Bij dit collegebesluit wordt in het kader van de heraanleg 'Kloosterstraat' de nieuwe toestand van de resterende Kloosterstraat in het kader van de heraanleg 'Kloosterstraat' geregulariseerd. Als nieuwe maatregel wordt het tonnageverbod weggehaald ter hoogte van het verwijderde deel van de Kloosterstraat richting het kruispunt met de Baarledorpstraat, gezien deze locatie na heraanleg geen logische start meer is voor dit toegangsverbod. De tonnageverboden uit de omgeving dekken het gebied nog voldoende.
Bij collegebesluit van 16 februari 2023 werden 2 voorbehouden parkeerplaatsen ingericht voor elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummer 6A tot en met huisnummer 6B gezien hier een publieke laadpaal vergund werd en geplaatst is in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen.
Bij collegebesluit van 31 maart 2022 werd een volle lijn aangebracht om de rijstroken in de bocht ter hoogte van nummer 25 te scheiden. Om dit voldoende effect mee te geven werd dit in ribbelmarkering aangebracht. De maatregel wil tegemoetkomen aan een vraag ten bate van de fietsveiligheid op dit punt dat door een bewonersgroep werd opgenomen in het 50-puntenplan voor Drongen. Bij collegebesluit van 4 oktober 2018 werd het inrichten van fietspaden in het deel tussen de rotonde en Industriepark-Drongen goedgekeurd, evenals het voorzien van fietssuggestiestroken in het deel tussen Industriepark-Drongen en huisnummer 25.
Bij collegebesluit van 4 oktober 2018 werd het inrichten van fietspaden in het deel tussen de rotonde en Industriepark-Drongen goedgekeurd, evenals het voorzien van fietssuggestiestroken in het deel tussen Industriepark-Drongen en huisnummer 25.
Bij collegebesluit van 19 februari 2018 werd het tonnageverbod in de Kloosterstraat uniform gemaakt en werd het opstelvak voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en het toeleidend fietspad verwijderd, aangezien de straat te smal is en wachtende voertuigen zicht op het fietspad dienden op te stellen. De fietssuggestiestroken blijven wél doorlopen.
Bij collegebesluit van 17 augustus 2017 werd de bestaande toestand geregulariseerd en het reglement werd opgesteld naar aanleiding van de heraanleg van Baarleveer en een gedeelte van de Kloosterstraat. Verder werd ook het snelheidsregime geüniformeerd en verduidelijkt.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Kloosterstraat, goedgekeurd in zitting van 16 februari 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.