In het kader van het wijkmobiliteitsplan Zwijnaarde werd met de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 16 maart 2023 van 25 maart 2024 tot en met heden beperkt eenrichtingsverkeer ingesteld in Maaltemeers in het deel tussen de Leebeekstraat en huisnummer 29 om het sluipverkeer tussen de Kortrijksesteenweg (N43) en Grotesteenweg-Noord (N60) te verminderen en de leefkwaliteit in de wijk te verhogen. Uit de evaluatie die plaatsvond 6 maanden na invoering, en werd afgerond midden 2025, is gebleken dat enerzijds het verkeersvolume beperkt gedaald is ten opzichte van de nulmeting. Anderzijds vormt de maatregel voor een omrijroute voor de routering van de gemeentelijke afvalophalingsdienst. Bijgevolg wordt in navolging van de bespreking van het evaluatierapport op 04/09/2025 in het college van burgemeester en schepen in dit nieuwe besluit het beperkt eenrichtingsverkeer niet meer opgenomen. Daarnaast worden volgende verkeersmaatregelen getroffen: ten eerste het signaleren van een parkeerverbod welke eerder door een aslijn gold maar op lokale wegen, behalve waar nodig voor de veiligheid in bijvoorbeeld een bochtig tracé, niet meer aangebracht worden aangezien deze snelheidsverhogend kan zijn. Ten tweede wordt ter hoogte van de Leebeekstraat de voorrangssituatie ter hoogte van de fietssnelweg verduidelijkt. Ten derde wordt de voorrangsregeling ter hoogte van de beurtelingse doorgang beter aangeduid zodat wagens die voorrang moeten verlenen op een minder hinderlijke plaats stilstaan en voorrang verlenen. Ten vierde worden er 2 voorbehouden parkeerplaatsen voor elektrische of hybride elektrische deelwagens ter hoogte van huisnummers 50 t/m 52 gezien daar een publieke laadpaal vergund en geplaatst werd in het kader van de uitrol van de publieke laadpunten, goedgekeurd door de gemeenteraad van 19 december 2016. Elke publieke laadpaal bedient 2 parkeerplaatsen. Door het inrichten van voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen faciliteren we elektrische deelwagens en garanderen we dat de laadpaal maximaal beschikbaar is voor het opladen van deze voertuigen zoals bepaald in het Autodeelplan Gent 2025, goedgekeurd door de gemeenteraad van 25 januari 2021. De aankondigingen van voorrangsborden worden niet meer opgenomen aangezien die voorrangsborden van ver waar te nemen zijn.
Bij collegebesluit van 16 maart 2023 werden volgende verkeersmaatregelen ingevoerd in het kader van het wijkmobiliteitsplan Zwijnaarde: beperkt enkelrichtingsverkeer vanaf het kruispunt met de Leebeekstraat toe aan het kruispunt met Maaltemeers. Het beperkt enkelrichtingsverkeer beperkt ook het sluipverkeer en moet de straat meer geschikt voor fietsverplaatsingen maken.
Bij collegebesluit van 31 mei 2018 werd volgende verkeersmaatregel getroffen: de Leebeekstraat, als fietssnelweg 7 Gent-Kortrijk en verbinding tussen de 2 Parkbosbruggen, de voorrang geven.
Bij collegebesluit van 4 mei 2017 werd er ter hoogte van huisnummer 74A, een anti-parkeermaatregel ingevoerd door middel van onderbroken gele strepen om de doorstroming na het verkeersplateau te verbeteren. Gelijktijdig werden er 2 zones voorzien waarbinnen parkeren toegelaten is om het wildparkeren tegen te gaan.
Heft op het aanvullend reglement van de politie op het wegverkeer betreffende de gemeenteweg Maaltemeers, goedgekeurd in zitting van 16 maart 2023, van zodra het nieuwe reglement in werking treedt.