevoerd voor fietsers ter hoogte van het kruispunt met de Antwerpsevoetweg en de Herman Teirlinckstraat zodat fietsers hun weg in noordelijke richting kunnen verderzetten, na overleg en akkoord met Agentschap Wegen en Verkeer. Dit op basis van de beslissing in 2020 van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, mevrouw Lydia Peeters, om rechtsaf/rechtdoor door rood te regelen door middel van verkeersborden B22/B23 en niet door middel van verkeerslichten.
Bij collegebesluit van 1 oktober 2020 werd als nieuwe maatregel getroffen, het aanbrengen van verdrijvingsvlakken ter hoogte van nr 54, ingevolge het herhaaldelijke foutparkeren voor de inrit en de veelvoudige ingrepen van de politie die hiervan het gevolg zijn. De maatregel is bedoeld om de onduidelijkheid die heerst op deze plaats vanwege de speciale poort weg te nemen. De maatregel werd als duidelijke uitzondering op de regel goedgekeurd door AWV per mail op 21/9/2020.
Als nieuwe maatregel wordt het voorbehouden parkeren voor marktkramers op de ventweg tussen de Beelbroekstraat en de Achtenkouterstraat verwijderd, wegens niet meer relevant. Het beperkt éénrichtingsverkeer aan de kop van de ventweg wordt gesignaleerd door F19/C1 borden met uitzonderingen voor fietsers, speedpedelecs en bromfietsers klasse A. Dit reglement regulariseert voorts de bestaande toestand van de ventweg.
Bij collegebesluit van 20 juni 2019 werd het verwijderen van de parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 600 goedgekeurd.
Bij collegebesluit van 21 december 2017 werd de bestaande toestand geregulariseerd en als nieuwe maatregel werd een nieuwe parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummer 762.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gewestweg Antwerpsesteenweg, goedgekeurd in zitting van 7 december 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.