Daarnaast worden de routes eveneens gescreend op toegankelijkheid voor de speedpedelecs. De onderborden bij beperkt eenrichtingsverkeer worden hierbij aangepast voor fietsers & speedpedelecs. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt eenrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen worden niet gelijk gesteld omdat zij door de combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa dan fietsen een potentieel gevaar vormen voor fietsers en een grotere impact hebben bij een ongeval met fietsers. Overbodige signalisatie wordt weggenomen. Hierbij werd het rechtsaf-verbod met uitzondering voor fietsers opgeheven ter hoogte van kruispunt met Achilles Musschestraat.
Op 24 oktober 2023 werd het akkoord verkregen van het Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen en District Gent voor deze verkeersmaatregel.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gewestweg Krijgslaan, goedgekeurd in zitting van 18 januari 2024, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.