Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 77, lid 1.
Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 2.
Tijdens elke OCMW-dienstverlening aan cliënten van OCMW Gent, worden gegevens van elke cliënt veilig bewaard in een digitaal dossier binnen de toepassing New Horizon van CEVI. Deze softwarebundel maakt het mogelijk dat een cliënt vlot opgevolgd en doorverwezen kan worden. Het gebruik van deze softwarebundel zorgt tevens voor administratieve vereenvoudiging binnen de OCMW-diensten.
Vanaf dit jaar wordt New Horizon stapsgewijs vervangen door diens opvolger New Social. New Social kwam reeds tot stand mede door de reeds bestaande nauwe samenwerkingsovereenkomst, waarvan deze een hernieuwing is. New Social zal minimaal dezelfde functionaliteit voorzien als New Horizon, maar is een technologische modernisering, waardoor de werking voor de medewerkers erop vooruit zal gaan. Tijdens deze vervanging is er tevens ruimte tot inhoudelijke verbeteringen.
OCMW Gent wil van het momentum van de stapsgewijze ontwikkeling en vervanging van New Horizon naar New Social gebruikmaken om mee inhoudelijke verbetering te kunnen sturen en de kwaliteit van de ontwikkelingen bewaken. Hiervoor wordt voorgesteld om nauwer samen te werken, waarbij OCMW Gent vanuit haar expertise richting kan geven aan de lopende ontwikkelingen. Hierdoor zal het eindproduct van New Social beter aansluiten aan onze dienstverlening.
Deze samenwerkingsovereenkomst is een hernieuwing van de reeds bestaande samenwerking (zie 2021_RMW_00104, goedgekeurd op 20 december 2021). Voor de inzet van personeel van OCMW Gent wordt een vergoeding betaald door CEVI nv voorzien van 460 EUR per dag (excl. BTW). De samenwerkingsovereenkomst beslaat de periode van 1 januari 2024 t.e.m. 31 december 2025. Daarna kan de overeenkomst opgezegd of stilzwijgend verlengd worden.
Keurt goed de samenwerkingsovereenkomst met NV Centrum voor Informatica (CEVI), Bisdomplein 3, 9000 Gent voor op maat ontwikkeling van CRM voor Sociale Dienst zoals gevoegd in bijlage.