Terug
Gepubliceerd op 23/02/2024

2024_CBS_01750 - OMV_2023168131 K - aanvraag omgevingsvergunning voor het regulariseren van een gevelrenovatie van een handelszaak met woning - zonder openbaar onderzoek - Dendermondsesteenweg, 9000 Gent - Weigering

college van burgemeester en schepenen
do 22/02/2024 - 08:32 College Raadzaal
Datum beslissing: do 22/02/2024 - 11:05
Goedgekeurd

Samenstelling

Wie is verantwoordelijk voor deze materie?

Filip Watteeuw

Aanwezig

Mathias De Clercq, burgemeester-voorzitter; Filip Watteeuw, schepen; Tine Heyse, schepen; Astrid De Bruycker, schepen; Sami Souguir, schepen; Bram Van Braeckevelt, schepen; Isabelle Heyndrickx, schepen; Hafsa El-Bazioui, schepen; Rudy Coddens, schepen; Mieke Hullebroeck, algemeen directeur; Liesbet Vertriest, waarnemend adjunct-algemeendirecteur

Afwezig

Sofie Bracke, schepen; Evita Willaert, schepen

Secretaris

Mieke Hullebroeck, algemeen directeur

Voorzitter

Filip Watteeuw, schepen
2024_CBS_01750 - OMV_2023168131 K - aanvraag omgevingsvergunning voor het regulariseren van een gevelrenovatie van een handelszaak met woning - zonder openbaar onderzoek - Dendermondsesteenweg, 9000 Gent - Weigering 2024_CBS_01750 - OMV_2023168131 K - aanvraag omgevingsvergunning voor het regulariseren van een gevelrenovatie van een handelszaak met woning - zonder openbaar onderzoek - Dendermondsesteenweg, 9000 Gent - Weigering

Motivering

Regelgeving waaruit blijkt dat het orgaan bevoegd is

 

Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 56.
Het Decreet betreffende de omgevingsvergunning van 25 april 2014, artikel 15.

 

Op basis van welke regels (rechtsgronden) wordt deze beslissing genomen?

 

Het Decreet betreffende de omgevingsvergunning van 25 april 2014, artikels 5 en 6.

 

Wat gaat aan deze beslissing vooraf?

 

Het college van burgemeester en schepenen weigert de aanvraag.

 

WAT GAAT AAN DEZE BESLISSING VOORAF?

 

De heer Mustafa Kursun met als contactadres Dendermondsesteenweg 149, 9000 Gent heeft een aanvraag (OMV_2023168131) ingediend bij het college van burgemeester en schepenen op 26 december 2023.

 

De aanvraag omgevingsvergunning met stedenbouwkundige handelingen handelt over:

Onderwerp: het regulariseren van een gevelrenovatie van een handelszaak met woning

• Adres: Dendermondsesteenweg 149 en 149A, 9000 Gent

Kadastrale gegevens: afdeling 4 sectie D nr. 133K

 

Het resultaat van het ontvankelijkheids- en volledigheidsonderzoek werd verzonden op 9 januari 2024.

De aanvraag volgde de vereenvoudigde procedure.

Volgend verslag werd uitgebracht door de gemeentelijk omgevingsambtenaar op 13 februari 2024.

 

OMSCHRIJVING AANVRAAG

1.       BESCHRIJVING VAN DE OMGEVING, DE PLAATS EN HET PROJECT

OMGEVING

De te renoveren woning is gelegen in de Dendermondsesteenweg in Dampoort. De omgeving bestaat voornamelijk uit gesloten residentiële bebouwing met een gelijkvloerse nevenfunctie bestaande uit 2 tot 3 bouwlagen gevat onder een hellend dak. Het pand in kwestie betreft een handelshuis bestaande uit 2,5 bouwlaag gevat onder een hellend dak.

Beschrijving van de aangevraagde stedenbouwkundige handelingen
De aanvraag betreft de regularisatie van werken aan de voorgevel van een handelshuis. Er werden zonder voorgaande vergunning volgende werken uitgevoerd aan de woning:


GEVELISOLATIE/RENOVATIE

De voorgevel werd geïsoleerd (incl. afwerkingslaag) met 6cm isolatie en een beige crepi op de gelijkvloerse gevel en met 12 cm isolatie (incl. afwerkingslaag) en een zwarte crepi  op de bovenliggende verdiepingen, volgens de aangeleverde plannen. De totale uitsprong ten opzichte van de rooilijn bedraagt bijgevolg 6 cm op de gelijkvloerse verdieping en 12 cm op de verdiepingen. Het voetpad is 3m40 breed in de bestaande toestand.

De gevelopeningen in de gelijkvloerse gevel werden ook aangepast. Hierbij werden de opening vergroot naar beneden toe en voorzien van een schrijnwerk in witte PVC.

 

GEVELRECLAME

Er wordt horend bij de gelijkvloerse functie een zaakgebonden gevelreclame aangevraagd. De gevelreclame is voorzien op een vrije hoogte van +4m35 (gemeten t.o.v. het trottoirpeil). De gevelreclame is 2m23 hoog, 4 cm dik en springt maximaal 92 cm uit voorbij de rooilijn. De afstand tot de linker perceelsgrens bedraagt 42 cm, tot de rechter perceelsgrens 4m73. Deze bestaat uit een banner met het opschrift ‘HIMENA BAR’ en wordt extern verlicht door een spot dat bevestigd is op de voorgevel.

 

ZONNELUIFEL

Op de voorgevel wordt een luifel voorzien op een vrije hoogte van +3m83 (gemeten t.o.v. het trottoirpeil). Deze is 4m55 breed, springt in gesloten toestand 26cm uit voorbij de rooilijn en in open toestand ca. 2m62 met een vrije hoogte van +2m65 (gemeten t.o.v. het trottoirpeil).

ROLLUIK
Er werd ter hoogte van de gelijkvloerse gevel een mechanisch inbraakwerend rolluik voorzien. Deze is voorzien op een vrije hoogte van +3m18 (gemeten t.o.v. het trottoirpeil), met een lengte van 4m55, hoogte van ca. 34 cm en springt ca. 29 cm uit voorbij de rooilijn. Dit rolluik sluit de gelijkvloerse gevelopening volledig af als deze in gebruik is.
 

2.       HISTORIEK

Volgende vergunningen, meldingen en/of weigeringen zijn bekend:

Stedenbouwkundige vergunning

- Op 05/04/1963 werd een vergunning afgeleverd voor het verbouwen van een eengezinswoning. (1963 SA 11.211).

- Op 21/05/1964 werd een vergunning afgeleverd voor het verbouwen inkom (inrijpoort). (1964 SA 11.579).

- Op 25/09/1978 werd een vergunning afgeleverd voor zonnezeil. (1978/143 SA).

- Op 12/08/2005 werd een vergunning afgeleverd voor de verbouwing van een horecazaak met bijhorende woongelegenheid (2005/60082).

 

Handhaving

*Er werd op 28/07/’23 het volgende vastgesteld:

-  Intern werd de trapopening tot de bovenverdieping gewijzigd van plaats. (± 2017).

- Er werd een afzonderlijke toegangsdeur voor de bovengelegen woonentiteit

geplaatst. (± 2017 locatie: voorgevel rechts).

- Het uitzicht van de voorgevel werd gewijzigd door het aanbrengen van een

donkere crepi (± 2017).

- Op de voorgevel werd een haakse publiciteitsbanner geplaatst. (naam loungebar + publiciteit ± 2017).

- Op de voorgevel werd een haakse verlichte publiciteitsinrichting geplaatst

(lichtbak+ publiciteit ± 2017).

- Op de voorgevel werd een gevelbreed mechanisch inbraakwerend rolluik

geplaatst (± 2017).

- Op de voorgevel werd een gevelbrede zonneluifel geplaatst (± 2020).

- Ter hoogte van de voorgevel werd een inpandig portaal /terras voorzien door het gevelbreed buitenschrijnwerk 2 m naar achter te verplaatsen. (± september 2022).

 

*Er werd op 10/08/’23 een aanmaning verstuurd voor:

- Het indienen van een regularisatiedossier.

 

BEOORDELING AANVRAAG

3.       EXTERNE ADVIEZEN

Overeenkomstig artikel 35 van het omgevingsvergunningsbesluit zijn er geen externe adviezen vereist.

4.       TOETSING AAN WETTELIJKE EN REGLEMENTAIRE VOORSCHRIFTEN

4.1.   Ruimtelijke uitvoeringsplannen – plannen van aanleg

Het project ligt in woongebied volgens het gewestplan 'Gentse en Kanaalzone' (goedgekeurd op 14 september 1977).
De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven.

Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving.
 

Het project ligt in het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan 'Afbakening grootstedelijk gebied Gent' (definitief vastgesteld door de Vlaamse Regering op 16 december 2005), maar niet in een gebied waarvoor er stedenbouwkundige voorschriften zijn bepaald.


De aanvraag is in overeenstemming met de voorschriften.

4.2.   Vergunde verkavelingen

De aanvraag is niet gelegen in een goedgekeurde, niet vervallen verkaveling.

4.3.   Verordeningen

Algemeen Bouwreglement
De aanvraag werd getoetst aan de bepalingen van het Algemeen Bouwreglement, de stedenbouwkundige verordening van de Stad Gent, goedgekeurd door de deputatie bij besluit van 16 september 2004 en meest recent gewijzigd bij gemeenteraadsbesluit van 24 april 2023, van kracht sinds 23 juni 2023.

Het ontwerp is in overeenstemming met dit algemeen bouwreglement.

 

Gewestelijke verordening hemelwater

De aanvraag werd getoetst aan de gewestelijke hemelwaterverordening 2023. (Besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023)

Zie waterparagraaf.

 

Gewestelijke verordening toegankelijkheid

De aanvraag werd getoetst aan de bepalingen van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juni  2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid.

 

Conform artikel 3 van de toegankelijkheidsverordening moet de toegang van een publiek toegankelijke ruimte kleiner dan 150 m² voldoen aan artikel 10§1, artikel 12 t.e.m. 14, artikel 16, 18, 19, artikel 22 t.e.m. 25 en artikel 33.

 

Dit artikel bepaalt ook dat die verplichting niet geldt bij verbouwingswerken als de normen alleen gehaald kunnen worden doorwerkzaamheden die constructief niet in verhouding staan tot de gevraagde verbouwing.

De aanvraag is niet in overeenstemming met volgende artikels:

Artikel 18; bepaalt hoe niveauverschillen overbrugd moeten worden. Niveauverschillen van meer dan 18 cm moeten overbrugd worden, ofwel met een trap in combinatie met een helling, ofwel met een trap in combinatie met een lift, ofwel met een helling in combinatie met een lift.

 

Toetsing: het niveauverschil ter hoogte van inkom bedraagt 25 cm. Dit niveauverschil wordt niet overbrugd met een helling.

 

Om de aanvraag in overeenstemming te brengen, zijn dus aanpassingen aan de voorgevel vereist (verlagen deurdorpel). Dit wordt thans niet voorzien. Het voorzien van een helling naar de deurdorpel kan evenmin, daar deze helling op openbaar domein (het voetpad) zou moeten geplaatst worden. Gezien de toch wel grondige aanpassingswerken is een aanpassing van de deurdorpel mogelijk om zo in overeenstemming te zijn met deze verordening. Echter wordt dit niet voorzien.

 

Gewestelijke verordening voetgangersverkeer

De aanvraag werd getoetst aan de bepalingen van het besluit van de Vlaamse Regering van 29 april 1997 houdende vaststelling van een algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.

Het ontwerp is in overeenstemming met deze verordening.

4.4.   Uitgeruste weg

Het bouwperceel is gelegen aan een voldoende uitgeruste gemeenteweg

5.       WATERPARAGRAAF

5.1. Ligging project

Het project ligt in een afstroomgebied in beheer van De Vlaamse Waterweg nv - Afd Regio West en in een afstroomgebied in beheer van Stad Gent. Het project ligt niet in de nabije omgeving van de waterloop.

Volgens de kaarten bij het Watertoetsbesluit is het project:

- niet gelegen in een overstromingsgevoelig gebied voor zeeoverstroming.

- niet gelegen in een gebied gevoelig voor overstromingen vanuit een waterloop (fluviaal).

- niet gelegen in een gebied gevoelig voor overstromingen door intense neerslag (pluviaal).

- niet gelegen in een signaalgebied.

Het perceel is momenteel bebouwd.

 

5.2. Verenigbaarheid van het project met het watersysteem

Droogte

Het hemelwater dat neervalt moet op eigen terrein maximaal vastgehouden worden en niet afgevoerd. Om hier concreet uitvoering aan te geven werd het project aan de gewestelijke stedenbouwkundige verordening en het algemeen bouwreglement van de stad Gent inzake hemelwater getoetst.

 

Structuurkwaliteit en ruimte voor waterlopen

Het project heeft hierop geen betekenisvolle impact.

 

Overstromingen

Het projectgebied is volgens de watertoetskaarten niet overstromingsgevoelig. Er wordt geen effect op het overstromingsregime verwacht.

 

Waterkwaliteit

Het project heeft hierop geen betekenisvolle impact.

 

5.3. Conclusie

Er kan besloten worden dat voorliggende aanvraag de watertoets doorstaat.

6.       PROJECT-M.E.R.-SCREENING

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van het besluit van de Vlaamse Regering van 10 december 2004 (MER-besluit) en heeft geen betrekking op een activiteit die voorkomt op de lijst van bijlage III bij dit besluit. De opmaak van een milieueffectrapport of project-m.e.r.-screening is voor voorliggend project dan ook niet vereist.

7.       BEKENDMAKING

De aanvraag volgt de vereenvoudigde procedure en moest dus niet aan een openbaar onderzoek worden onderworpen.

8.       OMGEVINGSTOETS

Beoordeling van de goede ruimtelijke ordening
GEVELISOLATIE/RENOVATIE

Er is in de beschrijvende nota sprake van EPS met zwarte crepi van 6cm, op de snede is dit “6cm beige crepi” op de gelijkvloerse gevel en “12cm zwarte crepi” vanaf de eerste verdieping. Bij nameting blijkt dit op het gelijkvloers 12cm te zijn. Hierbij is er geen onderscheid gemaakt tussen gevelisolatie en gevelafwerking. De aangeleverde plannen bevatten tegenstrijdige en onvoldoende informatie. Verder ontbreekt de snede van de vergunde toestand waardoor het onvoldoende duidelijk welke gevelwerken er worden aangevraagd. Er is bijgevolg geen ten gronde beoordeling mogelijk. Er kan principieel wel akkoord worden gegaan met het vergroten van de gevelopeningen naar onder toe om zo een verhoogd contact met de straat mogelijk te maken.

 

Er wordt echter over de volledige gevelbreedte een trede voorzien, deze springt volgens de snede 20 cm uit tegenover de voorgevel. Op de foto’s is te zien dat in de originele toestand de trede in het gevelvlak zelf zit maar later werd uitgewerkt met plaatmateriaal. Er worden geen trappen toegestaan op het openbaar domein om gebouwen toegankelijk te maken. Dit dient binnen het eigen perceel opgelost te worden. Deze trede komt niet voor vergunning of regularisatie in aanmerking.

 

GEVELRECLAME

Niet constructieve elementen mogen tussen een vrije hoogte van 3 m en 4 m maximaal 60 cm uitsteken voorbij de rooilijn. Op een vrije hoogte hoger dan 4 m is de uitspring afhankelijk van de plaatselijke context en/of de geldende voorschriften. Deze maten zijn telkens inclusief de bevestigingsmethode. De uitsprong moet tot op een hoogte van 4 m eveneens 60 cm verwijderd blijven van de boordsteen van het trottoir. De aanvrager draagt alle gevolgen bij aanrijding en schade, er zullen geen obstakels, palen e.d. in het openbaar domein aangebracht worden om dergelijke voorvallen te voorkomen.

De te regulariseren haakse reclame is volgens de snede aangebracht bovenop de 12 cm crepi en springt bijgevolg 92 cm uit voorbij de rooilijn op een hoogte van 4m33. Ruimtelijk kan er niet akkoord worden gegaan met deze haakse gevelreclame met dergelijke uitsprong voorbij de rooilijn.

Verder wordt de haakse gevelreclame voorzien op de gevel van de eerste verdieping. De gevelreclame van een handel of horecafunctie dient steeds voorzien te worden op de gevel van de verdieping waar deze functie zich bevindt. De gevelreclame dient dus voorzien te worden in de zone onder de ramen van de eerste verdieping en komt in de huidige toestand niet in aanmerking voor vergunning en is dus aan te passen.

 

ZONNELUIFEL

Er wordt op de gevel een zonneluifel voorzien. Bedieningstoestellen mogen een maximale uitsprong voorbij de rooilijn van 20 cm bedragen. Deze werd bovenop de 12 cm crepi voorzien en springt in totaal 26 cm uit voorbij de rooilijn waardoor deze strijdig is en niet voor vergunning in aanmerking komt. Verder mag de uitsprong in open toestand niet meer dan 1m50 bedragen, wat overeenstemt met de diepte van het vergunde terras. Verder dient de zonneluifel tenminste 60 cm van de boordsteen van het trottoir verwijderd blijven.

 

Een aangepast voorstel komt slechts in aanmerking voor regularisatie als aan onderstaande wordt voldaan:

-          Duidelijke plannen van de gevelisolatie met verhouding isolatie/afwerking

-          Beperkte haakse gevelreclame op de gelijkvloerse gevel

-          Verwijderen van de trede op openbaar domein

-          Uitsprong luifel mag maximaal 1m50 bedragen en in gesloten toestand max. 20 cm uitspringen voorbij de rooilijn

 

ROLLUIK
Niet-constructieve elementen mogen op een vrije hoogte tussen 3 m en 4 m maximaal 60 cm uitspringen voorbij de rooilijn. De rolluikbak uit de aanvraag springt 29 cm uit op een hoogte van +3m18 (gemeten t.o.v. het trottoirpeil) hoogte en voldoet hier aan. Het voorzien van een inbraakwerend rolluik voor de gevelopening is principieel aanvaardbaar en heeft geen impact op de directe omgeving.


CONCLUSIE

Ongunstig, de aanvraag is niet in overeenstemming met de wettelijke bepalingen (tegenstrijdige plannen, uitsprong voorbij de rooilijn van de gevelreclame) en niet verenigbaar met de goede plaatselijke aanleg (trede op openbaar domein).

 

Waarom wordt deze beslissing genomen?

 

 

WAAROM WORDT DEZE BESLISSING GENOMEN?

 

Het college van burgemeester en schepenen moet over de ingediende omgevingsvergunningsaanvraag een beslissing nemen.

Het college van burgemeester en schepenen sluit zich aan bij bovenstaand verslag van de gemeentelijk omgevingsambtenaar en neemt het tot haar eigen motivatie.

 

 

Communicatie

 

 

Bekendmaking
De beslissing wordt bekendgemaakt conform Titel 3, Hoofdstuk 9, Afdeling 3 van het Omgevingsvergunningsbesluit.

Beroepsmogelijkheden – uittreksel uit het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

Artikel 52. De Vlaamse Regering is bevoegd in laatste administratieve aanleg voor beroepen tegen uitdrukkelijke of stilzwijgende beslissingen van de deputatie in eerste administratieve aanleg.

De deputatie is voor haar ambtsgebied bevoegd in laatste administratieve aanleg voor beroepen tegen uitdrukkelijke of stilzwijgende beslissingen van het college van burgemeester en schepenen in eerste administratieve aanleg.

Artikel 53. Het beroep kan worden ingesteld door:
1° de vergunningsaanvrager, de vergunninghouder of de exploitant;
2° het betrokken publiek;
3° de leidend ambtenaar van de adviesinstanties of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde als de adviesinstantie tijdig advies heeft verstrekt of als aan hem ten onrechte niet om advies werd verzocht;
4° het college van burgemeester en schepenen als het tijdig advies heeft verstrekt of als het ten onrechte niet om advies werd verzocht;
5° de leidend ambtenaar van het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde;
6° de leidend ambtenaar van het Departement Ruimtelijke Ordening, Woonbeleid en Onroerend Erfgoed of bij zijn afwezigheid zijn gemachtigde.

Artikel 54. Het beroep wordt op straffe van onontvankelijkheid ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat:
1° de dag na de datum van de betekening van de bestreden beslissing voor die personen of instanties aan wie de beslissing betekend wordt;
2° de dag na het verstrijken van de beslissingstermijn als de omgevingsvergunning in eerste administratieve aanleg stilzwijgend geweigerd wordt;
3° de dag na de eerste dag van de aanplakking van de bestreden beslissing in de overige gevallen.

Artikel 55. Het beroep schorst de uitvoering van de bestreden beslissing tot de dag na de datum van de betekening van de beslissing in laatste administratieve aanleg.

In afwijking van het eerste lid werkt het beroep niet schorsend ten aanzien van:
1° de vergunning voor de verdere exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit waarvoor ten minste twaalf maanden voor de einddatum van de omgevingsvergunning een vergunningsaanvraag is ingediend;
2° de vergunning voor de exploitatie na een proefperiode als vermeld in artikel 69;
3° de vergunning voor de exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit die vergunningsplichtig is geworden door aanvulling of wijziging van de indelingslijst.

Artikel 56. Het beroep wordt op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending ingesteld bij de bevoegde overheid, vermeld in artikel 52.

Degene die het beroep instelt, bezorgt op straffe van onontvankelijkheid gelijktijdig en per beveiligde zending een afschrift van het beroepschrift aan:
1° de vergunningsaanvrager behalve als hij zelf het beroep instelt;
2° de deputatie als die in eerste administratieve aanleg de beslissing heeft genomen;
3° het college van burgemeester en schepenen behalve als het zelf het beroep instelt.

De Vlaamse Regering bepaalt de bewijsstukken die bij het beroep moeten worden gevoegd opdat het op ontvankelijke wijze wordt ingesteld.

Artikel 57. De bevoegde overheid, vermeld in artikel 52, of de door haar gemachtigde ambtenaar onderzoekt het beroep op zijn ontvankelijkheid en volledigheid.

Als niet alle stukken als vermeld in artikel 56, derde lid, bij het beroep zijn gevoegd, kan de bevoegde overheid of de door haar gemachtigde ambtenaar de beroepsindiener per beveiligde zending vragen om binnen een termijn van veertien dagen die ingaat de dag na de verzending van het vervolledigingsverzoek, de ontbrekende gegevens of documenten aan het beroep toe te voegen.

Als de beroepsindiener nalaat de ontbrekende gegevens of documenten binnen de termijn, vermeld in het tweede lid, aan het beroep toe te voegen, wordt het beroep als onvolledig beschouwd.

Beroepsmogelijkheden – regeling van het besluit van de Vlaamse Regering decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

Het beroepschrift bevat op straffe van onontvankelijkheid:
1° de naam, de hoedanigheid en het adres van de beroepsindiener;
2° de identificatie van de bestreden beslissing en van het onroerend goed, de inrichting of exploitatie die het voorwerp uitmaakt van die beslissing;
3° als het beroep wordt ingesteld door een lid van het betrokken publiek:
een omschrijving van de gevolgen die hij ingevolge de bestreden beslissing ondervindt of waarschijnlijk ondervindt;
b) het belang dat hij heeft bij de besluitvorming over de afgifte of bijstelling van een omgevingsvergunning of van vergunningsvoorwaarden;
4° de redenen waarom het beroep wordt ingesteld.

Het beroepsdossier bevat de volgende bewijsstukken:
1° in voorkomend geval, een bewijs van betaling van de dossiertaks;
2° de overtuigingsstukken die de beroepsindiener nodig acht;
3° in voorkomend geval, een inventaris van de overtuigingsstukken, vermeld in punt 2°.

Als de bewijsstukken, vermeld in het tweede lid, ontbreken, kan hieraan verholpen worden overeenkomstig artikel 57, tweede lid, van het decreet van 25 april 2014.

Het beroepsdossier wordt ingediend met een analoge of een digitale zending.

Het bevoegde bestuur kan bij de beroepsindiener, de vergunningsaanvrager of de overheid die in eerste administratieve aanleg bevoegd is, alle beschikbare informatie en documenten opvragen die nuttig zijn voor het dossier.

De beroepsindiener geeft, op straffe van verval, uitdrukkelijk in zijn beroepschrift aan of hij gehoord wil worden.

Als de vergunningsaanvrager gehoord wil worden, brengt hij het bevoegde bestuur daarvan uitdrukkelijk op de hoogte met een beveiligde zending uiterlijk vijftien dagen nadat hij een afschrift van het beroepschrift als vermeld in artikel 56 van het decreet van 25 april 2014, heeft ontvangen, op voorwaarde dat hij niet de beroepsindiener is.

Mededeling
Deze gegevens kunnen worden opgeslagen in een of meer bestanden. Die bestanden kunnen zich bevinden bij de gemeente, waar u de aanvraag hebt ingediend, bij de provincie, en ook bij de Vlaamse administratie, bevoegd voor de omgevingsvergunning. Ze worden gebruikt voor de behandeling van uw dossier. Ze kunnen ook gebruikt worden voor het opmaken van statistieken en voor wetenschappelijke doeleinden. U hebt het recht om uw gegevens in deze bestanden in te kijken en zo nodig de verbetering ervan aan te vragen.

 

 

 

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen weigert de omgevingsvergunning voor het regulariseren van een gevelrenovatie van een handelszaak met woning aan de heer Mustafa Kursun gelegen te Dendermondsesteenweg 149 en 149A, 9000 Gent.