De nieuwe maatregel die bij dit besluit wordt getroffen, is de inrichting van drie voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen ter hoogte van huisnummers 47-49 in het kader van het inrichten van 500 bijkomende autodeelplaatsen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. Deze voorbehouden parkeerplaatsen zullen gebruikt worden door een erkende autodeelorganisatie.
Bij collegebesluit van 4 april 2024 werden nieuwe maatregelen getroffen die kaderen in de ontwikkeling van de nieuwe verkaveling 'Noordveld' aan de Nieuwe dokken, tussen Schipperskaai en Koopvaardijlaan. Het betreft het voorzien van signalisatie voor het binnengebied met woonfunctie en voor de aangrenzende Sleepbootstraat aan de westelijke rand van de verkaveling.
Bij collegebesluit van 28 oktober 2021 werden 4 parkeerplaatsen voorbehouden voor (elektrisch) autodelen, 4 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen en 1 parkeerplaats voor personen met een handicap ingericht. Deze maatregelen horen bij de ontwikkeling van het centrale bouwveld (Middenveld) 'Nieuwe Dokken'. De recent ingevoerde zone 30 wordt naar het aanvullend reglement betreffende de afbakening van zones 30 verplaatst.
Bij collegebesluit van 9 september 2021 werd een snelheidsbeperking van 30 kilometer per uur ingevoerd en werd een zebrapad ter hoogte van de school aangebracht.
Bij collegebesluit van 20 augustus 2020 werden signalisatieborden F99a en F101a toegevoegd op de toegangen van het Kapitein Zeppospark. Door het Kapitein Zeppospark lopen paden waarbij voetgangers en fietsers dezelfde rechten hebben. Speed pedelecs worden niet toegelaten in het park aangezien de omrijdbeweging te verwaarlozen is. Brommers zijn niet toegelaten in het park.
Bij collegebesluit van 30 april 2020 is de signalisatie verduidelijkt. Op vraag van de politie wordt het verkeersbord E9d+Xc toegevoegd.
Bij collegebesluit van 20 februari 2020 werden de lokale verkeersborden voor parkeren in functie van de invoering van de betalende parkeerzone 3.5t max in de Koopvaardijlaan tussen Afrikalaan en Chinastraat verwijderd.
Bij collegebesluit van 18 juli 2019 werd een parkeerverbod met een verdrijvingsvlak ter hoogte van huisnummer 22-23 goedgekeurd om het parkeren te vermijden binnen de 15 meter tot de haltepaal van de nieuwe halte van de shuttlebus.
Bij collegebesluit van 14 maart 2019 werd een parkeerverbod ingevoerd voor vrachtwagens op het weggedeelte vanaf de Afrikalaan. Er werd hierbij een uitzondering gemaakt voor plaatselijk verkeer. Dit kaderde in een totaalverbod voor vrachtwagens tussen de Afrikalaan en de Muidepoort.
Bij collegebesluit van 22 december 2016 werd het invoeren van een parkeerverbod voor vrachtwagens ter hoogte van huisnummer 142-148 op vraag van het bedrijf Haerens goedgekeurd.
Bij collegebesluit van 24 maart 2016 werd de bestaande toestand geregulariseerd.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Koopvaardijlaan, goedgekeurd in zitting van 4 april 2024, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.