Bij dit besluit worden volgende, nieuwe maatregelen getroffen met betrekking tot zowel de verkeersveiligheid als contractuele of wettelijke verplichtingen: ten eerste wordt de opstelling verplicht rechtsaf (D1f) op het Indigopad, om de parking dichtbij het Balenmagazijn te verlaten, in plaats van het foutieve onderbord M4, voorzien van het onderbord M11 omdat de fietsers en bestuurders van speedpedelecs het dubbelrichtingsfietspad in de Getouwstraat moeten kunnen bereiken vanaf de parking. Ten tweede wordt een voorrangsregeling ingevoerd op het het Indigopad vanaf de Maïsstraat tot de Getouwstraat, ter hoogte van het kruispunt met het andere deel van het Indigopad, dichtbij het kruispunt met de Getouwstraat (B1 en haaientanden). Eveneens wordt de bestaande signalisatie (die aanvankelijk was opgenomen in het door college van burgemeester en schepenen goedgekeurde aanvullend reglement 'Bloemekespark' 2019_CVB_10335 van 22 augustus 2019, gezien de naamgeving van de paden op dat moment nog onbekend was) op dit moment geregulariseerd. Het aanvullend reglement 'Bloemekespark' wordt bij deze dan ook opgeheven.
Daarnaast worden ook maatregelen getroffen die kaderen in het actieplan screening op paaltjes. De nadruk ligt op het wegnemen van overbodige paaltjes. Er worden enkel nog paaltjes geplaatst waar ze essentieel zijn om autoverkeer te weren. Tevens worden bepaalde paaltjes vernieuwd zodat ze IPOD-conform zijn. Paaltjes die centraal staan op het fietspad worden beter zichtbaar en veiliger door ze te vervangen met een reflecterende flexibele paal.