Bij collegebesluit van 13 april 2023 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ter hoogte van huisnummers 146-156B ingericht in het kader van het inrichten van 500 bijkomende autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 14 oktober 2021 werd de voorbehouden parkeerplaats voor elektrische voertuigen er hoogte van het kruispunt met de Voskenslaan naar een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen gewijzigd. Door het inrichten van een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens, zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De voorbehouden autodeelplaats zal gebruikt worden door elektrische deelwagens van een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 18 maart 2021 werd een Rechtsaf door Rood ingevoerd voor fietsers ter hoogte van het kruispunt met de Kortrijksesteenweg , na overleg en akkoord met Agentschap Wegen en Verkeer. Dit op basis van de beslissing in 2020 van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, mevrouw Lydia Peeters, om rechtsaf/rechtdoor door rood te regelen door middel van verkeersborden B22/B23 en niet door middel van verkeerslichten.
Bij collegebesluit van 17 december 2020 werd als nieuwe maatregel getroffen, is de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen ter hoogte van het kruispunt met de Voskenslaan aan de kant van de onpare huisnummers gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Bij collegebesluit van 11 mei 2017 werden volgende maatregelen getroffen: het verwijderen van verdrijvingsvlakken op 3 locaties, omdat deze vervangen zijn door voetpaduitstulpingen, het aanduiden van het plaatselijk karakter van de straat om doorgaand verkeer te weren, het extra aanduiden van de verplichte richting (linksaf) voor gemotoriseerd verkeer ter hoogte van de Leeuwerikstraat, het voorzien van 1 parkeerhaak ter hoogte van huisnummer 81 om de toegang tot de inrij van de eigendom te vrijwaren en het voorzien van 2 parkeerhaken ter hoogte van huisnummer 27 om de toegang tot de inrij van de eigendom te vrijwaren.
Bij collegebesluit van 6 oktober 2016 werden volgende maatregelen uitgevoerd: het verwijderen van het parkeerverbod in het gedeelte tussen de Leeuwerikstraat en Flamingostraat aan de zijde van de pare huisnummers, het verplaatsen van de oversteekplaats voor voetgangers thv huisnummer 185 (na overleg met de school) en het invoeren van parkeerhaken ter vrijwaring van de inrit van de achterliggende garages tegenover de school.
Bij collegebesluit van 4 mei 2016 werd het kruispunt met Zieklien aangepast ten voordele van de fietser door middel van een wegversmalling en verdrijvingsvlakken.
Bij collegebesluit van 21 maart 2016 werden een aantal maatregelen doorgevoerd die kaderen binnen een geheel circulatieconcept van de zuidelijke stationsomgeving om het sluipverkeer te minimaliseren, waarbij het eenrichtingsverkeer in het deel tussen Zieklien en Leeuwerikstraat wordt omgedraaid en er een verdrijvingsvlak met paaltjes werd voorzien tussen huisnummers 189 en 171.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Maaltebruggestraat, goedgekeurd in zitting van 13 april 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.