Terug
Gepubliceerd op 07/06/2024

2024_CBS_05739 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van fietsen en toebehoren - SLS/2023/035 - ID5458 - Bestek - Vaststelling

college van burgemeester en schepenen
do 06/06/2024 - 08:32 College Raadzaal
Datum beslissing: do 06/06/2024 - 08:42
Goedgekeurd

Samenstelling

Wie is verantwoordelijk voor deze materie?

Hafsa El-Bazioui

Aanwezig

Mathias De Clercq, burgemeester-voorzitter; Filip Watteeuw, schepen; Sofie Bracke, schepen; Tine Heyse, schepen; Astrid De Bruycker, schepen; Sami Souguir, schepen; Bram Van Braeckevelt, schepen; Isabelle Heyndrickx, schepen; Hafsa El-Bazioui, schepen; Rudy Coddens, schepen; Mieke Hullebroeck, algemeen directeur; Liesbet Vertriest, waarnemend adjunct-algemeendirecteur

Verontschuldigd

Evita Willaert, schepen

Secretaris

Mieke Hullebroeck, algemeen directeur

Voorzitter

Sofie Bracke, schepen
2024_CBS_05739 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van fietsen en toebehoren - SLS/2023/035 - ID5458 - Bestek - Vaststelling 2024_CBS_05739 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van fietsen en toebehoren - SLS/2023/035 - ID5458 - Bestek - Vaststelling

Motivering

Regelgeving waaruit blijkt dat het orgaan bevoegd is

  • Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 41, 10°.

Op basis van welke regels (rechtsgronden) wordt deze beslissing genomen?

  • De Wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016.

Wat gaat aan deze beslissing vooraf?

De huidige raamovereenkomst voor het leveren van fietsen eind oktober 2024 af. Om de continuïteit van bestellen te waarborgen zal er een nieuwe raamovereenkomst worden opgesteld. In eerste instantie zullen er op deze raamovereenkomst voor percelen 1 en 2 gedurende de eerste jaren weinig of geen aankopen gedaan worden gezien de terugname van de pendelfietsen. Voor percelen 3, 4, 5 en 6 dient er wel een continuïteit van bestellen voorzien te worden. 

Deze raamovereenkomst zal bestaan uit 6 percelen: 

Perceel 1 'klassieke fietsen'
Perceel 2 'elektrische fietsen'
Perceel 3 'schoolfietsen'
Perceel 4 'Buitenmaatfietsen'
Perceel 5 'fietsonderdelen voor bestaande vloot fietsen'
Perceel 6 'fietsonderdelen voor bestaande vloot buitenmaatfietsen'

Waarom wordt deze beslissing genomen?

Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereeenkomst voor het leveren van fietsen en toebehoren  - SLS/2023/035 - ID5458, opgemaakt.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: opdracht tegen prijslijst
Uitvoeringstermijn: 6 jaar
Gunningscriteria (voor perceel 1, 2 en 3):
Prijs (50 punten)
Kwaliteit (45 punten)
Waarborgtermijn (5 punten)

Gunningscriteria (voor perceel 4):
Prijs (35 punten)
Productaanbod (60 punten)
Waarborgtermijn (5 punten)

Gunningscriteria (voor perceel 5 en 6):
Prijs (70 punten)
Productaanbod (20 punten)
Bestelsysteem (10 punten)

Om voldoende marge te hebben om de fietsen te testen, wordt voorgesteld om de procedure van bekendmaking reeds op te starten onmiddellijk na goedkeuring van het dossier door het college met opening offertes evenwel na de datum van vaststelling van het bestek door de gemeenteraad.


Overzicht van de uitgaven

De bedragen in deze tabel zijn incl. btw

Dienst* Stad Gent  
Budgetplaats 351270000 
Categorie*
2024 123.350
2025 323.350
2026 900.000
2027 900.000
2028900.000
2029 900.000
2030900.000
Totaal 4.946.700


Indien een raamovereenkomst (opgesplitst per perceel indien meerdere percelen):

  • De geraamde waarde van deze raamovereenkomst bedraagt euro incl. btw:
  • Perceel 1: 216.000 euro incl. btw
    Perceel 2: 3.197.500 euro incl. btw
    Perceel 3: 263.200 euro incl. btw
    Perceel 4: 910.000 euro incl. btw
    Perceel 5: 180.000 euro incl. btw
    Perceel 6: 180.200 euro incl. btw

  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst bedraagt € 7.420.050 euro incl. btw
  • Perceel 1: 324.000 euro incl. btw
    Perceel 2: 4.796.250 euro incl. btw
    Perceel 3: 394.800 euro incl. btw

    Perceel 4: 1.365.000 euro incl. btw
    Perceel 5: 270.000 euro incl. btw
    Perceel 6: 270.000 euro incl. btw

Voorgestelde uitgaven

€ 4.946.700,00

Verwachte ontvangsten

€ 0,00

Activiteit

AC34946 Professionaliseren van de aankooporganisatie

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen legt het volgende voor aan de gemeenteraad:

Artikel 1

Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereeenkomst voor het leveren van fietsen en toebehoren - SLS/2023/035 - ID5458.

Procedure: openbare procedure.

Wijze van prijsbepaling: opdracht tegen prijslijst .

Uitvoeringstermijn of leveringstermijn: 6 jaar.

Gunningscriteria (voor perceel 1, 2 en 3):
Prijs (50 punten)
Kwaliteit (45 punten)
Waarborg (5 punten)

Gunningscriteria (voor perceel 4):
Prijs (35 punten)
Productaanbod (60 punten)
Waarborg (5 punten)

Gunningscriteria (voor perceel 5 en 6):
Prijs (70 punten)
Productaanbod (20 punten)
Bestelsysteem (10 punten)

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 2

Toestemming te geven de procedure van bekendmaking reeds op te starten onmiddellijk na goedkeuring van het dossier door het college met opening offertes evenwel na de datum van de gemeenteraad.


Bijlagen

  • Bijlage B_Inventaris
  • bijlage C technische fiche
  • Bijlage_D_Fietsonderdelen perceel 1
  • Bijlage_E_Fietsonderdelen perceel 2
  • Bijlage_F_Fietsonderdelen perceel 3
  • Bijlage_G_cataloog perceel 4
  • Bijlage H Formulier aanvraag beoordelingskorf perceel 4
  • Bijlage I Formulier aanvraag beoordelingskorf perceel 5
  • Bijlage J Formulier aanvraag beoordelingskorf perceel 6
  • Bestek