In het college van burgemeester en schepenen van 1 juni 2017 werd beslist de beslissingsbevoegdheid inzake het Huisnummeringsreglement grondgebied Stad Gent onder bepaalde voorwaarden te delegeren aan de stadssecretaris.
Volgende voorwaarden werden vastgesteld:
§1. Het college van burgemeester en schepenen delegeert de bevoegdheid om huisnummers (al dan niet) toe te kennen, te wijzigen of te schrappen, op aanvraag of ambtshalve, (zoals bepaald in artikel 5 §1 van het Huisnummeringsreglement grondgebied Stad Gent) aan de stadssecretaris.
§ 2. Het college van burgemeester en schepenen blijft evenwel bevoegd om te beslissen over het bezwaarschrift dat kan worden ingediend door een aanvrager of eigenaar die niet akkoord gaat met de beslissing vermeld in §1 (zoals bepaald in artikel 5 §7 van het Huisnummeringsreglement grondgebied Stad Gent).
§ 3. Bij het uitoefenen van deze bevoegdheid wordt rekening gehouden met de voorwaarden zoals opgenomen in het Huisnummeringsreglement grondgebied Stad Gent.
§ 4. De aan de stadssecretaris gedelegeerde bevoegdheid kan het voorwerp uitmaken van een subdelegatie aan andere door haar te bepalen personeelsleden.
§ 5. De stadssecretaris rapporteert jaarlijks aan het college van burgemeester en schepenen over de uitvoering van deze bevoegdheid.
De subdelegatie werd gegeven bij secretarisbesluit van 8 juni 2017. Daarbij werd de bevoegdheid doorgedelegeerd aan de volgende personeelsleden van de Dienst Burgerzaken:
onder de volgende voorwaarden:
§ 1. Bij het uitvoeren van de bevoegdheid wordt rekening gehouden met de voorwaarden zoals opgenomen in het Huisnummeringsreglement grondgebied Stad Gent.
§ 2. De door deze delegatie bevoegde personen rapporteren zesmaandelijks aan de stadssecretaris over de uitoefening van deze bevoegdheid op basis van het daartoe voorziene sjabloon.
Er werden een aantal wijzigingen in de werkpaketten van de Dienst Burgerzaken doorgevoerd. Naar aanleiding hiervan werd de subdelegatie gewijzigd door de algemeen directeur op 15 februari 2021 en werd gedelegeerd aan de volgende personeelsleden van de Dienst Burgerzaken:
en hun plaatsvervangers.
In de delegatie van college naar de algemeen directeur werd een rapportering over de uitoefening van de gedelegeerde bevoegdheid voorzien.
Gedurende 2023 werden in totaal 467 huisnummers toegekend, gewijzigd of geschrapt op aanvraag of ambtshalve.
Een overzicht is opgenomen in bijlage.
Neemt kennis van het bijgevoegde rapport van de Dienst Burgerzaken over de uitoefening gedurende 2023 van de gedelegeerde beslissingsbevoegdheid inzake het toekennen, wijzigen en schrappen van huisnummers, op aanvraag of ambtshalve.