De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen is noodzakelijk om potentiele gevaren te proberen uit te sluiten. Er zijn veel chauffeurs die komende van de Tweebruggenstraat rechts de Visserij indraaien aangezien zij het C1 bord niet zien staan. Daarom is een D1, verplicht rechtdoor verkeer komende van de Tweebruggenstraat voorzien om vlot verloop van het verkeer te verzekeren door op voorhand te laten weten dat zij niet links of rechts kunnen indraaien maar enkel rechtdoor kunnen rijden.
Bij collegebesluit van 1 juni 2023 werd de bestaande plaats van een voorrangsbord aangepast. Dit bord staat nu op de correcte locatie en worden geen nieuwe verkeersmaatregelen ingevoerd. Ook wordt het artikel betreffende het verkeersplateau verwijderd uit het reglement, omdat dit niet langer AR-plichtig is.
Bij collegebesluit van 8 november 2022 werd een extra voetgangersoversteekplaats aangebracht ter hoogte van het kruispunt met de Lange Violettestraat.
Anderzijds wordt het artikel geschrapt uit dit reglement met betrekking tot de signalisatie in fietsstraten (verkeersborden F111 en F113). In het Verkeersreglement zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot de signalisatie in fietsstraten en dit vanaf 1 augustus 2021. Zo verdwijnt o.a. het verkeersbord F113 uit het Verkeersreglement en zou de fietsstraat op de Tweebruggenstraat met zonale borden moeten worden gesignaleerd. Er werd geen overgangsperiode voorzien voor de steden en gemeenten om deze aanpassing door te voeren, daarom kunnen de bestaande verkeersborden met betrekking tot de fietsstraat niet meteen verwijderd en aangepast worden. Om een aanpassing te kunnen doen aan het bestaande aanvullend reglement van de Tweebruggenstraat is het noodzakelijk om dit artikel te verwijderen. De fietsstraat zal worden opgenomen in een zonaal reglement.
Bij collegebesluit van 19 december 2019 werden de verkeersborden C3 aangepast om de voertuigen van de gemeentelijke afvalophaling toe te laten de Tweebruggenstraat volledig door te rijden voor afvalophaling vanaf het kruispunt met de Lange Violettestraat richting de Kasteellaan. Daarnaast werden alle onderborden M2 in de hele Tweebruggenstraat vervangen door M12 en werd het bord F45b 'doodlopende weg' ter hoogte van het kruispunt met de Lange Violettestraat verwijderd aangezien dit niet meer van toepassing is.
Bij collegebesluit van 31 mei 2018 werd de fietsoversteek ter hoogte van de Jongenstragel verlengd naar de Achtervisserij zodat deze beter aansluit bij de natuurlijke loop van de fietsstroom in de richting van de fietsstraat. Aanvullend werden ook extra markeringen voorzien die de leesbaarheid van de fietsinfrastructuur dienen te verbeteren.
Bij besluit van 2 februari 2017 werd in kader van het Circulatieplan Binnenstad Gent, goedgekeurd door de gemeenteraad op 24 oktober 2016, op de Tweebruggenstraat, gedeelte begrepen tussen de Nieuwebosstraat en de Visserij, eenrichtingsverkeer ingevoerd behalve voor fietsers, bussen taxi's en prioritaire voertuigen. Bussen die stadinwaarts rijden krijgen een vrije bedding.
Bij collegebesluit van 15 september 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Tweebruggenstraat, goedgekeurd in zitting van 1 juni 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.