De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen is het verwijderen van de parkeerplaats voorbehouden voor autodelen ter hoogte van huisnummer 1D wegens een melding van de autodeelorganisatie dat deze parkeerplaats niet in gebruik wordt genomen.
Bij collegebesluit van 20 april 2023 werd een verdrijvingsvlak voorzien ter hoogte van huisnummer 37 en dit naar aanleiding van een melding van slechte zichtbaarheid door een geparkeerd voertuig. De zichtbaarheid wordt op deze manier verbeterd voor weggebruikers die uit de Campusstraat komen en de Tramstraat willen oprijden.
Bij collegebesluit van 16 maart 2023 werden diverse verkeersmaatregelen geregulariseerd na de overdracht van de openbare weg in gewestelijk beheer naar ons beheer en werden volgende verkeersmaatregelen getroffen: het anders aanduiden van de voorrangsregeling door middel van B15-borden. Door deze dichterbij het kruispunt te signaleren is de voorrangsregeling steeds in een oogopslag waar te nemen. Tevens werd er in het kader van het wijkmobiliteitsplan Zwijnaarde tussen het einde van de bebouwde kom en de N60 een snelheidsbeperking tot 50 km/u ingesteld om het veilger te maken voor de fietsers die naast de rijbaan op een gemarkeerd fietspad rijden. Naast deze maatregelen werd er ook een parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 25 ingericht vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Bij collegebesluit van 30 juni 2022 werd als nieuwe maatregel getroffen, de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummer 46 tot en met huisnummer 50 gezien hier een publieke laadpaal vergund werd en geplaatst zal worden in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen.
Bij collegebesluit van 13 januari 2022 werden volgende maatregelen getroffen: enerzijds het aanpassen van gewestweg naar gemeenteweg, omdat de Tramstraat overgedragen is aan de Stad Gent sinds 14 december 2021. Anderzijds wordt een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen ingericht ter hoogte van huisnummer 1D in het kader van het inrichten van 500 voorbehouden autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaats zal gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 17 mei 2018 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werden geen nieuwe verkeersmatregelen ingevoerd. Het aanvullend reglement werd aangepast naar gewestweg, omdat het verkeerdelijk onder gemeenteweg werd gecatalogeerd.
Bij collegebesluit van 1 maart 2018 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werd volgende nieuwe maatregel getroffen: het bevestigen van signalisatie van een parkeerverbod aan de pare kant van de weg, vanaf huisnummer 50 tot het einde van de weg. Dit op vraag van het departement Mobiliteit en Openbare Werken Vlaanderen na aanhoudende klachten over het niet respecteren van het parkeerverbod.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Tramstraat, goedgekeurd in zitting van 20 april 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.