Opgeheven door het college van burgemeester en schepenen op 27 februari 2025 (2025_CBS_01971)
Bij collegebesluit van 16 maart 2023 werden diverse verkeersmaatregelen geregulariseerd zoals de parkeerhaken overeenkomstig de situatie op het terrein. De artikels betreffende het verkeersplateau en de drempel werden verwijderd uit het aanvullend reglement omdat dit niet langer AR-plichtig is.
Bij collegebesluit van 24 maart 2022 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummer 151-165A in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 17 juni 2021 werd beslist tot het voorzien van een veiligere voetgangers- en fietsersoversteek ter hoogte van de Sint-Denijslaan, het beter aanduiden van het gedeelte voor voetgangers en fietsers op de openbare weg, het aanduiden van de voorrangsregeling ter hoogte van Overwale alsook de uitzondering op het gebod om rechtdoor te rijden ter hoogte van huisnummer 38 uitbreiden naar bromfietsers klasse A en P. Speedpedelecs en bromfietsen klasse A worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen. Bromfietsen klasse B worden niet gelijk gesteld omdat zij door de combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa dan fietsen een potentieel gevaar vormen voor fietsers en een grotere impact hebben bij een ongeval met fietsers.
Bij collegebesluit van 3 december 2020 werd de parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 165 wegens verhuis van de houder van de parkeerkaart voor personen met een handicap verwijderd.
Bij collegebesluit van 17 september 2020 werd het parkeerverbod voor de kiss-and ride tussen huisnummers 29-33 en 17-23 opgeheven aangezien er op het Koningin Mathildeplein een park-and-ride wordt ingericht. Ten opzichte van de vorige beslissing werd er geen dambordmarkering meer opgenomen op de bus- en trambaan en ook geen fietsoversteek omdat na overleg tussen de verschillende partners in de stationsomgeving is gebleken dat deze nog verder geoptimaliseerd moet worden.
Bij collegebesluit van 3 september 2020 werd er een oversteekplaats voor voetgangers en fietsers ter hoogte van de centrale toegang van en naar de nog verder te ontwikkelen site van de Hogeschool Gent in de Voskenslaan ingesteld. Deze nieuwe oversteek verhoogt de verkeersveiligheid en zorgt voor een vlottere verbinding richting onder andere het station Gent-Sint-Pieters.
Bij collegebesluit van 23 april 2020 werden diverse verkeersmaatregelen genomen in functie van de aanleg van een park-and-ride ten noordoosten van Voskenslaan nr. 17-23. Tevens werden diverse verkeersmaatregelen geregulariseerd.
Bij collegebesluit van 22 maart 2018 werd er een parkeerplaats voorbehouden voor fietsers. Dit omdat extra fietsparking daar nodig is en tevens om de uitrit van het grootwarenhuis Delhaize veiliger te maken.
Bij collegebesluit van 21 maart 2016 werden maatregelen getroffen die kaderen binnen een geheel circulatieconcept van de zuidelijke stationsomgeving om het sluipverkeer te minimaliseren, waarbij er ter hoogte van het kruispunt met de Reigerstraat en de Tuinwijklaan een gebodsbord om rechtdoor te rijden werd geplaatst zodoende dat de afslagbeweging onmogelijk is.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Voskenslaan, goedgekeurd in zitting van 16 maart 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.