De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen, is de wijziging van een bestaande voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische deelwagens naar een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische voertuigen tegenover huisnummer 1. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Bij collegebesluit van 4 november 2021 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van de overzijde van huisnummer 77 van de Warandestraat, in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 19 augustus 2021 werden een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische voertuigen en een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van de overzijde van huisnummer 1 gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Door het inrichten van een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens, zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De voorbehouden autodeelplaats zal gebruikt worden door elektrische deelwagens van een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 26 november 2020 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht aan de overzijde van huisnummers 6-6F in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan 2020, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 april 2016. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 31 oktober 2019 werden volgende maatregelen getroffen: het omdraaien van de rijrichting op de Metselaarsstraat tussen de Zonder-Naamstraat en de Warandestraat als nazorgmaatregel van het Circulatieplan Binnenstad, en bijkomend het vervangen van de onderborden M4 en M2, respectievelijk door M18 en M12, zodat ook bromfietsen klasse A en speed pedelecs in beide richtingen doorheen deze straat toegelaten zijn.
Bij collegebesluit van 14 februari 2019 werd de rijrichting op de Metselaarsstraat duidelijker gesignaleerd ter hoogte van de toegang tot de Zonder-naamparking.
Bij collegebesluit van 28 juni 2018 werd de rijrichting op de Metselaarsstraat omgekeerd.
Bij collegebesluit van 20 april 2017 werd de bestaande toestand geregulariseerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Metselaarsstraat, goedgekeurd in zitting van 4 november 2021, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.