Terug
Gepubliceerd op 07/02/2025

2025_GR_00120 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van keuken- en huishoudtoestellen (2 percelen) - SLS/2024/042 - ID5637 - Bestek - Vaststelling

commissie facilitair beheer, jeugd, economie, wonen en digitalisering (FJEWD)
do 13/02/2025 - 19:00 Gemeenteraadszaal

Samenstelling

Wie is verantwoordelijk voor deze materie?

Hafsa El-Bazioui
2025_GR_00120 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van keuken- en huishoudtoestellen (2 percelen) - SLS/2024/042 - ID5637 - Bestek - Vaststelling 2025_GR_00120 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van keuken- en huishoudtoestellen (2 percelen) - SLS/2024/042 - ID5637 - Bestek - Vaststelling

Motivering

Regelgeving waaruit blijkt dat het orgaan bevoegd is

  • Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 41, 10°;
  • De beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 juni 2021 houdende goedkeuring overheidsopdrachten - Generieke machtiging aan Stad Gent voor optreden als aanbestedende overheid en aankoopcentrale voor diverse opdrachten.

Op basis van welke regels (rechtsgronden) wordt deze beslissing genomen?

  • De Wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016.

Wat gaat aan deze beslissing vooraf?

In zitting van het college van burgemeester en schepenen de dato 15 april 2021 is de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor de aankoop van keuken- en huishoudtoestellen - SLS/2020/022-ID4878 gegund aan de firma E.R.M. nv, Hundelgemsesteenweg 49 te 9820 Merelbeke (later overgenomen door de firma Electric nv). Op 11 mei 2025 loopt deze overheidsopdracht ten einde. Er dient dus een nieuwe overheidsopdracht te worden uitgeschreven.

De raad voor maatschappelijk welzijn heeft in zitting van 21 juni 2021 de Stad Gent gemachtigd om wat betreft zijn aandeel in diverse opdrachten op te treden als aanbestedende overheid en aankoopcentrale.

Het OCMW Gent wenst voor haar aandeel in deze opdracht beroep te doen op de Stad Gent welke laatste optreedt als aankoopcentrale. Hierdoor is het OCMW Gent vrijgesteld van de verplichting zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.
Op die manier kan het OCMW Gent binnen de opdracht rechtstreeks bestellingen afnemen bij de gekozen leverancier.

Waarom wordt deze beslissing genomen?

Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van keuken- en huishoudtoestellen (2 percelen) - SLS/2024/042 - ID5637, opgemaakt.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: tegen prijslijst.
Uitvoeringstermijn of leveringstermijn: 48 maanden.
Gunningscriteria: prijs (60 punten) - plan van aanpak van de dienstverlening (40 punten)

Om de continuïteit van de leveringen te kunnen garanderen, wensen we gebruik te maken van de vervroegde aanbesteding.

Het geraamd aandeel voor het OCMW bedraagt 240.000 euro, inclusief btw.

Duurzaamheid:

Na advies van dienst MIlieu en Klimaat worden enkel toestellen gevraagd die voldoen aan de op één na beste energielabel dat beschikbaar is op de markt

Historisch verbruik:
Analyse van de afnames op de momenteel nog lopende raamovereenkomst leren ons dat de gemiddelde afname op jaarbasis 154.000 EUR incl. BTW bedraagt.

Overzicht van de uitgaven

De bedragen in deze tabel zijn incl. btw

Dienst* Stad Gent  OCMW Gent Politie
Budgetplaats xxxxxxxxx  xxxxxxxxx  xxxxxxxxx 
Categorie*  E  E
2025 67.000 euro  40.000 euro   1.000 euro
2026 100.500 euro  60.000 euro  2.000 euro 
2027 100.500 euro  60.000 euro  2.000 euro 
2028100.500 euro60.000 euro2.000 euro
2029 33.500 euro  20.000 euro  1.000 euro 
Totaal 402.000 euro  240.000 euro  8.000 euro 


In het bestek werd bepaald dat de leverancier tot 5 jaar na aankoop van het toestel dient in te staan voor de eventuele herstelling ervan. Er kunnen bijgevolg nog uitgaven zijn tot 2034 in dit dossier. 


De geraamde waarde van deze raamovereenkomst voor perceel 1 bedraagt € 600.000 incl. btw

  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst voor perceel 1 bedraagt € 900.000 incl. btw
  • De geraamde waarde van deze raamovereenkomst voor perceel 2 bedraagt € 50.000 incl. btw
  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst voor perceel 2 bedraagt € 100.000 incl. btw

Voorgestelde uitgaven

€ 650.000,00

Verwachte ontvangsten

€ 0,00

Activiteit

AC34946 Professionaliseren van de aankooporganisatie

Besluit

Artikel 1

Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van keuken- en huishoudtoestellen (2 percelen) - SLS/2024/042 - ID5637.

Procedure: openbare procedure.

Wijze van prijsbepaling: tegen prijslijst.

Uitvoeringstermijn: 48 maanden.

Gunningscriteria: prijs (60 punten) - plan van aanpak van de dienstverlening (40 punten).


Bijlagen

  • Bestek
  • Offerteformulier
  • inventaris perceel 1
  • inventaris perceel 2