De nieuwe maatregelen die bij dit besluit worden getroffen, zijn: ten eerste de inrichting van 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van het kruispunt met de Muinkkaai tot en met huisnummer 2 gezien hier een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Ten tweede de wijziging van een voorbehouden parkeerplaats voor autodelen naar een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummer 345 van de Hofstraat en huisnummer 16. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische voertuigen garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen. Ten derde de wijziging van twee bestaande voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen naar een voorbehouden parkeerplaats voor elektrische of hybride elektrische deelwagens ter hoogte van huisnummers 18-20. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens en garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De voorbehouden autodeelplaatsen zullen gebruikt worden door elektrische deelwagens van een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 2 december 2021 werden volgende maatregelen getroffen, het opschuiven van het beginbord met betrekking tot de voorbehouden bewonersplaatsen van huisnummer 13 naar huisnummer 15. Het beginbord staat nu op 6,7 meter ten opzichte van het kruispunt opgesteld, wat leidt tot onduidelijkheid omtrent het parkeerregime. Op deze manier komt het beginbord op 5 meter van het kruispunt te staan, en is parkeren voor het beginbord verboden door de Wegcode. Daarnaast wordt hetzelfde artikel gecorrigeerd in dit aanvullend reglement. Het eindbord staat opgesteld ter hoogte van huisnummer 5 en niet ter hoogte van huisnummer 7.
Bij collegebesluit van 16 april 2020 werd het onderbord 'betalend' verwijderd bij de parkeerplaats voorbehouden voor elektrische voertuigen ter hoogte van huisnummer 345 (Hofstraat).
Bij collegebesluit van 17 januari 2019 werd één van de parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen duidelijker gesignaleerd.
Bij collegebesluit van 22 maart 2018 werd de Muinkkaai ingericht als fietsstraat. Het plaatsen van een verkeersbord B1 op de Muinklaan ter hoogte van het kruispunt met de Muinkkaai ondersteunt deze maatregel.
Bij collegebesluit van 26 januari 2017 werd naast de bestaande parkeerplaatsen voor autodelen twee nieuwe voorbehouden plaatsen voor autodelen ingericht. Daarnaast werden ook twee voorbehouden parkeerplaats voor elektrische voertuigen ingericht.
Bij collegebesluit van 15 september 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd en werden de voorbehouden bewonersplaatsen bepaald, volgens het parkeerplan 2020 van Stad Gent.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Muinklaan, goedgekeurd in zitting van 2 december 2021, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.