Terug
Gepubliceerd op 04/06/2025

2025_GR_00541 - Overheidsopdracht van werken - Verbouwen toegangstrap - integreren helling Stadskantoor - FAG/2025/009/LG/INV/5746 - Bestek - Vaststelling

commissie facilitair beheer, jeugd, economie, wonen en digitalisering (FJEWD)
do 12/06/2025 - 19:00 Gemeenteraadszaal

Samenstelling

Wie is verantwoordelijk voor deze materie?

Hafsa El-Bazioui
2025_GR_00541 - Overheidsopdracht van werken - Verbouwen toegangstrap - integreren helling Stadskantoor - FAG/2025/009/LG/INV/5746 - Bestek - Vaststelling 2025_GR_00541 - Overheidsopdracht van werken - Verbouwen toegangstrap - integreren helling Stadskantoor - FAG/2025/009/LG/INV/5746 - Bestek - Vaststelling

Motivering

Regelgeving waaruit blijkt dat het orgaan bevoegd is

  • Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 41, 10°.

Op basis van welke regels (rechtsgronden) wordt deze beslissing genomen?

  • De Wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016.

Wat gaat aan deze beslissing vooraf?

Het Stadskantoor is het centrum van de dienstverlening van de Stad Gent. 

Om de toegankelijkheid van het gebouw te verbeteren wordt de trappenpartij aan de ingang verbouwd waarbij een geïntegreerde helling wordt voorzien. Door de trap aan te passen wordt het comfort voor alle gebruikers vergroot. 

Waarom wordt deze beslissing genomen?

Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van werken - Verbouwen toegangstrap - integreren helling Stadskantoor - FAG/2025/009/LG/INV/5746, opgemaakt.
Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: opdracht met gemengde prijsvaststelling.
Uitvoeringstermijn: 150 werkdagen.
Gunningscriteria: 1. prijs - 75 pntn , 2. duurzaamheid - 15 pntn , 3. uitvoeringstermijn - 10 pntn.

Er wordt voorgesteld de procedure van bekendmaking reeds op te starten onmiddellijk na goedkeuring van het dossier door het college.  De werken zouden zo snel mogelijk aangevat moeten worden omdat de huidige oplossing (tijdelijke helling in stellingconstructie) maar vergund is voor een beperkte periode.

We voorzien opening van de offertes in augustus. Om de inschrijvers voldoende tijd te geven om hun offerte op te maken, en de plaatsbezoeken nog voor de bouwverlofperiode te kunnen organiseren, wordt gevraagd om vervroegd te publiceren.

Overzicht van de uitgaven

Dienst

FM Themagebouwen

Budgetplaats

403800005

Categorie 

(INV of EXP)

INV

Subsidiecode

NIET_RELEVANT

2026

€ 888.387,87

Totaal

€ 888.387,87

Voorgestelde uitgaven

€ 888.387,87

Verwachte ontvangsten

€ 0,00

Activiteit

AC34686 Instaan voor bouwkundig projectmanagement - FM Themagebouwen

Besluit

Artikel 1

Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van werken - Verbouwen toegangstrap - integreren helling Stadskantoor - FAG/2025/009/LG/INV/5746.

Procedure: openbare procedure.

Wijze van prijsbepaling: opdracht met gemengde prijsvaststelling.

Uitvoeringstermijn: 150 werkdagen.

Gunningscriteria: 1. prijs - 75 pntn , 2. duurzaamheid - 15 pntn , 3. uitvoeringstermijn - 10 pntn.


Bijlagen

  • 5746 Bestek
  • 5746 Veiligheids- en gezondheidsplan
  • 5746 Sloopopvolgingsplan
  • 5746 Checklist as-built en PID
  • Bodemonderzoek
  • Verslag bodemonderzoek Esher
  • Verslag diepsonderingen
  • Opmeting ruimte onder travertin voorplein
  • Rekennota plaat boven fietsenberging
  • Rioleringsplan
  • 5746 Raming