Terug commissie financiën, administratieve vereenvoudiging, burgerzaken en algemene zaken (FABAZ)

ma 16/06/2025 - 19:00 Gemeenteraadszaal

Openbare vergadering

Agendapunten

Regeling van de werkzaamheden

Goedkeuring werknota van de vorige vergadering

Niet beantwoorde schriftelijke vragen

Bevoegdheid Stad en OCMW

Departement Financiën
Team Bestuur en Verbonden rechtspersonen (punt voor alle raadsleden met presentatie)

Mondelinge vragen

Kabinet Christophe Peeters

Bevoegdheid Stad

Departement Facility Management
Dienst FM Themagebouwen
Departement Financiën
Bedrijfsvoering
Juridische Dienst en Kennisbeheer
Departement Stedelijke Ontwikkeling
Dienst Wegen, Bruggen en Waterlopen
Politie - Directie Beheer
HRM
Staf
Financiën en Middelen

Bevoegdheid Stad en OCMW

Departement Financiën
Team Beheer en Ondersteuning
Team Organisatie en Omgeving
Team Bestuur en Verbonden rechtspersonen
  • Aan de gemeenteraad wordt gevraagd goedkeuring te verlenen aan de voorlopige verlenging tot 30 juni 2026 van subsidieovereenkomsten, opgenomen in bijlage, onder voorbehoud van goedkeuring van de budgetwijziging 2025 en budgetopmaak 2026.

    In afwachting van het nieuwe meerjarenplan worden heel wat gesubsidieerde vzw's geconfronteerd met de onzekerheid over de verlenging van de lopende subsidieovereenkomsten. De tewerkstelling van vele personeelsleden hangt nl. af van deze heronderhandeling.

  • Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd goedkeuring te verlenen aan de voorlopige verlenging tot 30 juni 2026 van subsidieovereenkomsten, opgenomen in bijlage, onder voorbehoud van goedkeuring van budgetwijziging 2025 en budgetopmaak 2026.

    In afwachting van het nieuwe meerjarenplan worden heel wat gesubsidieerde vzw's geconfronteerd met de onzekerheid over de verlenging van de lopende subsidieovereenkomsten. De tewerkstelling van vele personeelsleden hangt nl. af van deze heronderhandeling.

Bedrijfsvoering
Juridische Dienst en Kennisbeheer
Bedrijfsvoering - Strategie en Organisatie
Dienst Organisatieontwikkeling
  • Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het vernieuwd 'Kader voor organisatiebeheersing' goed te keuren, ter vervanging van het eerste 'Kader voor organisatiebeheersing' dat op 27 mei 2019 door de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn is goedgekeurd.

     

  • Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd het vernieuwd 'Kader voor organisatiebeheersing' goed te keuren, ter vervanging van het eerste 'Kader voor organisatiebeheersing' dat op 27 mei 2019 door de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn is goedgekeurd.

     

  • Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd kennis te nemen van het 'Jaarrapport organisatiebeheersing over het jaar 2024' van Stad en OCMW Gent.

Bevoegdheid Stad

Bedrijfsvoering
Dienst Communicatie
Bedrijfsvoering - Strategie en Organisatie

Besloten vergadering

Agendapunten

Bevoegdheid Stad

Politie - Directie Beheer
HRM