De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen is de inrichting van een parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 28 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 23 november 2023 werden volgende parkeermatregelen getroffen: een verdrijvingsvlak ter hoogte van het kruispunt met het Weerstandsplein. Ten tweede wordt het parkeerverbod, aangeduid met de verkeersborden E1, dat opgesteld staat vanaf het Weersstandsplein tot en met huisnummer 27, verplaatst naar de overzijde van de weg. Ten derde wordt de parkeerplaats voor personen met een handicap, ter hoogte van huisnummer 8, verplaatst naar de overzijde van de weg aan huisnummer 1. Ten vierde wordt de parkeerhaak ter hoogte van huisnummer 27 verwijderd. In de Malemstraat, het Weerstandsplein, de Zesseptemberlaan en de Houtemlaan worden namelijk enkele strategische snelheidsremmers ingericht en dit enerzijds om snel verkeer af te remmen en anderzijds om de oversteekplaatsen naar het pleintje duidelijk te laten oplichten in het straatbeeld. Om binnenrijdend verkeer minder vlot te laten inrijden vanuit de Drongensesteenweg wordt een deel parkeren toegelaten en wordt een rijbaanversmalling met een rijbaankussen ingericht in het verlengde hiervan. Op die manier wordt een duidelijke poort gecreëerd naar de achterliggende wijk. Ter hoogte van de splitsing aan het Weerstandsplein wordt met markering en paaltjes de overbreedte drastisch ingeperkt. Ten slotte worden via het slim wisselen van parkeerkant aan beide zijden van het plein asverschuivingen ingericht waardoor het rechte tracé en bijhorend wegbeeld op diverse plaatsen wordt onderbroken. De asverschuivingen worden voorzien van vaste verticale objecten (paaltjes) zodat deze inrichtingen een permanent karakter behouden. Ten vijfde het wijzigen van de onderborden bij het eenrichtingsverkeer C1 en F19 van M3/M5 naar respectievelijk M11/M17. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt éénrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen klasse A en B verlenen we geen uitzondering, omdat het mobiliteitsbeleid van Gent vooral actieve vervoerswijzen stimuleert. Bovendien vormen bromfietsen klasse B door hun combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa een potentieel gevaar voor andere weggebruikers en hebben ze een grotere impact bij een ongeval. Ten zesde wordt het onderbord M11 toegevoegd bij het verkeersbord D1 ter hoogte van huisnummer 37.
Bij collegebesluit van 25 augustus 2022 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht ter hoogte van huisnummer 8 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 29 oktober 2020 werd beslist tot de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen aan de overzijde van huisnummer 40 gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Bij collegebesluit van 18 oktober 2018 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werden geen nieuwe verkeersmaatregelen ingevoerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Zesseptemberlaan, goedgekeurd in zitting van 23 november 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.