De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen is het aanbrengen van een verdrijvingsvlak ter hoogte van de noordzijde van het kruispunt met de Mazestraat. Dit nieuwe verdrijvingsvlak waarin een inrit zit ingewerkt wordt geplaatst om de oprijzichten aan de kruispunten te verbeteren en is gebaseerd op het kader van Stad Gent dat geinspireerd is op de richtlijn van AWV. Het kader van Stad Gent vertrekt vanuit het uitgangspunt van de vergevingsgezinde wegen; "wanneer weggebruikers op de voorrangsweg belanden door een inschattingsfout, moet het aanrijdende verkeer tijdig tot stilstand kunnen komen om aan ongeval preventie te doen". Op 12 januari 2024 werd het akkoord verkregen van het Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen District Gent voor deze maatregel.
Bij collegebesluit van 2 maart 2023 zijn verdrijvingsvlakken goedgekeurd aan de volgende kruispunten: Vaartstraat (N), zijstraat Brugsevaart (huisnummer 8-10A) (N en Z), Mazestraat (Z), Paul Van Tieghemlaan (N en Z), Groenestaakstraat (N) en Broekstraat (N). Daarnaast wordt er een verdrijvingsvlak geplaatst aan de inrit van het woonzorgcentrum ter hoogte van huisnummer 4. Deze nieuwe verdrijvingsvlakken worden geplaatst om de oprijzichten aan de kruispunten te verbeteren. Dit is gebaseerd op het kader van Stad Gent dat geïnspireerd is op de richtlijn van AWV. Het kader van Stad Gent vertrekt vanuit het uitgangspunt van de vergevingsgezinde wegen; "wanneer weggebruikers op de voorrangsweg belandt door een inschattingsfout, moet het aanrijdende verkeer tijdig tot stilstand kunnen komen om aan ongeval preventie te doen". Op 7 februari 2023 werd het akkoord verkregen van het Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen District Gent voor deze maatregel.
Bij collegebesluit van 7 oktober 2019 werd het bestaande verdrijvingsvlak verlengd ter hoogte van de Mazestraat en werd er een verdrijvingsvlak ter hoogte van de Broekstraat toegevoegd. Dit in functie van de zichtbaarheid en de verkeersveiligheid.
Bij collegebesluit van 7 maart 2019 werd het parkeerverbod voor lichte vrachtauto's en vrachtauto's ter hoogte van de Mazestraat vervangen door een verdrijvingsvlak en werden de verkeersborden C43 (70 km/u) verwijderd buiten de bebouwde kom.
Bij collegebesluit van 6 september 2018 werd een parkeerverbod voor lichte vrachtauto’s en vrachtauto’s ingevoerd ter hoogte van het kruispunt met de Mazestraat in functie van de zichtbaarheid.
Bij collegebesluit van 28 juni 2018 werd signalisatie voorzien naar aanleiding van het nieuwe fiets- en wandelpad Ter Durmenpark dat aansluit op de Brugsevaart. Hierbij werd voorrangssignalisatie en een verplichte rijrichting (rechtsaf) voorzien ter hoogte van de Brugsevaart.
Bij collegebesluit van 23 juni 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd en er werden geen nieuwe verkeersmaatregelen ingevoerd.
Stelt vast het bijgevoegd aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer en het signalisatieplan betreffende de gewestweg Brugsevaart.