De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen, is de inrichting van een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ter hoogte van huisnummer 43A in het kader van het inrichten van 500 bijkomende autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 25 augustus 2022 werden 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen ingericht ter hoogte van de overzijde van huisnummers 6 en 8 gezien hier een publieke laadpaal vergund werd en geplaatst zal worden in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen
Bij collegebesluit van 20 februari 2020 werd een voorrangssignalisatie voorzien op het einde van het fietspad ter hoogte van huisnummer 4.
Bij collegebesluit van 24 januari 2019 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werd één nieuwe verkeersmaatregel ingevoerd. Als nieuwe maatregel verschuift het zebrapad aan huisnummer 1 dichter naar het dichtstbijzijnde kruispunt, zodat het zebrapad minder hinderlijk ligt in functie van de bushalte.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Staakskenstraat, goedgekeurd in zitting van 25 augustus 2022, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.