Terug commissie financiën, administratieve vereenvoudiging, burgerzaken en algemene zaken (FABAZ)

ma 17/02/2025 - 19:00 Gemeenteraadszaal

Openbare vergadering

Agendapunten

Regeling van de werkzaamheden

Bedrijfsvoering

Dienst Bestuursondersteuning

Niet beantwoorde schriftelijke vragen

Mondelinge vragen

Departement Stedelijke Ontwikkeling

Groendienst
Dienst Wegen, Bruggen en Waterlopen

Bedrijfsvoering

Juridische Dienst en Kennisbeheer

Departement Financiën

Team Belastingen Wonen
Team Terugvorderingen en ondersteuning

Politie - Directie Beheer

Financiën en Middelen
HRM

Bedrijfsvoering - Strategie en Organisatie

Dienst Stedelijke Vernieuwing

Bevoegdheid Stad

Bedrijfsvoering
Juridische Dienst en Kennisbeheer
  • Aan de Gemeenteraad wordt gevraagd:

    • kennis te nemen van de dagorde en elk van de afzonderlijke punten van de dagorde van de algemene vergadering van 17 maart 2025 van het extern verzelfstandigd agentschap (EVA) vzw Muziekcentrum De Bijloke Gent, 0468.105.073;
    • goed te keuren het mandaat van de vertegenwoordigers van Stad Gent die zullen deelnemen aan de algemene vergadering van EVA vzw Muziekcentrum De Bijloke Gent die plaatsvindt op 17 maart 2025 om:
      • er aan alle beraadslagingen en stemmingen deel te nemen, alle voorstellen met betrekking tot de agenda goed te keuren, alle akten, stukken notulen, aanwezigheidslijsten te ondertekenen en in het algemeen, het nodige te doen;
      • deel te nemen aan elke latere algemene vergaderingen met dezelfde dagorde in geval de eerste algemene vergadering niet rechtsgeldig zou kunnen beraadslagen.
  • Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontwerp van statutenwijziging van EVA vzw Muziekcentrum De Bijloke Gent goed te keuren.

    Een statutenwijziging van EVA vzw Muziekcentrum De Bijloke Gent wordt voorgesteld om in het bestuursorgaan het aantal bestuurders op te trekken naar maximaal 17 bestuurders en het aantal bestuurders voor stad Gent op te trekken naar 9. Aangezien een statutenwijziging zich daardoor opdrong werden de statuten verder verduidelijkt met bepalingen over de mogelijkheid tot schriftelijke vergaderingen en vergaderingen op afstand. Tevens werd verduidelijkt dat in geval van ontbinding en vereffening in 1 akte geen vereffenaars moeten worden aangesteld.

Besloten vergadering

Agendapunten

Politie - Directie Beheer

HRM