Dit besluit heeft betrekking op het aanvullend reglement voorgelegd op zitting van 19 oktober 2023. Toen werd door een vergetelheid het tweede artikel waarmee het aanvullend reglement en signalisatieplan werden vastgesteld, niet in het collegebesluit opgenomen. Met dit besluit wordt het betreffende artikel toegevoegd.
Bij collegebesluit van 19 oktober 2023 werd volgende maatregel getroffen: het wijzigen van de onderborden bij het toegangsverbod C3 van M2 naar M11. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt eenrichtingsverkeer door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen klasse A en B verlenen we geen uitzondering, omdat het mobiliteitsbeleid van Gent vooral actieve vervoerswijzen stimuleert. Bovendien vormen bromfietsen door hun combinatie van een hogere snelheid met een hogere masse een potentieel gevaar voor andere weggebruikers en hebben ze een grotere impact bij een ongeval. Tevens wordt de voorrangsregeling gesignaleerd. Voorrang van rechts wordt hier niet gelezen, aangezien het gaat over een doorsteek van fietsers die uitkomt op een weg voor gemengd verkeer. De voorrang wordt aangeduid met een B1 klein formaat voor de fietsers en een B15 voor het autoverkeer.
Bij collegebesluit van 17 maart 2022 werden volgende maatregelen getroffen: het aanpassen van het tijdsvenster bij het parkeerverbod op de parking aan de zijde van de straat. Het tijdsvenster wordt aangepast van 'op zaterdag van 7u tot 13u' naar 'op zaterdag van 7u tot 13u en op zondag van 6u tot 14u'. Dit op vraag van Dienst Feesten en Ambulante Handel en dit wegens een abonnement voor ambulante handel.
Bij collegebesluit van 23 december 2021 werd een parkeerverbod voorzien door middel van verkeersborden E1 met tijdsvenster. Het parkeerverbod geldt op zaterdag van 7u tot 13u en wordt ingevoerd op vraag van Dienst Feesten en Ambulante Handel. Dit omdat er wekelijks een nieuwe boerenmarkt doorgaat op Mariakerkeplein, en dit van 8u tot 13u.
Bij collegebesluit van 4 november 2021 werd een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische voertuigen en een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht tegenover het huisnummer 5 gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Door het inrichten van een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens, zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De voorbehouden autodeelplaats zal gebruikt worden door elektrische deelwagens van een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 9 april 2018 werd een onderbord voorzien waardoor fietsers de doorsteek van de parking ter hoogte van huisnummer 4 naar het kruispunt met de Elfnovemberstraat mogen gebruiken.
Bij collegebesluit van 26 mei 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd en er werden geen nieuwe verkeersmaatregelen ingevoerd.