In zitting van het college van burgemeester en schepenen de dato 15 april 2021 is de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor de aankoop van keuken- en huishoudtoestellen - SLS/2020/022-ID4878 gegund aan de firma E.R.M. nv, Hundelgemsesteenweg 49 te 9820 Merelbeke (later overgenomen door de firma Electric nv). Op 11 mei 2025 loopt deze overheidsopdracht ten einde. Er dient dus een nieuwe overheidsopdracht te worden uitgeschreven.
De raad voor maatschappelijk welzijn heeft in zitting van 21 juni 2021 de Stad Gent gemachtigd om wat betreft zijn aandeel in diverse opdrachten op te treden als aanbestedende overheid en aankoopcentrale.
Het OCMW Gent wenst voor haar aandeel in deze opdracht beroep te doen op de Stad Gent welke laatste optreedt als aankoopcentrale. Hierdoor is het OCMW Gent vrijgesteld van de verplichting zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.
Op die manier kan het OCMW Gent binnen de opdracht rechtstreeks bestellingen afnemen bij de gekozen leverancier.
Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van keuken- en huishoudtoestellen (2 percelen) - SLS/2024/042 - ID5637, opgemaakt.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: tegen prijslijst.
Uitvoeringstermijn of leveringstermijn: 48 maanden.
Gunningscriteria: prijs (60 punten) - plan van aanpak van de dienstverlening (40 punten)
Om de continuïteit van de leveringen te kunnen garanderen, wensen we gebruik te maken van de vervroegde aanbesteding.
Het geraamd aandeel voor het OCMW bedraagt 240.000 euro, inclusief btw.
Duurzaamheid:
Na advies van dienst MIlieu en Klimaat worden enkel toestellen gevraagd die voldoen aan de op één na beste energielabel dat beschikbaar is op de markt
Historisch verbruik:
Analyse van de afnames op de momenteel nog lopende raamovereenkomst leren ons dat de gemiddelde afname op jaarbasis 154.000 EUR incl. BTW bedraagt.
De bedragen in deze tabel zijn incl. btw
Dienst* | Stad Gent | OCMW Gent | Politie |
Budgetplaats | xxxxxxxxx | xxxxxxxxx | xxxxxxxxx |
Categorie* | E | E | E |
2025 | 67.000 euro | 40.000 euro | 1.000 euro |
2026 | 100.500 euro | 60.000 euro | 2.000 euro |
2027 | 100.500 euro | 60.000 euro | 2.000 euro |
2028 | 100.500 euro | 60.000 euro | 2.000 euro |
2029 | 33.500 euro | 20.000 euro | 1.000 euro |
Totaal | 402.000 euro | 240.000 euro | 8.000 euro |
In het bestek werd bepaald dat de leverancier tot 5 jaar na aankoop van het toestel dient in te staan voor de eventuele herstelling ervan. Er kunnen bijgevolg nog uitgaven zijn tot 2034 in dit dossier.
De geraamde waarde van deze raamovereenkomst voor perceel 1 bedraagt € 600.000 incl. btw
Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van keuken- en huishoudtoestellen (2 percelen) - SLS/2024/042 - ID5637.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: tegen prijslijst.
Uitvoeringstermijn: 48 maanden.
Gunningscriteria: prijs (60 punten) - plan van aanpak van de dienstverlening (40 punten).