De nieuwe maatregel die bij dit besluit getroffen wordt, is corrigeren van het artikel met betrekking tot het gebied 'parking Dreamland' en het corrigeren van het artikel met betrekking tot het gebied 'Drongen' in dit reglement. Naar aanleiding van een aantal opmerkingen van het Departement Mobiliteit Openbare Werken worden enkele aanpassingen doorgevoerd. Bij het gebied 'parking Dreamland' wordt volgende grens toegevoegd aan dit reglement: 'de Drongensesteenweg tegenover huisnummer 148. op zo'n 15 meter vanaf de toegang van de parking'. Bij het gebied 'Drongen' wordt de grens in het reglement gewijzigd: 'de Antoon Catriestraat (ter hoogte van de Abdijmolenstraat)' wordt aangepast naar 'de Abdijmolenstraat ter hoogte van de Antoon Catriestraat', aangezien de borden in de Abdijmolenstraat staan. Op deze manier stemt het reglement overeen met de bestaande situatie op het terrein.
Bij collegebesluit van 9 november 2023 werd enerzijds een grens van de zone verplaatst met beperkte parkeerduurtijd in het gebied 'zone Merelbekestation'. De grens werd aangepast van 'huisnummers 57-58' naar 'huisnummers 55-56', dit omdat er een laadpaal met bijhorende lokale parkeersignalisatie werd geplaatst ter hoogte van huisnummers 57-58-59. Om verwarring voor de weggebruiker te vermijden omtrent de geldende parkeerreglementering werden de zonale borden verplaatst, zodat ze niet op dezelfde locatie staan als de lokale signalisatie. Anderzijds werden de dagen wanneer de beperkte parkeerduurtijd van toepassing is en de uitzondering voor personen in het bezit van een parkeerkaart toegevoegd aan dit reglement, aangezien dit ontbreekt in dit reglement. Het gebied 'zone Merelbekestation', strekt zich uit over de stad Gent en de gemeenten Melle en Merelbeke. Het betreft dus een wijziging van een grensoverschrijdende maatregel met gebiedsdekkend karakter, die het gevolg is van een overeenkomst tussen de betrokken gemeenten. De betrokken gemeenten hebben zich beide akkoord verklaard met de wijziging van de grens op Gents grondgebied (wat tevens het enigste grenspunt is) van de grensoverschrijdende zone met beperkte parkeerduurtijd.
Bij collegebesluit van 11 mei 2023 werd de zone met beperkte parkeerduurtijd in de zone Malmar-site (begrensd door de Dendermondsesteenweg ter hoogte van de toegang tot het parkeerterrein gelegen achter de huisnummers 112-136) verwijderd, dit omdat de overeenkomst door de eigenaar wordt stopgezet.
Bij collegebesluit van 5 juli 2018 werd de parkeerzone met beperkte parkeerduur aangepast in Drongen. Het laatste deel van de Veerstraat (vanaf huisnummer 80) werd uit de blauwe zone gehaald.
Bij collegebesluit van 29 juni 2017 werd de zone met beperkte parkeerduurtijd met de omgeving Merelbekestation uitgebreid. De zone met beperkte parkeerduurtijd van omgeving Merelbekestation strekt zich uit over de stad Gent en gemeenten Melle en Merelbeke. Het betreft dus een grensoverschrijdende maatregel met gebiedsdekkend karakter, die het gevolg is van een overeenkomst tussen de betrokken gemeenten. De betrokken gemeenten hebben zich na onderling overleg akkoord verklaard met de grenzen van de grensoverschrijdende zone met beperkte parkeerduurtijd. Er is slechts 1 grenspunt op Gents grondgebied. De andere grenspunten zijn gelegen op grondgebied van buurgemeenten en zijn in het aanvullend verkeersreglement van de buurgemeente vastgelegd. De parkeerduurtijd is slechts geldig van maandag tot en met vrijdag aangezien de zone met beperkte parkeerduurtijd bedoeld is om pendelaars te weren in de omliggende woonstraten van Merelbeke station. Dit is een afwijking op de algemene regel. In het retributiereglement wordt gereglementeerd dat bepaalde parkeerders die in bezit van een parkeerkaart zijn, de parkeerschijf niet moeten gebruiken.
Bij collegebesluit van 22 december 2016 werd de blauwe zone op de parking Dreamland geregulariseerd. De blauwe zone op privaat terrein op de Malmar-site en de parking Dreamland wordt behouden overeenkomstig de afspraken gemaakt met de eigenaar. Er worden duidelijke grenzen gekozen die de zone logisch afbakenen. Het aanvullend reglement betreft een weg met privaat eigendomsstatuut, maar ingericht als openbare weg waarop parkeerhandhaving toegepast wordt.
Bij collegebesluit van 24 maart 2016 werd de blauwe zone op de Malmarsite geregulariseerd.
Heft op het aanvullend reglement betreffende de parkeerzones met beperkte parkeerduurtijd, goedgekeurd in zitting van 9 november 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.