Naar aanleiding van een ongeval met letsel op de rotonde Sint-Anna werd de verkeerveiligheid gescreend. De som van alle letselongevallen op dit kruispunt zijn de aanleiding van het dossier, samen met de niet-conforme maatvoering van de weginfrastructuur. Het doel is verkeersveiligheidsmaatregelen op kort termijn te realiseren met belijning, verkeersborden en plooibakens. De politie bezorgde de relevante ongevallendata. Deze informatie leidde tot concrete ingrepen die voorbije ongevallen kunnen vermijden in de toekomst :
Bij het collegebesluit van 9 maart 2023 werden de autocarparkeerborden aan de shuttlebushalte verwijderd die op vraag van de politie werden aangebracht. Deze vraag was onterecht gezien de shuttlebusjes volgens de wegcode weldegelijk onder de noemer 'bus' vallen en er dus een automatisch parkeerverbod geldt 15 meter voor en na de haltepaal. Door de autocarparkeerborden mocht daar legaal geparkeerd worden door autocars, wat ook gebeurt, waardoor de dienstverlening van de shuttlebus verstoord werd. Verder wordt een foutief afslagverbod verwijderd dat tegenstrijdig is met overige signalisatie.
Bij collegebesluit van 30 april 2020 werd op vraag van de politie het verkeersbord E9d+xb+xa toegevoegd bij de shuttlebushalte.
Bij collegebesluit van 18 juli 2019 werden afgebakende parkeervakken voorzien ter hoogte van huisnummer 2-6 en 8, aansluitend bij de wegmarkering van de nieuwe halte van de shuttlebus (vanaf huisnummer 8 tot 16). Tevens werd de bestaande toestand van dit deel van de straat geregulariseerd.
Bij collegebesluit van 17 januari 2019 werd een parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht ter hoogte van huisnummer 33 vermits de aanvrager voldoet aan de gestelde voorwaarden volgens het Reglement houdende de voorwaarden tot het toekennen van parkeerplaatsen voor personen met een handicap goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 april 2016.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Sint-Annaplein, goedgekeurd in zitting van 9 maart 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.
Stelt vast de volgende verkeersmaatregelen die ingevoerd worden, zijn het verplaatsen van de fietsenstallingen van het Sint-Annaplein 67 naar het verbreed voetpad op het Sint-Annaplein 74, bijplaatsen van fietsenstallingen op het verbreed voetpad op het Sint-Annaplein ter hoogte van huisnummer 67, plaatsen van 2 nietjes, op het verbreed voetpad op het Sint-Annaplein ter hoogte van huisnummer 75, verplaatsen van fietsenstallingen van de Zuidstationstraat 5 naar Zuidstationstraat 1, plaatsen van fietsenstallingen op het verbreed voetpad op het Sint-Annaplein 8 en plaatsen van fietsenstallingen op het verbreed voetpad op het Sint-Annaplein 8.