Bij dit collegebesluit worden in kader van de toplaagvernieuwing van de Brabantdam volgende nieuwe maatregelen getroffen: ten eerste het wijzigen van de onderborden bij het eenrichtingsverkeer C1 en F19 van M2/M4 naar respectievelijk M11/M17 in het deel tussen de Brabantdam en de Keizer Karelstraat. Speedpedelecs worden zoveel mogelijk gelijk gesteld met fietsen in straten met beperkt eenrichtingsverkeer, door het gebruik van de onderborden M11 en M17, waardoor zij ook in beide richtingen mogen rijden. Bromfietsen klasse A en B verlenen we geen uitzondering, omdat het mobiliteitsbeleid van Gent vooral actieve vervoerswijzen stimuleert. Bovendien vormen bromfietsen klasse B door hun combinatie van een hogere snelheid met een hogere massa een potentieel gevaar voor andere weggebruikers en hebben ze een grotere impact bij een ongeval. Ten tweede wordt het onderbord M2 aangepast naar een onderbord M11 bij het verkeersbord C31 dat opgesteld staat ter hoogte van het kruispunt met de Brabantdam, aangezien de onderborden bij het eenrichtingsverkeer in de Brabantdam ook in die zin gewijzigd worden. Ten derde de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummers 141-143 van de Brabantdam gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Ten vierde wordt de parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummers 141-143 van de Brabantdam verlengd van 5 meter naar 6 meter. Tenslotte wordt het verdrijvingsvlak ter hoogte van het kruispunt met de Brabantdam vervangen door een denkbeeldige rand van de rijbaan.
Bij collegebesluit van 26 november 2020 werd een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummer 12 in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan 2020, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 april 2016. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie. Door het invoeren van een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen verdwijnt er een voorbehouden parkeerplaats voor bewoners. Voorbij de voorbehouden parkeerplaats voor autodelen is nog 1 voorbehouden bewonersplaats waartoe de signalisatie E9a + onderbord 'bewoners' + onderbord '6 meter' wordt voorzien.
Bij collegebesluit van 15 september 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werden geen nieuwe verkeersmaatregelen ingevoerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Sint-Kristoffelstraat, goedgekeurd in zitting van 26 november 2020, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.