Terug
Gepubliceerd op 10/04/2025

2025_GR_00257 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van baby- peutermeubilair (8 percelen) - SLS/2024/009 - ID5579 - Bestek - Vaststelling

commissie facilitair beheer, jeugd, economie, wonen en digitalisering (FJEWD)
do 17/04/2025 - 19:00 Gemeenteraadszaal

Samenstelling

Wie is verantwoordelijk voor deze materie?

Hafsa El-Bazioui
2025_GR_00257 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van baby- peutermeubilair (8 percelen) - SLS/2024/009 - ID5579 - Bestek - Vaststelling 2025_GR_00257 - Overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van baby- peutermeubilair (8 percelen) - SLS/2024/009 - ID5579 - Bestek - Vaststelling

Motivering

Regelgeving waaruit blijkt dat het orgaan bevoegd is

  • Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 41, 10°;
  • De beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 juni 2021 houdende goedkeuring overheidsopdrachten - Generieke machtiging aan Stad Gent voor optreden als aanbestedende overheid en aankoopcentrale voor diverse opdrachten.

Op basis van welke regels (rechtsgronden) wordt deze beslissing genomen?

  • De Wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016.

Wat gaat aan deze beslissing vooraf?

In 2021 werd de raamovereenkomst SLS/2021/009 - ID5023 gesloten voor het leveren van baby- en peutermeubilair. Dit verliep via een openbare procedure.
De raamovereenkomst vervalt op 27/06/2025.
Om een zo goed mogelijke dienstverlening te kunnen aanbieden en continuïteit te waarborgen, stelt de administratie voor een nieuwe overheidsopdracht uit te schrijven.

Om de continuïteit van de leveringen zeker te kunnen garanderen, wordt aan het college van burgemeester en schepenen gevraagd om goedkeuring te verlenen aan het vervroegd publiceren, met opening van de offertes evenwel na vaststelling van het bestek door de gemeenteraad.

De raad voor maatschappelijk welzijn heeft in zitting van 21 juni 2021 de Stad Gent gemachtigd om wat betreft zijn aandeel in diverse opdrachten op te treden als aanbestedende overheid en aankoopcentrale.
Het OCMW Gent wenst voor zijn aandeel in deze opdracht een beroep te doen op de Stad Gent welke laatste optreedt als aankoopcentrale. Hierdoor is het OCMW Gent vrijgesteld van de verplichting zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.
Op die manier kan het OCMW Gent binnen de opdracht rechtstreeks bestellingen afnemen bij de gekozen leverancier/dienstverlener.

Waarom wordt deze beslissing genomen?

Hiertoe werd het bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van baby- peutermeubilair (8 percelen) - SLS/2024/009 - ID5579, opgemaakt.
Procedure: openbare procedure,

  • perceel 1 ‘verzorgingsmeubel 0 - 3 jaar’
  • perceel 2 ‘verzorgingsmeubel 3 - 6 jaar’
  • perceel 3 ‘wippers’
  • perceel 4 ‘bedden’
  • perceel 5 ‘zitmeubilair’
  • perceel 6 ‘grondbox’ 
  • perceel 7 ‘picknicktafels’ 
  • perceel 8 ‘buitenslapers’.

Wijze van prijsbepaling: volgens prijslijst.
Uitvoeringstermijn: 4 jaar.
Gunningscriteria:
- prijs (50 punten)
- kwaliteit (40 punten)
- duurzaamheid (10 punten).

Duurzaamheid:
De standaard clausule m.b.t. de luchtkwaliteit en L.E.Z. zone is opgenomen in het bestek. De inschrijver kan via de gunningscriteria punten verdienen door het leveren van inspanningen op vlak van duurzame en circulaire economie en het verwerkte hout moet afkomstig zijn uit duurzaam beheerde bossen.

Historisch verbruik:
Analyse van de afnames op de momenteel nog lopende raamovereenkomst leren ons dat de gemiddelde afname op jaarbasis 125.000,00 EUR excl. btw bedraagt.
Na overleg met de interne klant en de voorziene uitgave voor de komende jaren schatten we de geplande jaarafname op 91.125 euro excl. btw op jaarbasis.

Een afname door het OCMW Gent is momenteel nog onzeker, bij uitvoering kan het alsnog beslissen om af te nemen op deze raamovereenkomst.

Overzicht van de uitgaven

De bedragen in deze tabel zijn incl. btw

Dienst* Stad Gent
Budgetplaats  xxxxxxxx
2025 55.130,65
2026 110.261,25
2027 110.261,25
2028110.261,25
202955.130,60
Totaal 441.045,00


Indien een raamovereenkomst:

  • De geraamde waarde van deze raamovereenkomst bedraagt 364.500 euro excl. btw -  441.045,00 euro incl. btw
  • De maximale waarde van deze raamovereenkomst bedraagt:
    Perceel 1 “Verzorgingsmeubel 0 - 3 jaar”: 100.000 euro excl. btw
    Perceel 2 “Verzorgingsmeubel 3 - 6 jaar”: 30.000 euro excl. btw
    Perceel 3 “Wippers”: 15.000 euro excl. btw
    Perceel 4 “Bedden”: 240.000 euro excl. btw
    Perceel 5 “Zitmeubilair”: 90.000 euro excl. btw
    Perceel 6 “Grondbox”: 48.000 euro excl. btw
    Perceel 7 “Picknicktafels”: 24.000 euro excl. btw
    Perceel 8 “Buitenslapers”: 27.000 euro excl. btw
     

Voorgestelde uitgaven

€ 441.045,00

Verwachte ontvangsten

€ 0,00

Activiteit

AC34946 Professionaliseren van de aankooporganisatie

Besluit

Artikel 1

Stelt vast het bij dit besluit gevoegde bestek van de overheidsopdracht van leveringen - Raamovereenkomst voor het leveren van baby- peutermeubilair - SLS/2024/009 - ID5579;

  • Perceel 1 “Verzorgingsmeubel 0 - 3 jaar”
  • Perceel 2 “Verzorgingsmeubel 3 - 6 jaar”
  • Perceel 3 “Wippers”
  • Perceel 4 “Bedden”
  • Perceel 5 “Zitmeubilair”
  • Perceel 6 “Grondbox'
  • Perceel 7 “Picknicktafels”
  • Perceel 8 “Buitenslapers”.

Procedure: openbare procedure.
Wijze van prijsbepaling: volgens prijslijst.
Uitvoeringstermijn: 4 jaar.
Gunningscriteria:
- prijs (50 punten)
- kwaliteit (40 punten)
- duurzaamheid (10 punten). 


Bijlagen

  • Inventaris perceel 1
  • Inventaris perceel 2
  • Inventaris perceel 3
  • Inventaris perceel 4
  • Inventaris perceel 5
  • Inventaris perceel 6
  • Inventaris perceel 7
  • Inventaris perceel 8
  • 20241217_DO_Bestek