De nieuwe maatregelen die bij dit besluit getroffen worden, zijn: ten eerste de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van de overzijde van huisnummers 41-43 gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Ten tweede de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische deelwagens ter hoogte van de overzijde van huisnummers 37-39 gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens en garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De voorbehouden autodeelplaatsen zullen gebruikt worden door elektrische deelwagens van een erkende autodeelorganisatie. Ten derde de wijziging van een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen naar een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van de overzijde van huisnummer 45. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Ten vierder wordt op 2 locaties het parkeerverbod, aangeduid met gele onderbroken strepen, verwijderd. Dit enerzijds als kostenbesparende maatregel en anderzijds omdat de gele onderbroken strepen foutief zijn op een kruispunt en naast een parkeerstrook.
Bij collegebesluit van 23 januari 2020 werd een parkeerplaats voorbehouden voor elektrische voertuigen duidelijker gesignaleerd aan de overzijde van huisnummer 45.
Bij collegebesluit van 16 augustus 2018 werd op de Stoppelstraat twee parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen ingericht, waarvan een parkeerplaats voorbehouden voor autodelen. Daarnaast werd ook een tweede parkeerplaats voorbehouden voor autodelen ingericht.
Bij collegebesluit van 30 maart 2017 werd de bestaande toestand geregulariseerd en ter hoogte van huisnummer 48, aan de zuidelijke zijde van de weg, werd een parkeerverbod ingevoerd door middel van de verkeersborden E1 met tijdsvenster. Dit om het voor de diensten van IVAGO mogelijk te maken de ondergrondse containers te bedienen.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Stoppelstraat, goedgekeurd in zitting van 23 januari 2020, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.