De nieuwe maatregelen die bij dit besluit worden getroffen, zijn ten eerste de wijziging van een bestaande voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische deelwagens naar een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummers 1 en 1A, aan de andere kant van de weg. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Ten tweede wordt de overbodige herhalingsopstelling van C1 met onderbord M2 verwijderd in de Biekorfstraat op het kruispunt met de Pilorijnstraat.
En ten derde worden de onderborden gewijzigd bij het eenrichtingsverkeer tussen het kruispunt met de Zeemstraat en de Pilorijnstraat bij de C1- en F19-opstellingen van M2/M4 naar respectievelijk M11/M17. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt eenrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen klasse A en B verlenen we geen uitzondering, omdat het mobiliteitsbeleid van Gent vooral actieve vervoerswijzen stimuleert. Bovendien vormen bromfietsen klasse B door hun combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa een potentieel gevaar voor andere weggebruikers en hebben ze een grotere impact bij een ongeval.
Bij collegebesluit van 21 november 2019 werd ter hoogte van huisnummers 1 en 1A, aan de andere kant van de weg, één parkeerplaats voorbehouden voor elektrische voertuigen ingericht en werd de bestaande parkeerplaats voorbehouden voor autodelen gewijzigd naar een parkeerplaats voorbehouden voor elektrische of hybride elektrische autodeelwagens.
Bij collegebesluit van 18 oktober 2018 werd een parkeerverbod met tijdsvenster ingevoerd ter hoogte van huisnummers 20-26 om de doorgang van Ivago vanuit de Zeemstraat te vrijwaren.
Bij collegebesluit van 1 maart 2018 werd het verwijderen van de parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 12-14 goedgekeurd, wegens overlijden van de houder van de parkeerkaart voor personen met een handicap.
Bij collegebesluit van 19 oktober 2017 werd de bestaande toestand geregulariseerd en als nieuwe maatregel wordt een parkeerplaats voorbehouden voor autodelen en een parkeerplaats voorbehouden voor elektrische voertuigen ingericht ter hoogte van huisnummer 1-1A, aan de andere kant van de weg.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Biekorfstraat, goedgekeurd in zitting van 21 november 2019, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.