De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen, is het aanpassen van de locatie van de intussen uitgevoerde opstelling bij de ingerichte parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van de huisnummers 2A en 161 (Langestraat). Dienst Wegen plaatste deze opstelling wegens betere zichtbaarheid achter de boom dichtbij de rijbaan. Hierdoor werd de afstand op het onderbord Xc gewijzigd van 12,5 m naar 15 m wat bij deze ook in het aanvullend reglement wordt aangepast.
Bij collegebesluit van 7 december 2023 is de inrichting van 4 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummer 85, 2A en 161 (Langestraat) gezien hier 2 publieke laadpalen vergund en geplaatst werden in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Bij collegebesluit van 25 mei 2023 wordt in kader van de heraanleg van de Hundelgemsesteenweg en de Jozef Vervaenestraat nog een aantal verkeersmaatregelen aangepast naar de nieuwe verkeerssituatie in de Moriaanstraat, o.a. het wijzigen van de onderborden bij het eenrichtingsverkeer C1 en F19 van (M2/M4/M12 of M3/M5) naar respectievelijk M11/M17. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt éénrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen klasse A en B verlenen we geen uitzondering, omdat het mobiliteitsbeleid van Gent vooral actieve vervoerswijzen stimuleert. Bovendien vormen bromfietsen klasse B door hun combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa een potentieel gevaar voor andere weggebruikers en hebben ze een grotere impact bij een ongeval. Ook wordt het artikel betreffende het verkeersplateau verwijderd uit het reglement, omdat dit niet langer AR-plichtig is.
Bij collegebesluit van 24 september 2020 werd de inrichting van twee voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen ter hoogte van huisnummers 117, 119 en 121 ingevoerd in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan 2020, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 april 2016. Deze voorbehouden parkeerplaatsen zullen gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 21 juni 2018 werd een anti-parkeermaatregel ingevoerd ter hoogte van huisnummer 81, dit om de toegang tot de achterliggende garage te verzekeren. Verder werd de signalisatie geplaatst voor de binnentuin die door de VMSW aan de stad Gent werd overgedragen.
Bij collegebesluit van 8 februari 2018 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht ter hoogte van huisnummer 60. Dit vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 26 oktober 2017 werd dit reglement opgesteld naar aanleiding van de heraanleg van de Moriaanstraat, ter hoogte van het kruispunt met de Frans De Coninckstraat en werd de bestaande toestand geregulariseerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Moriaanstraat, goedgekeurd in zitting van 7 december 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.